CPR - zitellu (età 1 annu à l'iniziu di a pubertà)
CPR significa rianimazione cardiopulmonare. Hè una prucedura di salvezza chì si face quandu a respirazione di u zitellu o i battiti di u core anu cessatu.Questu pò accadere dopu annegà, soffocà, soffocà, o una ferita. CPR implica:
- Respirazione di salvezza, chì furnisce l'ossigenu à i pulmoni di un zitellu
- Cumpressioni toraciche, chì mantenenu a circulazione di u sangue di u zitellu
U dannu cerebrale permanente o a morte pò accade in pochi minuti se u flussu di sangue di un zitellu si ferma. Dunque, duvete cuntinuà a CPR finu à chì i ritmi di u core è u respiru di u zitellu tornanu, o l'aiutu medicu addestratu vene.
Per i scopi di CPR, a pubertà hè definita cum'è sviluppu di u senu in e femine è a presenza di capelli axillari (ascella) in i masci.
A CPR hè megliu fatta da qualchissia furmatu in un cursu di CPR accreditatu. E tecniche più recenti enfatizanu a compressione sopra a respirazione di salvataggio è a gestione di e vie aeree, invertendu una pratica di lunga data.
Tutti i genitori è quelli chì si occupanu di i zitelli devenu amparà a CPR di i zitelli è di i zitelli s'elli ùn l'anu ancu. Vede www.heart.org per e classi vicinu à voi.
U tempu hè assai impurtante quandu si tratta di un zitellu incusciente chì ùn respira. U dannu cerebrale permanente principia dopu solu 4 minuti senza ossigenu, è a morte pò accade appena 4 à 6 minuti dopu.
Macchine chjamate defibrillatori esterni automatizati (DEA) ponu esse truvati in parechji lochi publichi, è sò dispunibuli per l'usu casanu. Queste macchine anu pads o paddle da mette nantu à u pettu durante una emergenza chì mette in periculu a vita. Usanu urdinatori per verificà automaticamente u ritmu di u core è dà un colpu improvvisu se, è solu sì, quellu shock hè necessariu per rende u core in u ritmu currettu. Quandu si usa un AED, seguitate esattamente l'istruzzioni.
E procedure descritte in questu articulu ùn sò micca un sustitutu per a furmazione CPR.
Ci hè parechje cose chì facenu chì i battiti di u core è u respiru di un zitellu fermanu. Alcune ragioni chì pudete avè bisognu di fà CPR per un zitellu includenu:
- Strangulendu
- Annegamentu
- Scossa elettrica
- Sanguinamentu eccessivu
- Trauma di a testa o altre ferite gravi
- Malatia pulmonare
- Avvelenamentu
- Suffocu
A CPR deve esse fatta se u zitellu hà unu di i sintomi seguenti:
- Mancu rispiru
- Nisun pulse
- Incuscienza
1. Verificate a vigilenza. Toccate u zitellu cun gentilezza. Vede se u zitellu si move o face un rimore. Gridate: "Stai bè?"
2. Se ùn ci hè risposta, gridate aiutu. Dite à qualcunu di chjamà u 911 o u numeru di emergenza lucale è uttene un AED se dispunibule. Ùn lasciate micca u zitellu solu finu à avè fattu CPR per circa 2 minuti.
3. Pone cù cura u zitellu annantu à u spinu. Se ci hè una chance chì u zitellu abbia una ferita spinale, duie persone devenu spostà u zitellu per impedisce chì a testa è u collu si torsinu.
4. Eseguite cumpressioni toraciche:
- Pone u taccu di una manu nantu à u pettu - ghjustu sottu à i capezzoli. Assicuratevi chì u to talone ùn sia micca à a fine di u sternu.
- Mantene a vostra altra manu nantu à a fronte di u zitellu, mantenendu a testa inclinata indietro.
- Appughjate nantu à u pettu di u zitellu in modu chì comprimi circa un terzu à a mità di a prufundità di u pettu.
- Dà 30 cumpressioni toraciche. Ogni volta, lasciate u pettu cullà cumpletamente. Queste cumpressioni devenu esse rapide è dure senza pausa. Conta e 30 cumpressioni rapidamente: "1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22 , 23,24,25,26,27,28,29,30, off ".
5. Aprite e vie aeree. Alzate u chin cù una mano. In listessu tempu, inclina a testa spinghjendu nantu à a fronte cù l'altra manu.
6. Fighjate, ascoltate, è sentite per respirà. Pone l'orechja vicinu à a bocca è u nasu di u zitellu. Attenti à u muvimentu di u pettu. Sentite per respira nantu à a vostra guancia.
7. Se u zitellu ùn respira:
- Coperta bè a bocca di u zitellu cù a bocca.
- Pizzica u nasu chjosu.
- Mantene u mentone alzatu è a testa inclinata.
- Dà dui respiri di salvata. Ogni rispiru duverebbe piglià circa un secondu è fà cresce u pettu.
8. Dopu à circa 2 minuti di CPR, se u zitellu ùn hà ancu respirazione normale, tossu, o qualsiasi muvimentu, lasciate u zitellu sì site solu è chjamate u 911 o u numeru di emergenza lucale. Se un AED per i zitelli hè dispunibule, adupratelu avà.
9. Ripetite a respirazione di salvezza è e cumpressioni toraciche finu à chì u zitellu si ripiglii o ghjunghje l'aiutu.
Se u zitellu ripiglia a respirazione, metti li in pusizione di ripresa. Continuate à cuntrollà per respirà finu à chì ghjunghje l'aiutu.
- Se pensate chì u zitellu hà una ferita spinali, tira a mandibula in avanti senza move a testa o u collu. Ùn lasciate micca chjude a bocca.
- Se u zitellu hà segni di respirazione nurmale, tosse, o muvimentu, NON cumminciate cumpressioni toraciche. Fate cusì pò fà chì u core smetti di batte.
- A menu chì ùn siate un prufessiunale sanitariu, NON verificate micca un pulse. Solu un prufessiunale sanitariu hè furmatu currettamente per verificà un pulse.
- Sì avete aiutu, dite à una persona di chjamà 911 o u numeru di emergenza lucale mentre un'altra persona principia a CPR.
- Sì site solu, gridate forte per aiutu è cuminciate a RCP. Dopu fattu CPR per circa 2 minuti, s'ellu ùn hè arrivatu aiutu, chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale. Pudete portà u zitellu cun voi à u telefunu più vicinu (a menu chì suspettate una ferita spinale).
A maiò parte di i zitelli anu bisognu di CPR per via di un accidente prevenibile. I seguenti suggerimenti ponu aiutà à prevene un accidente:
- Insegnate à i vostri figlioli i principii basi di a sicurezza di a famiglia.
- Insegnate à u vostru zitellu à natà.
- Insegnate à u vostru zitellu à guardà e vitture è cumu si pò andà in bicicletta in modu sicuru.
- Assicuratevi di seguità e linee guida per l'usu di i seggi di vittura di i zitelli.
- Insegnate à u vostru zitellu a sicurezza di l'arme à focu. Sì avete armi in casa, teneli chjosi in un armariu isolatu.
- Insegnate à u vostru figliolu u significatu di "ùn tocchi".
Ùn sottovalutate mai ciò chì un zitellu pò fà. Assumemu chì u zitellu pò spustà è ripiglià e cose più di ciò chì pensate di pudè. Pensate à ciò chì u zitellu pò entra in prossimu, è siate pronti. L'arrampicata è u squirming sò da aspettà. Aduprate sempre cinghje di sicurezza nantu à seggioli è passeggini.
Sceglite ghjoculi adatti à l'età. Ùn dà micca à i zitelli picculi ghjoculi chì sò pesanti o fragili. Ispezziunate i ghjoculi per e parti chjuche o sciolte, i bordi taglienti, i punti, e batterie sciolte, è altri periculi. Mantene e sostanze chimiche tossiche è e soluzioni di pulizia immagazzinate in modu sicuru in armarii à prova di zitelli.
Crea un ambiente sicuru è survegliate i zitelli cun primura, in particulare intornu à l'acqua è vicinu à i mobuli. Prese elettriche, stufe è armarii medicinali ponu esse periculosi per i zitelli.
Rescue respirazione è cumpressioni toraciche - zitellu; Rianimazione - cardiopulmonaria - zitellu; Rianimazione cardiopulmonare - zitellu
- CPR - zitellu da 1 à 8 anni - serie
American Heart Association. Highlights of the 2020 American Heart Association Guidelines for CPR and ECC. cpr.heart.org/-/media/cpr-files/cpr-guidelines-files/highlights/hghlghts_2020_ecc_guidelines_english.pdf. Accessu à 29 d'ottobre, 2020.
Duff JP, Topjian A, Berg MD, et al. 2018 American Heart Association hà focalizatu l'aggiornamentu nantu à u supportu di vita avanzatu pediatricu: un aghjurnamentu di e linee guida di l'Associazione Americana di u Cuore per a rianimazione cardiopulmonare è l'assistenza cardiovascolare d'emergenza. Circulazione. 2018; 138 (23): e731-e739. PMID: 30571264 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30571264/.
Pasqua JS, Scott HF. Rianimazione pediatrica. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 163.
Rose E. Urgenzi respiratorii pediatrici: ostruzione di e vie aeree superiori è infezioni. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 167.