Ciò chì aghju amparatu da u mo babbu: ùn hè mai troppu tardi
Cuntenutu
Cresciendu, u mo babbu, Pedro, era un zitellu agriculu in Spagna rurale. In seguitu diventò una marina mercantile, è per 30 anni dopu, hà travagliatu cum'è meccanicu MTA di New York City. U mo Papi, cume u chjamu, ùn hè micca stranu à e sfide fisicamente esigenti. Per natura (è per cummerciu), l'omu 5-foot-8 hè sempre statu magru è tonificatu. E ancu s'ellu ùn era mai altu, stendu accantu à a so moglia di 5 piedi Violeta è à duie zitelline, si purtava cum'è un gigante chì puderia fà qualcosa. Hà trasformatu un seminterrato umidu in a nostra casa di Queens, NY in una stanza di famiglia chì funziona cumpletamente è hà ancu custruitu un capannone di cimentu daretu à u garage-a so scappata da una casa piena di donne.
Ma per u mo babbu, l'attività fisica era un mezu per un travagliu finale chì furnisce una famiglia chì amava. Eppuru, hà capitu a so impurtanza. Ancu s'ellu ùn avia mai amparatu sè stessu, ci hà amparatu à fà a bissicletta. È ancu s'ellu pudia à pena pissà l'acqua, ci hà firmatu per lezioni di natazione à u YMCA lucale. Ci hà ancu purtatu à 6 ore di mattina sessioni di tennis u sabbatu dopu ghjuntu in casa da travaglià un doppiu turnu passata mezanotte a sera nanzu. I mo genitori ci anu ancu scrittu per a ginnastica, u karate è a danza.
Veramente, eramu e ragazze più attive chì cunnosci. Ma quandu avemu ghjuntu à u liceu, Maria è aghju abbandunatu e nostre attività in favore di esse adolescenti angusti à tempu pienu. Nisunu di noi hà tornatu à a forma fisica finu à più di una decina d'anni dopu quandu eramu in i nostri 20 anni è aghju cuminciatu à travaglià cum'è assistente di redattore per u lanciamentu di una nova rivista femminile naziunale chjamata Salute di e donne. In settembre di u 2005, tramindui avemu firmatu per u nostru primu triathlon sprint.
Riturnendu à e mo radiche attive, grazie à e sementi chì i mo genitori avianu saggiamente piantatu prestu, si sò sentiti bè. Dopu u mo primu triathlon, aghju continuatu à fà nove in più (sprint è distanze olimpiche). Quandu sò diventatu un ghjurnalistu freelance in u vaghjimu di u 2008, aghju trovu più tempu per andà in bicicletta è aghju realizatu grandi prughjetti di ciclismu, cumpresu pedalà da San Francisco à LA u ghjugnu passatu (guardate un clip di u mo viaghju di 545 chilometri, sette ghjorni). Ultimamente, aghju finitu a mezza maratona Nike Women's in Washington, DC - chì un ghjornu pò purtà à una piena.
In u caminu, i mo genitori sò stati nantu à e linee è fini di e mo razzi. Dopu, u mo babbu hà vultatu à l'affari cum'è di solitu, chì per ellu era una ritirata parodia. Ma prestu - è sopratuttu da ch'ellu ùn era guasgi mai statu à pusà fermu per tantu tempu - u mo Papi s'annoia, un pocu scema, è addoloratu da a mancanza di muvimentu. A casa hà cuminciatu à puzzare di Bengay è pareva assai più vechja di i so 67 anni.
In Dicembre di u 08, aghju dettu à i mo genitori chì per Natale, tuttu ciò chì vulia era chì entrinu in una palestra. Sapiu chì sudà è socializà li renderebbe più felici. Ma u pensamentu di pagà soldi per marchjà nantu à un tapis roulant li pareva ridiculu. Puderanu solu marchjà in u circondu, chì spessu facianu. In fattu, hè stata durante una di queste passeghjate di a matina chì u mo Papi hà scontru in u tai chi gratuitu in un parcu vicinu. Hà ricunnisciutu a so vicina di a porta, Sanda, è a so vicina di l'altra parte di a strada, Lily, è s'avvicinò. Quandu anu finitu, li dumandò. È sintendu un pocu cunsciente di sè di a so panza post-ritirata, hà decisu d'addunì si.
Prestu, u mo Papi hà cuminciatu à scuntrà cù i so vicini di capelli d'argentu guasi ogni ghjornu per praticà l'anticu eserciziu chinese. Nanzu a sapessimu, andava cinque à sei ghjorni à settimana. Ellu cuminciò à dì a frasa: "Se ùn la aduprate micca, a perdite", cù u so spesu accentu spagnolu. Hà cuminciatu à sente è à guardà megliu. Amici è famiglia anu rimarcatu u cambiamentu è anu cuminciatu à raghjunghje lu, ancu se nimu ùn pudia seguità a so disciplina è l'etica di travagliu di a marca. Quandu hè andatu à visità a so surella in Spagna quellu veranu, hà praticatu u tai chi in u cortile induve hè crisciutu.
A cugliera di i benefici hà vultatu u mo Papi in più pussibulità di fitness. Quandu una piscina lucale hà apertu, ellu è a mo mamma anu firmatu per l'aerobics senior, ancu s'ellu ùn era mai statu còmode in acqua. Anu cuminciatu à andà trè volte à settimana è si sò ritrovati à stà dopu à a classe, travagliendu in e so tecniche. Anu ancu cuminciatu à frequentà occasionalmente a palestra locale affiliata à a piscina, allora ellu hà fattu pagà (quantunque assai pocu grazie à un scontu anzianu) per marchjà nantu à un tapis roulant. Prestu, trà u tai chi, amparendu à nutà, è colpendu a palestra, ogni ghjornu di a so settimana - assai cum'è a mo zitellina - era riccu di attività divertenti. Per a prima volta in a so vita, avia passatempi è li amava.
Cù u so novu amore per tutte e cose fitness è un orgogliu innegabile di amparà à natà à a so fine di l'anni 60, u mo Papi hà decisu chì era ora di amparà à andà in bicicletta à l'età di 72 anni. un quadru bassu passu è una sella cusciosa chì era perfetta per u sforzu. A mo surella è aghju urdinatu roti di furmazione per adulti è avianu l'anzianu meccanicu (u mo Papi!) Installa. U ghjornu di u so anniversariu, l'avemu purtatu in una strada tranquilla, arburata è andemu à fiancu ad ellu mentre pedalava cun prudenza è pianu, cavalcendu per a prima volta in a so vita. Era nervosu per a caduta, ma ùn avemu mai lasciatu u so latu. Hè statu capace di cavalcà su è falà a strada per una ora sana.
E so valente incursioni fisiche ùn finiscenu micca quì. My Papi cuntinueghja à sfida à u so corpu in modu maravigliu. A settimana passata in u so 73 anniversariu, hà curritu (abbastanza veloce, veramente!) Cù un kite volante in u parcu. Hà purtatu dinò a "torcia" à l'evenimentu di l'Olimpiadi Anziani di a so piscina, induve a so squadra hà vintu una seria di sfide di gruppu. Ogni volta chì FaceTime cù u mo Papi, li piaci à alzà si, arretrassi un pocu per pudè vede a so statura piena, è flettelu per mè. Mi fa gonfià u mo core è u mo surrisu s'allarga.
L'anzianu picciottu agriculu, marinu è meccanicu hè in a megliu forma di a so vita à a mità di l'anni 70 - u so duttore ghjurà ch'ellu hà da campà à 100 (chì significa 27 anni di più d'aventure di fitness!). Cum'è scrittore, sò sempre attrattu da citazioni di altri scrittori, cum'è C.S. Lewis, chì hà dettu famusu: "Ùn site mai troppu vechju per stabilisce un altru scopu o per sognu un novu sognu". (Lewis hà scrittu u so travagliu più vendutu, E Cronache di Narnia, in i so 50 anni!) È à mè, chì riassume-più di ogni altra cosa-una di e tanti, assai maravigliose lezioni di vita chì u mo Papi m'hà amparatu.