Perchè i Baby Boomers sò più propensi à Hep C? Cunnessione, Fattori di Risicu, è Altru
Cuntenutu
- Perchè i baby boomers sò in un risicu più altu?
- Perchè u stigma importa
- Effetti di stigmati
- Chì sò i trattamenti per l'hep C?
- Purtà si
Baby boomers è hep C
E persone nate trà u 1945 è u 1965 sò cunsiderate "baby boomers", un gruppu di generazione chì hè ancu più propensu à avè l'epatite C di l'altri populi. In fatti, custituiscenu trè quarti di a pupulazione diagnosticata di hep C. Hè spessu perchè senterete i baby boomers raccomandati di fà testi di routine per l'epatite C.
Ci sò stigmati culturali, storichi è suciali attaccati sia à u gruppu di età sia à a malattia, è ùn ci hè una sola ragione per chì sta generazione sia in un risicu più elevatu per l'epatite C. Fighjemu tutte e ragioni possibili, da trasfusioni di sangue à droghe usu, opzioni di trattamentu, è cumu truvà supportu.
Perchè i baby boomers sò in un risicu più altu?
Mentre l'usu di droghe per iniezione hè un fattore di risicu, a più grande ragione per cui i baby boomers sò più propensi à avè l'epatite C hè probabilmente dovuta à procedure mediche periculose à u mumentu. In u passatu, ùn ci era micca un protocolu o un metudu di screening per verificà se un fornimentu di sangue era privu di virus. Un studiu di u 2016 da punti à prucedure mediche periculose di l'epica piuttostu chè l'usu di droghe cum'è u mutivu primariu di a trasmissione di l'epatite C in baby boomers. Circadori daretu à u studiu trovu chì:
- a malatia si hè sparta prima di u 1965
- i più alti tassi di infezioni sò accaduti durante l'anni 1940 è 1960
- a pupulazione chì si hè infettata si hè stabilizata versu u 1960
Queste scoperte refutanu u stigma di l'usu di droghe intornu à a malattia. A maiò parte di i baby boomers eranu troppu ghjovani per impegnassi sapientemente in un comportamentu risicu.
L'abusu di droghe per via endovenosa hè sempre cunsideratu cum'è. Ma sicondu Hep C Mag, ancu e persone chì ùn anu micca cuntrattu l'hep C inieziendu droghe facenu sempre stu stigma. Una persona pò ancu purtà u virus per un bellu pezzu prima di causà sintomi. Questu rende ancu più difficiule di determinà quandu o cume si hè verificata l'infezzione.
U risicu aumentatu chì i baby boomers sò sottumessi hè ancu una questione di tempu è di locu: Sò ghjunti in età prima chì l'epatite C sia stata identificata è testata di routine.
Perchè u stigma importa
U stigma chì l'usu di droghe hè u mutivu principale per i baby boomers chì contraenu l'epatite C pò ingannà a ghjente da esse testati. I ricercatori dietro u studiu Lancet speranu chì sti risultati aiutanu à aumentà i tassi di screening.
L'epatite C, cum'è HIV è AIDS, porta certi stigmati suciali per via di i modi in cui pò esse trasmessa da l'usu di droghe per via endovenosa. Tuttavia, l'epatite C pò ancu esse trasmessa per mezu di sangue contaminatu è fluidi sessuali.
Effetti di stigmati
- impedisce à e persone d'ottene l'assistenza sanitaria necessaria
- influenzanu l'autostima è a qualità di vita
- ritardà u diagnosticu è u trattamentu
- aumentà u risicu di cumplicazioni
A rumpitura di e barriere à e prove è u trattamentu hè cruciale, soprattuttu da chì una persona pò avè l'epatite C per decennii senza sintomi notevuli. Più una persona ùn hè diagnosticata più, più prubabile ch'elli sperimenteranu cumplicazioni di salute gravi o necessitanu un trapianto di fegatu. Cunsidirendu l'altu tassu di guarigione cù u trattamentu, travaglià attraversu u stigma per esse testatu o trattatu hè impurtante.
Chì sò i trattamenti per l'hep C?
Mentre a malattia pò purtà à cirrosi, cancru di fegatu, è ancu morte, trattamenti più recenti tenenu.
I trattamenti in u passatu eranu più cumplicati. Cunsistenu di protokolli di trattamentu di mesi chì implicavanu iniezioni dolorose di droghe è bassi tassi di successu. Oghje, e persone chì ricevenu un diagnosticu di epatite C ponu piglià una pillula di combinazione di farmaci per 12 settimane. Dopu avè finitu stu trattamentu, parechje persone sò cunsiderate guarite.
Pensate à dumandà à u vostru duttore di piglià un screening di l'epatite C se site in a categuria baby boomer è ùn sò micca stati testati. Un test di sangue simplice rivelerà se u vostru sangue hà anticorpi di l'epatite C. Se anticorpi sò prisenti, riceverete risultati reattivi, o pusitivi. Un risultatu di test pusitivu ùn significa micca necessariamente chì u virus hè attivu. Ma significa chì site statu infettatu in qualchì tempu in u passatu.
L'anticorpi Hep C fermanu sempre in u sangue una volta chì una persona hè stata infettata, ancu s'ella hà pulitu u virus. Un test di sangue di seguitu hè necessariu per determinà se sì attualmente infettatu da u virus.
Purtà si
Mentre esse natu trà u 1945 è u 1965 hè un fattore di risicu per l'epatite C, ùn hè micca sicuramente un riflessu di u cumpurtamentu o di u passatu di nimu. E persone chì ùn si impegnanu in cumpurtamenti à risicu elevatu ponu sempre acquistà epatite C. U risicu aumentatu hè prubabile per via di prucedure mediche periculose prima chì l'epatite C sia stata identificata o esaminata per a pruvista di sangue, chì hà iniziatu à l'iniziu di l'anni 90 Ùn ci deve esse vergogna o stigma assuciatu à u vostru annu di nascita.
Se a vostra data di nascita cade trà questi anni di baby boomer, cunsiderate di fà un test di sangue per verificà l'epatite C. U trattamentu antivirale dà risultati assai prometenti.