Mandibula rotta o dislocata
Una mascella rotta hè una rottura (frattura) in l'ossu di a mascella. Una mascella dislocata significa chì a parte inferiore di a mascella hè andata fora di a so pusizione normale à una o à e duie articulazioni induve l'ossu di a mascella si cunnessa à u cranu (articulazioni temporomandibulari).
Una mandibula rotta o dislocata di solitu guarisce bè dopu u trattamentu. Ma a mandibula pò esse dislocata di novu in u futuru.
E cumplicazioni ponu include:
- Bloccu di e vie aeree
- Sanguinamentu
- Rispira sangue o cibu in i pulmoni
- Difficultà à manghjà (temporaneamente)
- Difficultà à parlà (temporanea)
- Infezzione di a mascella o di a faccia
- Dolore à l'articula mandibula (TMJ) è altri prublemi
- Numbness di una parte di a mascella o di a faccia
- Prublemi di allineamentu di i denti
- Gonfiore
A causa più cumuna di una mascella rotta o dislocata hè a ferita à a faccia. Questu pò esse dovutu à:
- Assaltu
- Accidentu industriale
- Accidentu di vittura à motore
- Inghjulia ricreativa o spurtiva
- Viaghji è cascate
- Dopu una prucedura dentale o medica
I sintomi di una mandibula rotta includenu:
- Dolore à a faccia o à a mascella, situatu davanti à l'arechja o da u latu influenzatu, chì s'aggrava cù u muvimentu
- Contusione è gonfiore di a faccia, sanguinamentu da a bocca
- Difficultà à masticà
- Rigidità di a mascella, difficultà à apre largamente a bocca, o prublemu di chjude a bocca
- Mandibula chì si move in un latu quandu si apre
- Tenerezza o dulore à a mascella, peghju cù u morsu o a masticazione
- Denti sciolti o danneggiati
- Cumpressione o apparenza anormale di a guancia o di a mascella
- Numbness di a faccia (in particulare u labellu inferiore)
- Dolore à l'arechja
I sintomi di una mandibula dislocata includenu:
- Dolore à a faccia o à a mascella, situatu davanti à l'arechja o da u latu influenzatu, chì s'aggrava cù u muvimentu
- Morsu chì si sente "spente" o tortu
- Prublemi di parlà
- Incapacità di chjude a bocca
- Sguassu per l'incapacità di chjude a bocca
- Mandibula chjosa o mandibula chì spunta in avanti
- Denti chì ùn sò micca allineati currettamente
Una persona cù a mascella rotta o dislocata hà bisognu d'assistenza medica subitu.Hè perchè ponu avè prublemi di respirazione o sanguinamentu. Chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cume 911) o un ospedale locale per ulteriori consigli.
Mantene a mandibula pianu pianu cù e mani nantu à a strada di a sala di emergenza. Pudete ancu imbulighjà una fascia sottu à a mascella è sopra a cima di a testa. A fascia deve esse faciule da rimuovere in casu chì avete bisognu di vomitu.
À l'uspidale, se avete prublemi di respirazione, sanguinamentu intensu, o gonfiore severu di a vostra faccia, un tubu pò esse piazzatu in e vostre vie aeree per aiutà a respirà.
GIACCA FRATTURATA
U trattamentu per una mandibula fratturata dipende da quantu hè rottu l'ossu. Sì avete una frattura minore, pò guarisce da sola. Pudete bisognu solu di medicinali per u dolore. Probabilmente duverete manghjà cibi dolci o stà nantu à una dieta liquida per un pezzu.
A chirurgia hè spessu necessaria per fratture moderate à gravi. A mascella pò esse cablata à i denti di a mandibula opposta per mantene a mascella stabile mentre guarisce. I fili di a mascella sò generalmente lasciati in postu per 6 à 8 settimane. E piccule bande di gomma (elastiche) sò aduprate per mantene i denti inseme. Dopu qualchì settimana, una parte di l'elastichi sò rimossi per permette u muvimentu è riduce a rigidità di l'articuli.
Se a mascella hè cablata, ùn si pò beie chè liquidi o manghjà cibi assai dolci. Avè e forbici smussate prontamente dispunibuli per taglià l'elasticità in casu di vomitu o affucazione. Se i fili devenu esse tagliati, chjamate u vostru duttore di salute subitu in modu chì i fili ponu esse rimpiazzati.
MUCCIA DISLOCATA
Se a vostra mascella hè dislocata, un duttore pò esse capace di rimette in a pusizione curretta aduprendu i pollici. I medicinali numichi (anestetici) è i rilassanti musculari ponu esse necessarii per rilassà i musculi di a mascella.
Dopu, a vostra mascella pò avè bisognu à esse stabilizzata. In solitu si tratta di fascia a mascella per impedisce chì a bocca si aprissi largamente. In certi casi, a chirurgia hè necessaria per fà questu, in particulare se si ripetenu dislocazioni di a mascella.
Dopu avè dislocatu a mascella, ùn duverebbe micca apre a bocca largamente per almenu 6 settimane. Sustegnu a to mascella cù una o e duie mani quandu sbadigli è starnutisci.
Ùn circate micca di curregge a pusizione di a mascella. Un duttore deve fà questu.
Una mascella rotta o dislocata richiede una pronta assistenza medica. I sintomi d'urgenza includenu difficoltà à respirà o sanguinamentu pesante.
Durante u travagliu, sport, è attività ricreative, aduprendu attrezzature di sicurezza, cume un casco quandu si ghjoca à u football, o aduprendu protezioni buccali ponu prevene o minimizà alcune ferite à a faccia o à a mascella.
Mandibula dislocata; Mandibula fratturata; Mandibula fratturata; Mascella rotta; Dislocazione TMJ; Dislocazione mandibulare
- Frattura mandibulare
Kellman RM. Traumu maxillofacial. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u capu è di u collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 23.
Mayersak RJ. Traumu faciale. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 35.