Sintomi di Tuberculosi in l'ossi, cuntagione è trattamentu
Cuntenutu
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Opzioni di trattamentu per a tuberculosi ossea
- A tuberculosi ossea hè curabile?
- A tuberculosi ossea hè contagiosa?
- Cumu uttene a tuberculosi ossea
- Possibili complicazioni
A tuberculosi ossea affetta in particulare a spina dorsale, una malattia cunnisciuta cum'è malattia di Pott, l'articulazione di l'anca o di u ghjinochju, è in particulare in i zitelli o anziani, cù un sistema immunitariu indebolitu. Sta malattia accade perchè u bacchulu koch, chì hè rispunsevule di a tuberculosi in i pulmoni, pò entra in e vie respiratorie, ghjunghje in u sangue è allughjassi in e articulazioni.
Quasi a metà di i casi di tuberculosi extrapulmonare si riferenu à a tuberculosi in a spina, seguita da casi di tuberculosi in l'anca è u ghjinochju. U trattamentu di tutti questi include a presa d'antibiotici prescritti da u duttore è a fisioterapia per qualchi mesi.
Chì sò i sintomi
I sintomi di a tuberculosi ossea varienu assai è tendenu à peghju cù u tempu. I sintomi più cumuni sò:
- Dolore in a spina, anca o ghjinochju, chì s'aggrava progressivamente;
- Difficultà in u muvimentu, quandu si piega a gamba o si cammina cù un zoppu;
- Gonfiore in u ghjinochju, quandu hè influenzatu;
- Diminuzione di a massa musculare di a gamba affettata;
- Ci pò esse una frebba bassa.
U diagnosticu di a tuberculosi extrapulmonare richiede assai tempu perchè i sintomi iniziali ponu puntà solu à u dulore è à un muvimentu limitatu in l'articulazione affettata, un sintomu assai cumunu in casu di sinovite transitoria di l'anca, una malattia più frequente in a zitiddina.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Cù l'aumentu di a gravità è a permanenza di i sintomi, dopu à qualchi mesi, à u ritornu à u duttore, u duttore pò dumandà un esame à raggi X di l'articulazione affettata pò indicà una piccula diminuzione di u spaziu in l'articulu, chì ùn hè micca sempre stimatu. Altri testi di imaging chì ponu mustrà a participazione di l'osse sò MRI è ultrasound, chì ponu ancu mostrà segni di infezione. Tuttavia, hè pruvatu chì hè a tuberculosi musculoskeletal quandu a presenza di Bacillus in l'internu di l'articulazione, chì pò esse fatta da biopsia di u fluidu sinoviale o di l'ossu affettu.
Opzioni di trattamentu per a tuberculosi ossea
U trattamentu per a tuberculosi ossea include a presa d'antibiotici per 6-9 mesi è a fisioterapia, chì ponu esse utili per riduce u dolore è u disagiu, aumentendu u muvimentu liberu di e articulazioni è rinfurzendu i musculi.
A tuberculosi ossea hè curabile?
A tuberculosi ossea hè curabile, ma per ghjunghje, ci vole à piglià e droghe prescritte da u duttore in listessu tempu, ogni ghjornu, ancu sì i sintomi di a malatia sò spariti prima. A fisioterapia hè ancu indicata è pò esse effettuata 2-5 volte à a settimana, è ponu esse aduprate risorse elettroterapeutiche, mobilizazione cumuna, allungamentu è esercizi di rinforzu per a recuperazione di massa musculare.
A tuberculosi ossea hè contagiosa?
A tuberculosi ossea ùn hè micca cuntagiosa è dunque l'individuu ùn hà micca bisognu di stà luntanu da l'altri.
Cumu uttene a tuberculosi ossea
A tuberculosi ossea si faci quandu a vittima entra in cuntattu cù un'altra persona chì hà a tuberculosi pulmonare, presentendu una tosse. U bacillu entra in u corpu di a vittima attraversu e vie aeree, ghjunghje à u sangue è si mette in a spina, l'anca o u ghjinochju. A vittima pò avè micca i segni è i sintomi classichi di a tuberculosi pulmonaria, ma u fattu chì ellu / ella abbia avutu sta malattia è ùn hà micca effettuatu u trattamentu currettamente aumenta e possibilità di u bacillu chì affetta altre zone di u corpu.
Possibili complicazioni
Quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu, u bacillu prisente in l'articulazione porta cumplicazioni cum'è deformità ossea, fatica, accurtamentu di a gamba, chì pò favurisce a scoliosi è ancu a paralisi.