A volte l'Autocura hè Egoista - è va bè
Cuntenutu
- Rifinisce ciò chì significa in realtà esse egoistu
- Dunque, ripetite dopu à mè: ùn mi battaraghju micca per esse «egoista»
- 1. Avete bisognu d'aiutu
- 2. Ci vole à ripusassi
- 3. Basta solu u tempu
- 4. Hè ora di finisce una relazione, un travagliu o una situazione di vita
- 5. Dà hè significativamente superatu da piglià
- 6. Per evità u burnout, dopu u travagliu o in a vostra vita persunale
- Abbia primura di tè stessu
Autocura: A sentimu tuttu u tempu avà - o, più precisamente, a vedemu in Instagram cum'è prudutti di cura di a pelle, bombe da bagnu fizzy, pose di yoga, bocce açai, è ancu di più. Ma l'autocura hè più cà ciò chì hè cummercializatu nantu à i nostri fili di suciali.
L'autocura hà principiatu cum'è un modu per curassi fisicamente di te. Dopu hà evolutu in a cura di u vostru benessere emotivu, è ancu di più a guarigione generale per e donne, e persone di culore è e cumunità più marginalizate.
Allora perchè avemu sempre a sensazione chì l'autocura sia egoista?
Forse avete ghjustu annullatu a cena, ricusatu un invitu induve serà u vostru ex, o ancu ghjustu dettu di nò à nunda. Questu puderebbe lasciate vi sentite un pocu egoistu o culpevule.
Ùn importa micca chì site emotivamente è fisicamente esauritu, o chì a vostra salute mentale soffre. Puderete stà svegliu in lettu, pensendu à cumu duverebbe fà qualcosa di diversu o esse statu megliu in qualchì altra manera. Dì di nò si sente cum'è un fiascu, cum'è sè tù sia incapace o micca equipatu per gestisce a vita d'ogni ghjornu.
Ma se stà in l'aiutu vi dà priorità à voi stessi è a vostra propria energia è guarigione, site veramente esse egoistu?
Rifinisce ciò chì significa in realtà esse egoistu
Quandu a parolla "egoistu" vene in mente, spessu scatta connotazioni negative à u primu. Pensemu egocentricu, autoservitu, impegnatu in sè stessu. È duvemu evità di pensà solu "à mè è à i mo interessi", nò? Pruvà invece di campà per u bè di tutta l'umanità, postu chì dà hè insegnatu cum'è preferenziale à piglià?
Ancu se hè definitu cum'è cuncernatu solu cù u vostru piacè persunale è u prufittu, oltre à mancà di cunsiderazione per l'altri, pensemu sempre à l'egoistu cum'è i tempi quandu simu simpliciamente messi per noi.
Ma ùn pudemu micca vedelu in biancu è neru. Per esempiu, ci dicenu chì avemu bisognu di adattà a nostra propria maschera di ossigenu prima di aiutà l'altri in una emergenza aereo. O per assicurassi chì a scena sia sicura per tè prima di aiutà à qualchissia chì hè ferita. Nuddu ci chjamerebbe egoisti per avè seguitu quelle struzzioni.
Cum'è tutte e cose, ci hè un spettru. A volte u dirittu hè di esse "egoistu". È solu perchè qualchissia definisce qualcosa chì avete fattu cum'è egoistu (cum'è optà fora di u so partitu), ùn significa micca chì avete da definisce in i so termini.
Dunque, ripetite dopu à mè: ùn mi battaraghju micca per esse «egoista»
Certe volte esse "egoistu" ùn hè micca una cattiva cosa. Ci hè qualchì volta chì esse egoistu hè a cosa bona da fà per a vostra salute è benessere. Ci sò ancu i tempi in cui hè necessariu piglià cura di te.
Eccu alcuni di questi tempi:
1. Avete bisognu d'aiutu
Tuttu u mondu hà bisognu d'aiutu di tantu in tantu, ma spessu evitemu di circallu. Ch'ella sia ricunnisciuta o micca, qualchì volta dumandà aiutu pò fà vi sente incompetente, debule o bisognosa - ancu s'ellu ùn dumandà aiutu significa aghjunghje stress inutile.
Ma dumandà aiutu quandu ne avete bisognu hè impurtante. Se u stress di un prughjettu di travagliu vi vene, dumandate à un cumpagnu di travagliu per l'assistenza o delegate i compiti. Se avete bisognu di cumpagnia, dumandate à un amicu per supportu. Se avete bisognu di una voce esterna imparziale, cercate terapia.
2. Ci vole à ripusassi
Quandu vi sentite stancu - ùn importa micca s'ellu hè emotivamente, mentale o fisicu - hè ora di ripusà. Certe volte, què vene solu à dorme.
Ci hè parechje cunsequenze per ùn dorme micca abbastanza, cumprese prublemi di focalizazione, un sistema immunitariu indebolitu è prublemi di memoria. Saltà troppu sonnu pò ancu avè un impattu negativu annantu à e vostre relazioni. Ma ci sentimu spessu chì duvemu cuntinuà. Certe volte u sonnu ùn hè micca in cima di e nostre priorità.
Ma u fattu hè chì avemu bisognu di riposu. S'è vo avete travagliatu tardi è saltendu u sonnu, hè ora di truvà qualchì equilibriu di travagliu è vita privata. È a prossima volta chì sceglite di andà in casa è di dorme invece di piglià bevande cù l'amichi, va bè. S'ellu hè chjamatu egoistu, hè u tipu chì vulete esse.
Ripusà ùn significa micca sempre dorme. Ch'ella sia u vostru cervellu si sente fora di equilibriu o chì avete una situazione di salute sfruttate, cunsiderate chì hè un ghjornu malatu è pigliate u tempu liberu. È ùn vi sentite micca ubligati di fà a lavanderia postu chì site in casa. Leghjite un libru in lettu, fighjate in binge un spettaculu, o fate un sonnu.
Sè vo vi sentite stancu, stancu, o in u dulore, hè ora di piglià un pocu di riposu in più è ùn sentitevi micca culpevule. U riposu hè di primura per ogni tippu di ricuperazione.
3. Basta solu u tempu
Alcune persone ùn puderianu micca ottene quandu sceglite stà in casa per surtite. S'ellu hè ciò chì site in umore per fà, ùn vi sentite micca egoistu per vulè esse solu.
Avemu tutti bisognu solu di u tempu à volte, è alcune persone anu bisognu di più di l'altri. L'interazioni sociali ponu esse esaurienti per alcune persone. Ùn ci hè vergogna à piglià u tempu per voi stessu.
Se site andatu senza interruzzione, u vostru umore hè tuttu fora di colpu, o avete bisognu di rivalutà e vostre relazioni, avà pò esse un bonu tempu per pianificà un pocu di tempu solu.
Ùn avete bisognu di riempie u vostru calendariu cù eventi sociali, a menu chì ùn vulete. Corri un bagnu, stacca, è avete quellu "tempu mi" chì avete bramatu.
4. Hè ora di finisce una relazione, un travagliu o una situazione di vita
Ùn hè mai faciule di rompe cun un altru significativu, di spustassi in una nova cità, o di abbandunà un impiegu. Se vi sentite male quandu interagite cù qualcunu o temite di scuntrallu torna, hè ora di ripensà a vostra relazione.
Stemu spessu in amicizie o rilazioni perchè avemu a paura di fà male à qualchissia. Ma quandu si tratta di relazioni chì danneghjanu, à volte ci vole à mette ti prima.
Ùn hè micca autosufficiente per continuà una relazione - o un travagliu o qualcosa, in particulare quella chì hè in ogni modu abusiva - chì ùn vi face più felice. Se qualcosa affetta u vostru benessere, puderia esse ora di dì addiu.
5. Dà hè significativamente superatu da piglià
Ancu se pò fluttuà, ogni relazione duveria avè un bonu equilibriu di dà è piglià. Ma quandu a scala punta per chì tuttu ciò chì fate hè dà è tuttu ciò chì facenu hè di piglià, puderia esse ora di fà qualcosa.
U bilanciu di dà è piglià hè particularmente impurtante quandu si vive cun qualcunu. Vi ritruvate chì fate tutte e cumpetenze è e faccende quandu site di ritornu in casa da u travagliu mentre ghjunghjenu in casa è ponenu i pedi? Hè impurtante d'avè equilibriu per evità sia u rancore sia a fatica.
A seconda di a situazione, pudete sceglie di parlà cun elli, fà una breve pausa per ricaricà, o taglialli cumpletamente. Ùn hè micca egoistu dà a priorità à i vostri bisogni nantu à l'altri se l'attu di dà vi face più male.
6. Per evità u burnout, dopu u travagliu o in a vostra vita persunale
Tutti sò suscettibili à u burnout o à u stanchezza di u travagliu. Alcune prufessioni ponu esse eccezionalmente drenanti. Quandu u burnout si verifica, pò ferisce sia a vostra vita prufessiunale sia personale.
Un studiu indetta ancu chì per i prufessiunali di salute mentale, puderia esse "eticamente imperativu" di praticà l'autocura.
Dunque quandu vene u tempu di clock-out, fate veramente un clock. Spegni e notifiche di u vostru travagliu, ripone u vostru email, è trattatelu dumane. A maiò parte di u tempu, tuttu ciò chì si pò trattà cusì bè dumane invece di mezu à a cena.
Ùn importa micca ciò chì fate, assicuratevi di avè u tempu di separassi da u travagliu. A creazione di questu equilibriu vita-travagliu pò aiutà à evità u burnout è à portà più felicità à a vostra vita persunale.
Abbia primura di tè stessu
Ùn abbandunate micca voi è a vostra salute per evità di sentite egoistu. L'egoisimu ùn deve micca esse una cattiva cosa. Pò esse bè esse un pocu egoistu per curà u vostru benessere emotivu, mentale è fisicu.
Parechje persone chì si focalizanu interamente nantu à dà, danu, danu finiscenu sopraffatti, affaticati è stressati. È u stress crònicu hè statu in una serie di rischi per a salute, cumprese cundizioni cum'è u diabete, u cancheru è e malatie mentali.
Pudete riduce u vostru stress essendu un pocu egoistu di tantu in tantu è praticendu qualchì bonu ol 'autocura.
Eccu alcuni modi per inizià l'autocura stasera:- Pruvate qualchì posa di yoga rilassante.
- Praticà a mente.
- Esce fora.
- Fate un bagnu.
- Fate qualchì tè calmante.
- Dormi megliu.
- Praticate un hobby, cum'è u giardinaghju, l'artigianatu, o a cottura.
Qualunque fate, ricordate di piglià cura di voi stessu. È ùn vi scurdate, ùn hè mai egoistu di fà lu.
Jamie Elmer hè un editore di copia chì vene da u California di u Sud. Hà un amore per e parolle è a cuscenza di a salute mentale è cerca sempre modi per cumbinà i dui. Hè dinò una passiunata appassiunata di e trè P: cuccioli, cuscini è patate. Truvatela in Instagram.