Emergenze oculari
L'emergenza oculare include taglioli, graffi, oggetti in l'ochju, brusgiature, esposizione chimica è ferite smussate à l'ochju o à a palpebra. Certi infezioni oculari è altre cundizione mediche, cum'è coaguli di sangue o glaucoma, ponu ancu bisognu di cure mediche subitu. Siccomu l'ochju hè facilmente dannighjatu, una di queste condizioni pò purtà à a perdita di a visione s'ellu ùn hè trattatu.
Hè impurtante di riceve assistenza medica per e ferite è i prublemi di l'ochji o di a palpebra. I prublemi di l'ochji (cum'è un ochju rossu dolorosu o a perdita di a visione) chì ùn sò micca dovuti à ferite necessitanu ancu assistenza medica urgente.
L'emergenza oculare include una di e seguenti:
TRAUMA
- Un ochju neru hè di solitu causatu da un traumu direttu à l'ochju o a faccia. A contusione hè causata da un sanguinamentu sottu à a pelle. U tissutu intornu à l'ochju diventa neru è turchinu, diventendu gradualmente viulettu, verde è giallu per parechji ghjorni. U culore anormale sparisce in 2 settimane. Gonfiore di a palpebra è di u tissutu intornu à l'ochju pò ancu accade.
- Certi tipi di fratture di u cranu ponu causà contusioni intornu à l'ochji, ancu senza ferite dirette à l'ochju.
- A volte, danni gravi à l'ochju stessu si producenu da a pressione di una palpebra o faccia gonfia. Un hyphema hè u sangue in l'internu di l'ochju. U traumu hè una causa cumuna è hè spessu da un colpu direttu à l'ochju da una palla.
INJURY CHIMICA
- Una ferita chimica à l'ochju pò esse causata da un accidente di travagliu. Pò esse ancu causatu da prudutti cumuni di a casa cum'è soluzioni di pulizia, chimichi di giardinu, solventi, o altri tipi di chimichi. I fumi è l'aerosol ponu ancu causà brusgiature chimiche.
- Cù brusgiature àcide, a foschia nantu à a córnea spessu si schiarisce è ci hè una bona probabilità di ripresa.
- E sostanze alcaline cume a calce, a liscivia, i detergenti per i drenaggi, è l'idrossidu di sodiu truvatu in l'attrezzatura di refrigerazione ponu causà danni permanenti à a cornea.
- Hè impurtante di lavà l'ochju cù una grande quantità d'acqua pulita o acqua salata (salina). Stu tipu di ferita hà bisognu d'assistenza medica subitu.
OGGETTU STRANIERU IN L'OCCHI È LESIONI CORNEALI
- A córnea hè u tessutu chjaru (trasparente) chì copre a parte anteriore di l'ochju.
- A polvere, a sabbia, è altri detriti ponu entrà facilmente in l'ochju. U dulore persistente, a sensibilità à a luce è u rossu sò segni chì u trattamentu hè necessariu.
- Un corpu straneru in l'ochju pò dannà a visione se l'ughjettu entra in l'ochju stessu o danneghja a córnea o a lente. I corpi stranieri ghjittati à grande velocità machinendu, macinendu, o martellendu u metallu anu u più altu risicu di ferisce l'ochju.
Una ferita à a palpebra pò esse un segnu di ferita grave à l'ochju stessu.
Sicondu u tipu di preghjudiziu, unu di i sintomi seguenti pò esse prisenti:
- Sanguinamentu o altra scarica da o intornu à l'ochju
- Contusione
- Diminuzione di a visione
- Doppia visione
- Dolore à l'ochji
- Mal di testa
- Ochji pruriginosi
- Perdita di a visione, totale o parziale, un ochju o i dui
- Studienti di dimensioni inuguali
- Rossu - aspettu di sangue
- Sensazione di qualcosa in l'ochju
- Sensibilità à a luce
- Stinging or burning in the eye
Pigliate un'azione pronta è seguitate i passi sottu se tu o qualcunu hà una ferita oculare.
PICCU OGGETTU À L'OCCHI O À L'OILU
L'ochju spessu si schjarisce da oggetti minuscoli, cume ciglia è sabbia, attraversu lampendu è strappendu. Se no, ùn frotte micca l'ochju o sprime e palpebre. Allora andate avanti è esaminate l'ochju.
- Lavate e mani cù sapone è acqua.
- Esaminate l'ochju in una zona ben illuminata. Ùn appughjate micca nantu à l'ochju.
- Per truvà l'ughjettu, fate chì a persona guardi in altu è in ghjò, po da un latu à l'altru.
- Se ùn pudete truvà l'ughjettu, afferrate a palpebra inferiore è tiratelu delicatamente per guardà sottu à a palpebra inferiore. Per guardà sottu à u tappu superiore, mette un tampone di cuttone pulitu à l'esternu di u tappu superiore. Catturà e ciglia è piega pianu pianu u tappu annantu à u cotone.
- Se l'ughjettu hè nantu à una palpebra, pruvate à lavallu cun dolcezza cù acqua pulita. S'ellu ùn funziona micca, pruvate à tuccà un secondu tampone di cuttone à l'ughjettu per cacciallu.
- Se l'ughjettu hè nantu à a superficia di l'ochju, pruvate à lavà delicatamente l'ochju cù acqua pulita. Se dispunibule, aduprate un contagocce o una buttiglia di gocce d'ochji, cume lacrime artificiali, pusizionate sopra à l'angulu esterno di l'ochju. Ùn toccate micca l'ochju stessu cù u contagocce o a punta di a buttiglia.
Un sintimu di gratta o un altru cunfortu minore pò cuntinuà dopu à caccià e ciglia è altri oggetti minusculi. Questu duverebbe andà in un ghjornu o dui. Se u cunfortu o a visione sfocata cuntinuanu, uttene assistenza medica.
OGGETTU STUCCU O INGRESSU IN L'OCCHI
- Lascià l'ughjettu in piazza. Ùn circate micca di caccià l'ughjettu. Ùn toccu micca o applica alcuna pressione.
- Calma è rassicura a persona.
- Lavate e mani cù sapone è acqua.
- Fasciatu i dui ochji. Copre i dui ochji aiuta à prevene u muvimentu di l'ochji. Se l'ughjettu hè grande, piazzate una cuppa di carta pulita o qualcosa di simile annantu à l'ochju feritu è incollatelu in locu. Quista impedisce chì l'ughjettu sia pressatu, chì pò ferisce l'ochju ulteriormente. Se l'ughjettu hè chjucu, fasciate i dui ochji.
- Uttenite subitu assistenza medica. Ùn ritardate.
CHIMICA IN L'OCCHI
- Sciacquate subitu cù acqua fresca di u rubinettu. Girate a testa di a persona per chì l'ochju feritu sia falatu è di fiancu. Tenendu a palpebra aperta, lasciate corre l'acqua da u rubinettu per lavà l'ochju per 15 minuti.
- Sì i dui ochji sò influenzati, o se i chimichi sò ancu in altre parti di u corpu, fate chì a persona si faccia una doccia.
- Se a persona porta i lenti di cuntattu è i lenti ùn sò micca scappati da l'acqua corrente, fate chì a persona provi à caccià i cuntatti dopu à u lavatu.
- Continuate à lavà l'ochju cù acqua pulita o soluzione salina per almenu 15 minuti.
- Circate subitu assistenza medica. Ùn ritardate.
TAGLIU DI L'OCCHI, SCRATCH, O SOPPIA
- Applica delicatamente una compressa fredda pulita à l'ochju per riduce u gonfiore è aiutà à piantà u sangu. Ùn applica micca pressione per cuntrullà i sangu.
- Se u sangue si mette in l'ochji, copre entrambi l'ochji cù un pannu pulitu o una medicazione sterile.
- Circate subitu assistenza medica. Ùn ritardate.
TAGLI OCCHIALI
- Lavate cù cura a palpebra. Se u tagliu hè sanguinante, applica una pressione dolce cù un pannu pulitu è asciuttu finu à chì u sanguinamentu si fermi. Ùn appughjate micca nantu à u globu oculare. Questu hè perchè u tagliu pò passà finu à a palpebra, dunque ci puderia ancu esse un tagliu in u globu oculare. Di solitu hè sicuru di pressà nantu à l'ossu intornu à l'ochju.
- Coperta cù un vestitu pulitu.
- Pone una cumpressa fredda nantu à u vestitu per riduce u dolore è u gonfiore.
- Circate subitu assistenza medica. Ùn ritardate.
- Ùn appughjate micca o frotte un ochju feritu.
- Ùn caccià micca e lente di cuntattu, à menu chì un gonfiore rapidu si presenti, ci sia una ferita chimica è i cuntatti ùn sò micca surtiti cù u lavu d'acqua, o ùn pudete micca uttene un aiutu medicu prontu.
- Ùn circate micca di caccià un corpu straneru o qualsiasi ogettu chì pare esse incrustatu (appiccicatu) in ogni parte di l'ochju. Uttenite subitu assistenza medica.
- Ùn aduprate micca tamponi di cotone, pinzette, o qualsiasi altra cosa nantu à l'ochju stessu. I tamponi di cotone devenu esse aduprati solu à l'internu o fora di a palpebra.
Cercate assistenza medica d'urgenza se:
- Sembra esse un graffiu, tagliu, o qualcosa hè entratu (penetratu) in u globu oculare.
- Ogni chimicu entra in l'ochju.
- L'ochju hè dulurosu è rossu.
- Nausea o mal di testa si verificanu cù u dolore oculare (questu pò esse un sintimu di glaucoma o di colpu).
- Ci hè un cambiamentu di visione (cum'è visione sfocata o doppia).
- Ci hè un sanguinamentu incontrollabile.
Supervise i zitelli cun cura. Insegnalli cume esse sicuri.
Portate sempre attrezzi protettivi per l'ochji quandu:
- Aduprendu strumenti elettrichi, martelli, o altri attrezzi colpenti
- U travagliu cù chimichi tossichi
- Ciclismu o quandu in i zoni ventosi è polverosi
- Participà à sporti chì anu una probabilità alta di esse colpiti in l'ochji cù una palla, cum'è sport di racchetta interiore
- Ochju
- Kit di primi aiuti
Guluma K, Lee JE. Oftalmologia. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 61.
Muth CC. Emergenze oculari. JAMA. 2017; 318 (7): 676. jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2648633. Actualizatu u 15 d'aostu 2017. Accessu u 7 di maghju 2019.
Vrcek I, Somogyi M, Durairaj VD. Valutazione è gestione di u traumu periorbitale di tissuti molli. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 12.9.