Ciò chì hè di campà cun Anorexia Atipica
Cuntenutu
- Circà aiutu senza successu
- Uttene lode per a perdita di pesu
- Di fronte à e barriere à u trattamentu
- Uttenendu un supportu prufessiunale
- A recuperazione hè pussibule
Jenni Schaefer, 42 anni, era una criatura quandu hà cuminciatu à luttà cù l'immagine negativa di u corpu.
"In realtà mi ricordu di avè 4 anni è di esse in classe di ballu, è mi ricordu chiaramente di avè paragunatu à l'altri bambine di a stanza è di sentirmi male per u mo corpu", Schaefer, avà basatu in Austin, Texas, è autore di u libru "Quasi Anorexicu", disse à Healthline.
Quandu Schaefer invechjava, hà cuminciatu à limità a quantità di alimentu chì hà manghjatu.
Quandu hà principiatu u liceu, hà sviluppatu ciò chì hè oramai cunnisciutu cum'è anorexia atipica.
À quellu mumentu, l'anorexia atipica ùn era micca un disordine alimentariu ufficialmente ricunnisciutu. Ma in u 2013, l'Associazione Psichiatrica Americana l'hà aghjuntu à a quinta edizione di u Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disordini Mentali (DSM-5).
I criteri DSM-5 per l'anorexia atipica sò simili à quelli per l'anorexia nervosa.
In entrambe e condizioni, e persone restringenu persistentemente e calorie chì manghjanu. Dimustranu una paura intensa di ingrassà o un rifiutu di ingrassà. Anu sperimentatu una maghjina di u corpu distorta o mette un stock eccessivu in a so forma di corpu o in u so pesu quandu valutanu a so autostima.
Ma à u cuntrariu di e persone cun anorexia nervosa, quelli chì anu anorexia atipica ùn sò micca sottopesi. U so pesu corpu tende à cascà in o sopra à a cosiddetta gamma nurmale.
Cù u tempu, e persone cun anorexia atipica ponu diventà sottopeso è soddisfà i criteri per l'anorexia nervosa.
Ma ancu s'elli ùn l'anu micca, l'anorexia atipica pò causà malnutrizione grave è danni à a so salute.
"Queste persone ponu esse assai compromesse medicamente è abbastanza malate, ancu se ponu esse à un pesu normale o ancu in sovrappesu", hà dettu à Healthline u duttore Ovidio Bermudez, capu clinicu di u Centru di Recuperazione Alimentaria in Denver, Colorado.
"Ùn hè micca un diagnosticu minore [chè l'anorexia nervosa]. Questa hè solu una manifestazione diversa, chì compromette sempre a salute è mette e persone à risicu medicu, cumpresu u risicu di morte ", hà continuatu.
Da fora guardendu, Schaefer "l'avia tuttu inseme" in u liceu.
Era un studiente drittu-A è si hè graduata secondu in a so classa di 500. Cantava in u coru di spettaculi universitarii. Si n'andò à l'università cù una borsa di studiu.
Ma sottu à tuttu, hà luttatu cù un perfezionisimu "senza sdrughje doloroso".
Quandu ùn pudia micca risponde à e norme irreali chì si hè stabilita in altre zone di a so vita, restringe l'alimentu li hà datu un sensu di sollievu.
"A restrizzione in realtà tende à annullami in un certu modu", hà dettu. "Dunque, se mi sentia ansiosu, puderia limità l'alimentu, è mi sentu veramente megliu".
"Certe volte mi piacerebbe", aghjunse. "È ancu questu hè stata megliu".
Circà aiutu senza successu
Quandu Schaefer s'hè alluntanatu da casa per assiste à l'università, u so manghjà restrittivu hà peghju.
Era sott'à assai stress. Ùn avia più a struttura di i pasti cutidiani cù a so famiglia per aiutà la à risponde à i so bisogni nutrizionali.
Hà perdutu assai pesu assai prestu, cascendu sottu à a gamma nurmale per a so altezza, età è sessu. "À questu puntu, puderia avè statu diagnosticatu cun anorexia nervosa", hà dettu.
L'amichi di u liceu di Schaefer anu manifestatu preoccupazioni per a so perdita di pesu, ma i so novi amichi à l'università anu cumplementatu u so aspettu.
"Aghju ricivutu cumplimenti ogni ghjornu per avè a malatia mentale cù u più altu tassu di mortalità di qualsiasi altri", hà ricurdatu.
Quandu hà dettu à u so duttore chì avia perdutu pesu è chì ùn avia micca uttenutu a so menstruazione dapoi mesi, u so duttore li dumandò solu se manghjava.
"Ci hè un grande cuncepimentu induve e persone cun anorexia o anorexia atipica ùn manghjanu micca", hà dettu Schaefer. "E questu hè solu micca u casu".
"Allora quandu hà dettu:" Manghjate? " Aghju dettu iè ", hà continuatu Schaefer. "È hà dettu:" Beh, stai bè, site stressatu, hè un grande campus ".
Ci vulerà altri cinque anni per Schaefer per circà aiutu di novu.
Uttene lode per a perdita di pesu
Schaefer ùn hè micca l'unica persona cun anorexia atipica chì hà affrontatu barriere per uttene aiutu da i fornitori di assistenza sanitaria.
Nanzu à Joanna Nolen, 35 anni, era una adolescente, u so pediatra avia prescrittu e so pilule dietetiche. À quellu puntu, l'avia dighjà spinta à perde u pesu dapoi anni, è à l'età di 11 o 12 anni, avia avà una ricetta per fà ghjustu.
Quandu hà ghjuntu à u junior college, hà cuminciatu à limità a so ingestione alimentaria è esercitassi di più.
Alimentata in parte da u rinfurzamentu pusitivu ch'ella hà ricevutu, quelli sforzi si sò rapidamente scalati in anorexia atipica.
"Emu cuminciatu à nutà chì u pesu s'alluntana", disse Nolen. «Aghju cuminciatu à riceve ricunniscenza per quessa. Aghju cuminciatu à riceve elogi per ciò chì eru aspettu, è ci era avà un focusu enorme nantu à, "Beh, hà avutu a so vita inseme", è era una cosa positiva ".
"Fighjendu e cose chì aghju manghjatu si sò trasformati in cunte di calorie massicce, ossessive è restrizzioni di calorie è ossessione per l'eserciziu", hà dettu. "E dopu avè progressu in abusu cù lassativi è diuretici è forme di medicazione dietetica".
Nolen, basata in Sacramento, in California, hà campatu cusì per più di una decina d'anni. Parechje persone anu lodatu a so perdita di pesu durante quellu tempu.
"Aghju volatu sottu u radar per un bellu pezzu", hà ricurdatu. «Ùn hè mai statu una bandera rossa per a mo famiglia. Ùn hè mai statu una bandera rossa per i duttori ".
"[Pensavanu] chì eru determinatu è motivatu è dedicatu è sanu", aghjunse. "Ma ùn sapianu micca ciò chì andava tuttu in questu".
Di fronte à e barriere à u trattamentu
Sicondu Bermudez, ste storie sò troppu cumune.
A diagnosi precoce pò aiutà e persone cun anoressia atipica è altri disordini alimentari à riceve u trattamentu chì necessitanu per inizià u prucessu di recuperu.
Ma parechji casi, ci vole anni per e persone cun queste condizioni per uttene aiutu.
Cumu a so cundizione cuntene senza trattamentu, ponu ancu riceve un rinforzu pusitivu per a so alimentazione restrittiva o a perdita di pesu.
In una sucietà induve a dieta hè diffusa è a magrezza hè valorizata, a ghjente spessu ùn riesce micca à ricunnosce cumportamenti disordini di manghjà cum'è segni di malattia.
Per e persone cun anorexia atipica, uttene aiutu pò significà pruvà à cunvince e cumpagnie d'assicuranza chì avete bisognu di trattamentu, ancu sì ùn site micca sottopesu.
"Avemu sempre a lotta cù e persone chì perdenu pesu, perdenu menstruali, diventanu bradicardici [battiti cardiaci lenti] è ipotensivi [pressione sanguigna bassa], è si piglianu un colpu à u spinu è anu dettu:" Hè bè chì avete persu un pocu di pesu "," Bermudez hà dettu.
"Hè vera in e persone chì parenu esse sottu pisate è spessu tradiziunalmente malnutrite in apparizione", hà continuatu. "Allora imaginate chì barriera ci hè per e persone chì sò di dimensione relativamente normale".
Uttenendu un supportu prufessiunale
Schaefer ùn pudia più nigà di avè un disordine alimentariu quandu, in l'ultimu annu di l'università, hà cuminciatu à purgà.
"Vogliu dì, restringe l'alimentu hè ciò chì ci dicenu di fà", hà dettu. "Ci hè dettu chì duvemu perde u pesu, dunque quelli comportamenti di disordini alimentari sò spessu mancati perchè pensemu chì facemu solu ciò chì tutti cercanu di fà".
"Ma sapia chì circà di fassi lancià era sbagliatu", hà continuatu. "È questu ùn era micca bonu è era periculosu".
À u primu, hà pensatu di pudè superà a malatia da sola.
Ma eventualmente hà capitu chì avia bisognu d'aiutu.
Hà chjamatu a linea di assistenza di l'Associazione Naziunale di i Disordini Alimentarii. A mettenu in cuntattu cù Bermudez, o u duttore B cum'ella u chjama affettuosamente. Cù u sustegnu finanziariu di i so genitori, hà scrittu à un prugramma di trattamentu ambulatoriale.
Per Nolen, u puntu di svolta hè venutu quandu hà sviluppatu u sindrome di l'intestione irritabile.
"Pensu chì era dovutu à l'anni di abusu cù lassativi, è eru spaventatu d'avè fattu gravi danni à i mo organi interni", hà ricurdatu.
Ella hà dettu à u so duttore tutti i so sforzi per perde u pesu è i so sentimenti persistenti di infelicità.
L'hà riferita à un terapeuta cugnitivu, chì l'hà cunnessu rapidamente à un spezialistu di u disordine alimentariu.
Perchè ùn era micca sottopeso, u so fornitore d'assicuranza ùn coprirà micca un prugramma di internamentu.
Dunque, si hè iscrita in un prugramma ambulatoriu intensivu à u Centru di Recuperazione Alimentaria invece.
Jenni Schaefer
A recuperazione hè pussibule
In parte di i so prugrammi di trattamentu, Schaefer è Nolen anu assistitu à riunioni regolari di gruppi di supportu è si sò riuniti cù dietisti è terapeuti chì l'anu aiutati nantu à a strada di a ripresa.
U prucessu di ricuperazione ùn hè micca statu faciule.
Ma cù l'aiutu di esperti di disordini alimentari, anu sviluppatu l'utili chì anu bisognu per superà l'anorexia atipica.
Per l'altri populi chì sperimentanu sfide simili, suggerenu chì a cosa più impurtante hè di ghjunghje per aiutu - {textend} preferibilmente à un specialistu di disordini alimentari.
"Ùn hè micca necessariu guardà un certu modu", hà dettu Schaefer, avà imbasciadore di NEDA. «Ùn avete micca da entre in questa scatula di criterii di diagnosticu, chì in parechji modi hè arbitraria. Se a vostra vita hè dulurosa è si sente impotente per via di l'alimentu è di l'imaghjini di u corpu è di a scala, uttene aiutu ".
"A ricuperazione sana hè pussibule", aghjunse. «Ùn piantate micca. Pudete veramente migliurà ".