Panoramica di u Sistema Venoso
Cuntenutu
- Chì ghjè u sistema venoso?
- Struttura di vena
- Tipi di vene
- Vene pulmonari è sistemichi
- Vene prufonde è vene superficiali
- Schema di sistema venoso
- Chì cundizioni influenzanu u sistema venosu?
- Chì sò i sintomi di una cundizione venosa?
- Cunsiglii per vene sane
Chì ghjè u sistema venoso?
E vene sò un tippu di vaso sanguinu chì rende u sangue deossigenatu da i vostri organi in u vostru core. Queste sò diverse da e vostre arterie, chì trasmettenu sangue ossigenatu da u vostru core à u restu di u vostru corpu.
U sangue disossigenatu chì scorre in e vostre vene hè raccoltu in picculi vini sanguini chjamati capillari. I capillari sò i più picculi vini sanguini in u vostru corpu. L'ossigenu passa per i muri di i vostri capillari à i vostri tessuti. U diossidu di carbonu pò ancu spustassi in i vostri capillari da u tessutu prima di entrà in e vene.
U sistema venoso si riferisce à a rete di vene chì travaglianu per trasmette u sangue deossigenatu in u vostru core.
Struttura di vena
I muri di e vostre vene sò cumposte da trè strati diversi:
- Tunica externa. Questu hè u stratu esterno di u muru di a vena, è hè ancu u più spessu. Hè principalmente cumpostu di tissutu connettivu. A tunica esterna cuntene ancu picculi vini sanguini chjamati vasa vasorum chì furniscenu sangue à i muri di e vostre vene.
- Tunica media. I media tunica sò u stratu mediu. Hè magru è cuntene una grande quantità di collagen. U collagenu hè unu di i principali cumpunenti di u tissutu connettivu.
- Tunica intima. Questu hè u stratu più internu. Hè un stratu unicu di cellule di endoteliu è qualchì tessutu connettivu. Stu stratu cuntene à volte valvole unidirezionali, in particulare in e vene di i vostri bracci è gambe. Queste valvule impediscenu chì u sangue scorri in daretu.
Tipi di vene
E vene sò spessu categurizate secondu a so situazione è qualsiasi caratteristiche o funzioni uniche.
Vene pulmonari è sistemichi
U vostru corpu face circulà u sangue nantu à duie tracce sfarente chjamate u circuitu sistemicu è u circuitu pulmonariu. E vene sò basate annantu à u circuitu chì si trovanu in:
- Vene pulmonari. U circuitu pulmonariu porta sangue deossigenatu da u vostru core à i vostri pulmoni. Una volta chì i vostri pulmoni ossigenanu u sangue, u circuitu pulmonariu u porta in u vostru core. Ci sò quattru vene pulmonari. Sò unichi perchè portanu sangue ossigenatu. Tutte l'altre vene portanu solu sangue deossigenatu.
- Veni sistemichi. U circuitu sistemicu porta u sangue deossigenatu da u restu di u corpu à u vostru core, induve entra dopu in u circuitu pulmonariu per l'ossigenu. A maiò parte di e vene sò vene sistemiche.
Vene prufonde è vene superficiali
E vene sistemiche sò ancu classificate cum'è esse:
- Vene prufonde. Quessi si trovanu in i musculi o longu l'osse. A tunica intima di una vena prufonda hà di solitu una valvula unidirezionale per impedisce chì u sangue flussi in daretu. I musculi vicini comprimenu ancu a vena profonda per fà avanzà u sangue.
- Vene superficiali. Queste si trovanu in u stratu grassu sottu a vostra pelle. A tunica intima di una vena superficiale pò ancu avè una valvula unidirezionale. Tuttavia, senza un musculu vicinu per a compressione, tendenu à spostà u sangue più lentamente chè e vene profonde.
- Veni di cunnessione. U sangue da e vene superficiali hè spessu direttu in e vene profonde attraversu vene corte chjamate vene di cunnessione. E valvole in queste vene permettenu à u sangue di scorri da e vene superficiali à e vostre vene profonde, ma micca à l'altra manera.
Schema di sistema venoso
Aduprate stu schema interattivu 3-D per esplorà u sistema venoso.
Chì cundizioni influenzanu u sistema venosu?
Parechje cundizioni ponu influenzà u vostru sistema venosu. Alcuni di i più cumuni includenu:
- Trombosi venosa profonda (TVP). Un coagulu di sangue si forma in una vena prufonda, di solitu in a vostra gamba. Stu coagulu pò pudè viaghjà à i vostri pulmoni, causendu emboli pulmonari.
- Tromboflebitite superficiale. Una vena superficiale infiammata, di solitu in a vostra gamba, sviluppa un coagulu di sangue. Mentre u coagulu pò occasionalmente viaghjà à una vena profonda, causendu a TVP, a tromboflebite hè generalmente menu grave chè a TVP.
- Varicesi. E vene superficiali vicinu à a superficia di a pelle si gonfianu visibilmente. Questu accade quandu e valvole unidirezionali si rompenu o i muri di e vene si indeboliscenu, permettendu à u sangue di scorrere indietro.
- Insufficiency venosa crònica. U sangue si raccoglie in e vene superficiali è prufonde di e to gambe per via di un funziunamentu impropriu di e valvule à sensu unicu. Mentri sìmuli à i varicesi, l'insufficiency venosa crònica di solitu provoca più sintomi, cumprese a struttura grossa di a pelle è ulcere in certi casi.
Chì sò i sintomi di una cundizione venosa?
Mentre i sintomi di una cundizione venosa ponu variare assai, alcuni cumuni includenu:
- infiammazione o gonfiore
- tenerezza o dulore
- vene chì si sentenu calde à u toccu
- una sensazione di brusgiu o pruritu
Sti sintomi sò particularmente cumuni in i vostri gammi. Sè avete rimarcatu unu di questi è ùn si migliuranu dopu à qualchi ghjornu, fate un appuntamentu cù u vostru duttore.
Puderanu fà una venografia. In questa prucedura, u vostru duttore injecta contraste morire in e vostre vene per pruduce una maghjina di raggi X di una zona particulare.
Cunsiglii per vene sane
Seguitate questi suggerimenti per mantene e pareti di e vene è e valvole forti è funzionanti currettamente:
- Fate un eserciziu regulare per mantene u sangue in muvimentu per e vostre vene.
- Pruvate à mantene un pesu sanu, chì riduce u risicu di pressione alta. A pressione sanguigna alta pò indebulisce e vene di l'ore di travagliu per via di pressione aghjunta.
- Evite longi periudi di pusà o à pusà. Pruvate à cambià di pusizione regularmente per tutta a ghjurnata.
- Quandu site à pusà, evite micca attraversà e gambe per longu periodu di tempu o cambiate regolarmente di pusizione per chì una gamba ùn sia in cima per un longu periodu di tempu.
- Quandu si vola, beie assai acqua è prova à alzà si è allungà u più spessu pussibule. Ancu sedendu, pudete flettà e vostre caviglie per favurisce u flussu di sangue.