Perchè Ùn Duvete micca Dà Acqua à u Vostru Novu Bambinu - è Quandu Seranu Pronti per questu
Cuntenutu
- Interferenza nutrizionale
- Intossicazione d'acqua
- Una equazione periculosa
- Cose da guardà
- Quandu u to criaturu pò avè acqua
- Parlate cù u vostru duttore
Hè una ghjurnata luminosa è assulanata fora, è a vostra famiglia sana sente u calore è l'acqua guzzling. U vostru nascitu hà bisognu di qualchì idratazione, ancu, nò?
Ié, ma micca di l'H2O varietà. U vostru chjucu - sì sottu à 6 mesi - duverebbe riceve sia nutrizione è idratazione da u latte maternu o formula, micca acqua.
Probabilmente sapete questu, ma pudete micca sapè perchè. Hè perchè i corpi di i zitelli ùn sò micca adattati per l'acqua finu à parechji mesi dopu a nascita. E piccule panza è i reni in via di sviluppu li mettenu à risicu sia per a perdita di nutrienti sia per l'intossicazione di l'acqua. Eccu a scoop.
Interferenza nutrizionale
I panni di u zitellu sò abbastanza chjuchi. In fatti, à a nascita, u ventre di u zitellu tene solu da 1 à 2 cucchiaini, o da 5 à 10 millilitri (mL)! Chjaramente, si vacheghja veloci - chì hè per quessa chì a to figliola hà bisognu di tante alimentazioni in un periodu di 24 ore - ma vulete riempie quella piccula pancia cù latte maternu riccu in nutrienti o formula.
Dunque hè sensu chì un risicu di dà l'acqua à u vostru zitellu hè chì si riempie u so ventre cù una sostanza veramente inutile (almenu per un zitellu) è ùn lascia micca spaziu per quelle vitamine, minerali, grassi è calorie cusì cruciale per a crescita è u sviluppu. Questu pò causà prublemi seri.
A panza di u zitellu cresce durante i primi 6 mesi di vita, ma hè abbastanza graduale. Quandu sò 1 mesi, a so capacità stomacu hè di circa 2,7 à 5 once (80 à 150 mL). À 6 mesi - quandu pudete intruduce pocu sorsi d'acqua - ponu generalmente tene circa 7 once (207 ml) à a volta.
Ancu trà 6 mesi è 1 annu di età, a quantità d'acqua chì date à u vostru zitellu deve esse assai limitata. Hè di più per elli di ottene u gustu è a sperienza di l'acqua piuttostu chè per qualsiasi scopu medicu veru cum'è l'idratazione. Dopu tuttu, a formula è u latte maternu sò assai idratanti - è danu ancu à u vostru picculu ciò chì li serve per cresce è prosperà.
Intossicazione d'acqua
Un altru risicu assai seriu di dà à i zitelli acqua prima ch'elli sianu pronti hè l'intussicazione d'acqua.
Mantene a porta di a porta. Acqua - tossica?
Assolu. In realtà, l'acqua pò esse tossica per chiunque se bevuta in grandi quantità. Ma senza surpresa, "grande" hè assai parente à a dimensione è l'età quì. Un adultu cù reni sani, per esempiu, averia da beie parechji litri in un cortu periudu di tempu per ghjunghje à u puntu di l'intossicazione d'acqua.
Dittu chistu, accade à e persone, in particulare i suldati è l'atleti, chì tendenu à esse in situazioni induve ponu diventà disidratati rapidamente è poi compensati eccessivamente.
In breve, quandu i reni anu datu più acqua di quella ch'elli ponu manighjà, l'acqua in eccessu finisce in u sangue. Questu diluce u fluidu in u sangue è riduce a concentrazione di elettroliti impurtanti, cum'è u sodiu. Troppu diluzione è site in risicu per l'iponatremia, chì significa letteralmente troppu pocu (ipo) sale in u sangue (natremia).
È i reni di i zitelli ùn ponu manighjà tanta acqua chè i reni adulti - micca da un colpu longu. In più di esse assai più chjucu di i reni di un adultu, i reni di un criaturu ùn sò ancu cusì sviluppati. Cusì ùn ponu micca trattà tanta acqua à a volta.
Dunque, dà à un criaturu menu di 6 mesi ancu una quantità moderata d'acqua in un cortu periudu di tempu pò purtà à iponatremia, chì à u più periculosu pò causà gonfiore di u cervellu è ancu morte. In fattu, perchè u cervellu si sviluppa ancu, u gonfiore pò accade più faciule in un criaturu cù iponatremia ch'è in un adultu cun iponatremia.
Una equazione periculosa
Arricurdatevi: Piccola panza + reni immaturi + cervellu in via di sviluppu = Evita di dà à i zitelli acqua finu à l'età di 6 mesi
Cose da guardà
A cosa hè chì a maiò parte di i genitori ùn empienu micca e buttiglie d'acqua è li danu à i so zitelli.
U risicu vene da cose chì ùn puderete mancu fà una seconda pensata.
Per esempiu, mentre parechje scole di nuoto ùn offrenu micca lezioni à i zitelli di menu di 6 mesi, alcune li principieranu finu à 4 mesi. Ùn ci hè nunda di sbagliu intrinsecamente cù l'introduzione di un criaturu in piscina s'ella hè fatta in modu sicuru - ma senza e precauzioni adatte, i criaturi ponu inghjuttà l'acqua di a piscina è sperimentà una intossicazione d'acqua di conseguenza.
Un altru attu apparentemente innocu chì pò purtà à prublemi hè a formula diluente o u latte maternu. Riturnendu à u nostru scenariu di idratazione, puderia sembrà avè un sensu di mischjà di più acqua in a polvere di formula di u to zitellu in una ghjurnata calda. Ma ùn fate micca questu - priva u zitellu di nutrienti è pò ancu guidà à ottene più acqua di quella chì i so reni ponu trattà.
Perchè a formula è u latte maternu sò ricchi di calorie, stanu in u corpu più longu piuttostu chè di sopraffà i reni. Cum'è un bellu effettu latuariu, stà in u corpu più longu significa ancu ch'elli sò bravi à tene u to figliolu idratatu - senza acqua in più necessaria.
Quandu u to criaturu pò avè acqua
À circa 6 mesi d'età, hè OK d'intruduce piccule quantità d'acqua - parlemu nantu à a cucchiaina o a cucchiaia, micca a scala di a buttiglia piena. Hè un bellu momentu per cumincià à intruduce u cuncettu chì a sete pò esse calata cù l'acqua, ma a principale fonte d'idratazione di u vostru zitellu (senza cuntà a nutrizione) duveria cuntinuà à esse u latte maternu o a formula.
A maiò parte di i zitelli videranu l'acqua cum'è una sorta di novità à questa età è preferiscenu sempre u so latte. Qualchidunu pò ancu ricusà u gustu è fà una faccia, soprattuttu s'elli aspettavanu qualcosa d'altru! Va bè - questu cambierà.
À 1 annu, u vostru ciucciu - chì hè appena circa un zitillù, se pudete crede! - pò avè acqua in quantità più grande cum'elli a volenu, inseme cù u latte di vacca è una dieta nutritiva.
In cunnessione: Quandu u zitellu pò beie acqua?
Parlate cù u vostru duttore
Parlate cù u vostru pediatricu sè avete qualchì preoccupazione per l'idratazione di u to babbu o a so prontezza per l'acqua. Sicondu sì u vostru zitellu hè natu prematuremente o hà certe condizioni di salute, a vostra cronologia per l'introduzione di l'acqua pò varià.
Inoltre, se u vostru criaturu mostra alcunu di questi segni di intossicazione d'acqua, andate immediatamente in ospedale:
- pienghje incunsulabile
- vomitu
- letargia
- attacchi
- tremori
Fortunatamente, i genitori sò di solitu cuscenti - per bocca à bocca o da u so pediatra - chì ùn devenu micca dà à i zitelli à l'acqua. Ma avà sapete ancu u perchè daretu à a guida.