Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 27 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 27 Ghjugnu 2024
Anonim
Cume Identificà è Trattà cù una Mentalità di a Vittima - Salute
Cume Identificà è Trattà cù una Mentalità di a Vittima - Salute

Cuntenutu

Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.

Cunniscite à qualchissia chì pare diventà vittima in guasi ogni situazione? Hè pussibule ch'elli anu una mentalità di vittima, qualchì volta chjamata sindrome di vittima o un cumplessu di vittime.

A mentalità di a vittima si basa nantu à trè credenze chjave:

  • E cose cattivi accadenu è continueranu à succede.
  • Altre persone o circustanze sò culpevule.
  • Ogni sforzu per creà cambiamenti fiascherà, dunque ùn hà scopu di pruvà.

L'idea di a mentalità di vittima hè ghjittata assai in a cultura pop è in una conversazione casuale per riferisce à e persone chì parenu circundà in a negatività è forzallu à l'altri.


Ùn hè micca un termini medicale furmale. In fattu, a maiò parte di i prufessiunali sanitarii l'evitanu per via di u stigma chì u circonda.

E persone chì si sentenu intrappulate in un statu di vittimizazione spessu sprime assai negatività, ma hè impurtante di realizà un dulore è un angoscia significativi spessu alimentanu sta mentalità.

Cumu pare?

Vicki Botnick, un terapeuta matrimoniu è famigliali (LMFT) in Tarzana, California, spiega chì e persone si identificanu cù u rolu di vittima quandu "viranu in a cridenza chì tutti l'altri anu causatu a so miseria è nunda chì fanu mai farà una differenza".

Questu li lascia sentirsi vulnerabili, chì pò causà emozioni è comportamenti difficili. Eccu un ochju à alcuni di quelli.

Evitendu a respunsabilità

Un segnu principale, Botnick suggerisce, hè a mancanza di responsabilità.

Questu puderia implicà:

  • inculpendu in altrò
  • fà scuse
  • micca piglià a respunsabilità
  • reagisce à a maiò parte di l'ostaculi di a vita cù "Ùn hè micca colpa mia"

E cose cattivi accadenu veramente, spessu à e persone chì ùn anu fattu nunda per meritalli. Si capisce chì e persone chì facenu fronte à una difficultà dopu l'altra possinu cumincià à crede chì u mondu hè fora per ottene li.


Ma parechje situazione implica vari gradi di responsabilità personale.

Cunsiderate a perdita di travagliu, per esempiu. Hè vera chì certe persone perdenu u so impiegu senza una bona causa. Hè ancu spessu u casu chì certi fattori sottostanti ghjucanu una parte.

Qualchissia chì ùn riesce micca à cunsiderà quelle ragioni ùn pò micca amparà o cresce da l'esperienza è puderia finisce per affruntà dinò a stessa situazione.

Ùn circà micca suluzioni pussibuli

Micca tutte e situazione negative sò cumpletamente incontrollabili, ancu s'elle parenu cusì à l'iniziu. Spessu, ci hè almenu qualchì piccula azzione chì puderia purtà à migliurà.

E persone chì venenu da un locu di vittimizazione ponu mustrà pocu interessu à pruvà à fà cambiamenti. Puderanu rifiutà l'offerte d'aiutu, è pò parè ch'elli sianu interessati solu à dispiacè si per elli stessi.

Passà un pocu di tempu à lampassi in a miseria ùn hè micca necessariamente malsanu. Questu pò aiutà à ricunnosce è trattà emozioni dolorose.

Ma questu periodu duveria avè un puntu finale definitu. Dopu questu, hè più utile per cumincià à travaglià versu a guarigione è u cambiamentu.


Un sensu di impotenza

Parechje persone chì si sentenu vittimizate credenu chì ùn anu micca putere di cambià a so situazione. Ùn li piace micca sentesi calpestati è li piacerebbe chì e cose andessinu bè.

Ma a vita cuntinueghja à tiralli situazioni chì, da a so perspettiva, ùn ponu fà nunda per riesce o scappà.

"Hè impurtante di esse attenti à a differenza trà" micca disposti "è" incapaci ", dice Botnick. Ella spiega chì alcune persone chì si sentenu vittime facenu una scelta cusciente per trasfurmà a colpa è offendesi.

Ma in a so pratica, ella travaglia più comunemente cù e persone chì sperimentanu un dolore psicologicu profondu chì face cambià veramente sembra impossibile.

Parlà negativu è autosabotaggiu

E persone chì campanu cù una mentalità di vittima ponu internalizà i messaghji negativi suggeriti da e sfide chì affrontanu.

U sentimentu vittimizatu pò cuntribuisce à credenze cum'è:

  • "Tuttu u male mi accade".
  • "Ùn possu fà nunda, allora perchè pruvà?"
  • "Meritu e cose cattivi chì mi succedenu."
  • "Nimu si preoccupa di mè".

Ogni difficultà nova pò rinfurzà queste idee inutili finu à ch'elli sianu fermamente arradicati in u so monologu interiore. Cù u tempu, a parolla negativa in sè pò dannà a resilienza, rendendu più difficiule di rimbalzà da e sfide è di guarì.

A parlata negativa di sè stessu và spessu inseme cù l'autosabotaggiu. E persone chì credenu chì a so parlata da sè anu spessu un tempu più faciule per campallu. Se quella parlata da sè hè negativa, puderebbenu esse più propensi à sabotà inconsciamente qualsiasi tentativu ch'elli puderanu fà versu u cambiamentu.

Mancanza di fiducia in sè

E persone chì si vedenu vittime ponu luttà cun autoconfianza è autostima. Questu pò aggravà i sentimenti di vittimizazione.

Puderanu pensà cose cum'è "Ùn sò micca abbastanza intelligente per uttene un travagliu megliu" o "Ùn sò micca abbastanza talentu per riesce". Questa perspettiva li pò impedisce di pruvà à sviluppà e so cumpetenze o d'identificà novi punti di forza è capacità chì puderanu aiutà li à rializà i so scopi.

Quelli chì cercanu di travaglià versu ciò chì volenu è fiascanu ponu vede si vittime di e circustanze una volta di più. U lente negativu ch'elli si vedenu pò rende difficiule di vede qualsiasi altra pussibilità.

Frustrazione, rabbia è risentimentu

Una mentalità di vittima pò piglià un pesu à u benessere emotivu.

E persone cun sta mentalità ponu sente:

  • frustratu è in còllera cun un mondu chì pare contr'à elli
  • senza speranza per e so circustanze chì ùn cambianu mai
  • ferite quandu credenu chì i so cari ùn li importanu
  • risentitu di e persone chì parenu felici è riesciuti

Queste emozioni ponu pesà pesantemente nantu à e persone chì credenu esse sempre vittime, custruendu è feste quandu ùn sò micca indirizzate. Cù u tempu, sti sentimenti puderanu cuntribuisce à:

  • scoppi in furia
  • diprissioni
  • isulamentu
  • sulitudine

Da induve vene?

Pocu pochi - se alcuni - adopranu una mentalità di vittima solu perchè ponu. Hè spessu arradicatu à unepoche di cose.

Traumu passatu

Per un furasteru, qualchissia cù una mentalità di vittima pò parè troppu drammaticu. Ma sta mentalità si sviluppa spessu in risposta à una vera vittimizazione.

Pò emergere cum'è un metudu per affrontà abusi o traumi. Di fronte à una circustanza negativa dopu à l'altru pò fà stu risultatu più prubabile.

Micca tutti quelli chì sperimentanu situazioni traumatiche passanu à sviluppà una mentalità di vittima, ma a ghjente reagisce à l'adversità in modi diversi. U dulore emozionale pò disturbà u sensu di cuntrollu di una persona, cuntribuendu à sentimenti di impotenza finu à chì si sentenu intrappulati è rinuncianu.

Tradimentu

U tradimentu di fiducia, in particulare tradimenti ripetuti, pò ancu fà chì e persone si sentenu vittime è rende difficiule per elli di fidà si di qualcunu.

Se u vostru caregiver primariu, per esempiu, raramente hà seguitu l'impegnu per voi da zitellu, pudete avè un tempu difficiule per fidà si di l'altri in a linea.

Codependenza

Questa mentalità pò ancu sviluppà accantu à a codependenza. Una persona codependente pò sacrificà i so scopi per sustene u so cumpagnu.

Di conseguenza, si pò sente frustrati è risentiti per ùn uttene mai ciò chì necessitanu, senza ricunnosce u so propiu rolu in a situazione.

Manipulazione

Alcune persone chì assumenu u rolu di vittima puderebbenu sembrà godere di culpà à l'altri per i prublemi chì causanu, di lampassi è di fà sente l'altri culpevuli, o di manipulà l'altri per simpatia è attenzione.

Ma, Botnick suggerisce, un cumpurtamentu tossicu cum'è questu pò esse più spessu associatu cù u disordine di a personalità narcisista.

Cumu devu risponde?

Pò esse sfida di interagisce cù qualchissia chì si vede sempre cum'è vittima. Puderanu ricusà di piglià a respunsabilità di i so sbagli è di culpà à tutti l'altri quandu e cose vanu male. Puderanu sempre sbalzati da per elli.

Ma arricurdatevi chì parechje persone chì campanu cun sta mentalità anu affrontatu eventi di vita difficili o dolorosi.

Questu ùn significa micca chì duvete piglià a responsabilità per elli o accettà l'accuse è a culpa. Ma pruvate à lascià l'empatia guidà a vostra risposta.

Evite l'etichettatura

Etichette in generale ùn sò micca utili. "Vittima" hè una etichetta particularmente carica. Hè megliu evità di riferisce à qualchissia cum'è vittima o di dì chì agisce cum'è una vittima.

Invece, pruvate à (cumpassionalmente) di fà cumparisce cumpurtamenti o sentimenti specifici chì avete nutatu, cum'è:

  • lagnendu si
  • culpisce cambiante
  • ùn accettendu micca a respunsabilità
  • sintendu intrappulatu o impotente
  • sente chì nunda face a differenza

Hè pussibule chì inizià una cunversazione li possa dà a pussibilità di sprime i so sentimenti in modu pruduttivu.

Pone cunfini

Alcune di e stigmate intornu à una mentalità di vittima si riferiscenu à u modu in chì e persone culpiscenu à volte à l'altri per prublemi o culpabilita-viaghjanu per cose chì ùn anu micca travagliatu.

"Puderete sentite constantemente accusatu, cum'è se camminavanu nantu à cunchiglia d'ove, o duvete scusassi per e situazioni induve sentite chì site tramindui responsabile", dice Botnick.

Hè spessu difficiule d'aiutà o di sustene à qualchissia chì a so perspettiva pare differisce assai da a realità.

S'elli parenu ghjudiziali o accusatori versu voi è l'altri, traccià e fruntiere pò aiutà, Botnick suggerisce: "Staccate u più chì pudete da a so negatività, è rinviate a responsabilità à elli".

Pudete ancu avè cumpassione è cura per qualchissia ancu se avete bisognu di piglià spaziu da elli qualchì volta.

Offre aiutu per truvà soluzioni

Puderete vulè prutege u vostru amatu da situazioni induve si puderianu sente più vittimizati. Ma questu pò drenà e vostre risorse emotive è pò aggravà a situazione.

Una megliu opzione pò esse di offre aiutu (senza risolve nunda per elli). Pudete fà questu in trè passi:

  1. Ricunniscite a so cridenza chì ùn ponu micca fà nunda per a situazione.
  2. Dumandate ciò ch'elli averia fà si avianu avutu u putere di fà qualcosa.
  3. Aiutateli à riflette i modi pussibuli di uttene quellu scopu.

Per esempiu: "Sò chì pare chì nimu ti voli impiegà. Chì deve esse veramente frustrante. Cumu hè u vostru travagliu ideale? "

A seconda di a so risposta, puderete incuraghjeli à allargà o restringe a so ricerca, cunsiderà diverse sucietà, o pruvà altre zone.

Piuttostu chè di dà cunsiglii diretti, di fà suggerimenti specifici, o di risolve u prublema per elli, li aiuti à capì chì ponu avè effettivamente l'utili per risolvelu da soli.

Offre incuragimentu è validazione

A vostra empatia è incuragimentu ùn ponu micca cunduce à cambiamenti immediati, ma ponu ancu fà a differenza.

Pruvate:

  • indicendu cose ch'elli sò bravi
  • mettendu in risaltu e so rializazioni
  • ricurdenduli di u vostru affettu
  • validendu i so sentimenti

E persone chì ùn anu micca forti rete di supportu è risorse per aiutalli à trattà cun traumatisimi ponu avè più difficultà à superà i sentimenti di vittimizazione, cusì incuraghjendu u vostru amatu à parlà cun un terapeuta pò ancu aiutà.

Cunsiderate da induve venenu

E persone cun mentalità di vittima ponu:

  • sentite senza speranza
  • credenu chì mancanu di sustegnu
  • inculpà si
  • manca di fiducia in sè
  • avè bassa autostima
  • lotta cù a depressione è u PTSD

Questi sentimenti è sperienze difficili ponu aumentà a sofferenza emotiva, rendendu una mentalità di vittima ancu più dura da superà.

Avè una mentalità di vittima ùn scusa micca un cattivu cumpurtamentu. Hè impurtante di stabilisce cunfini per voi stessu. Ma capite ancu chì ci pò esse assai di più in corso chè elli solu vulendu attenzione.

È sì sò quellu chì hà una mentalità di vittima?

"Sente feriti è feriti di tantu in tantu hè un'indicazione sana di a nostra autoestima", dice Botnick.

Ma sè credi chì site sempre vittima di circustanze, u mondu vi hà trattatu ingiustamente, o nunda chì và male hè colpa vostra, parlà cun un terapeuta pò aiutà à ricunnosce altre pussibilità.

Hè una bona idea di parlà cun un prufessiunale furmatu se avete affrontatu abusi o altri traumi. Mentre u traumu non trattatu pò cuntribuisce à sentimenti persistenti di vittimizazione, pò ancu cuntribuisce à:

  • diprissioni
  • prublemi di rilazioni
  • una gamma di sintomi fisici è emotivi

Un terapeuta pò aiutà:

  • esplorà e cause sottostanti di mentalità di vittime
  • travaglià nantu à l'autocumpassione
  • identificà bisogni persunali è scopi
  • creà un pianu per uttene obiettivi
  • esplorà e ragioni dietro i sentimenti di impotenza

I libri d'auto-aiutu ponu ancu offre qualchì guida, secondu Botnick, chì ricumanda "Tirà e Tue Stringhe".

U fondu

Una mentalità di vittima pò esse angosciata è creà sfide, sia per quelli chì campanu cun ella sia per e persone in a so vita. Ma pò esse superatu cù l'aiutu di un terapeuta, è ancu assai cumpassione è benevolenza.

Crystal Raypole hà travagliatu prima cum'è scrittore è editore per GoodTherapy. I so campi d'interessu includenu lingue è letteratura asiatiche, traduzzione giapponese, cucina, scienze naturali, pusitività sessuale è salute mentale. In particulare, ella s'impegna à aiutà à diminuisce u stigma intornu à i prublemi di salute mentale.

Sovieticu

Cosa da fà quandu u zitellu soffoca

Cosa da fà quandu u zitellu soffoca

U zitellu pò offocà quandu i nutre, piglià una buttiglia, allattà, o ancu cù a o propria aliva. In que ti ca i, ciò chì duvete fà hè:Chjamate pre tu 192 pe...
Prufume è rimedii per a ferita in u zitellu

Prufume è rimedii per a ferita in u zitellu

E ferite craniche in i zitelli, cunni ciuti ancu cum'è tomatite, ò carattarizati da piccule piaghe in bocca, di olitu gialla tre in u centru è ro u in l'e ternu, chì ponu a...