Angioplastia coronaria transluminale percutanea (PTCA)
Cuntenutu
Riproduce u video di salute: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200140_eng.mp4Chì hè questu? Ripruduce u video di salute cù a descrizzione audio: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200140_eng_ad.mp4Panoramica
PTCA, o angioplastia coronaria transluminale percutanea, hè una procedura minimamente invasiva chì apre l'arterie coronarie bloccate per migliurà u flussu di sangue à u musculu cardiacu.
Prima, una anestesia lucale annudisce a zona inguinale. Dopu, u duttore mette una agulla in l'arteria femorale, l'arteria chì corre per a gamba. U duttore inserisce un filu di guida attraversu l'agulla, caccia l'agulla è u rimpiazza cù un introduttore, un strumentu cù dui porti per inserisce dispositivi flessibili. Allora u filu di guida originale hè sustituitu da un filu più finu. U duttore passa un longu tubu strettu chjamatu cateteru di diagnosticu annantu à u novu filu, attraversu l'introduttore, è in l'arteria. Una volta ghjuntu, u duttore u guida versu l'aorta è caccia u filu di guida.
Cù u cateteru à l'apertura di una arteria coronaria, u duttore injecta tinta è piglia una radiografia.
S'ellu mostra un bloccu curabile, u duttore sustene u cateteru è u rimpiazzà cù un cateteru di guida, prima di caccià u filu.
Un filu ancu più finu hè inseritu è guidatu attraversu u bloccu. Un cateteru à palloncinu hè allora guidatu versu u situ di bloccu. U pallone hè gonfiatu per uni pochi secondi per cumpressà u bloccu contr'à u muru di l'arteria. Dopu hè sbuffulatu. U duttore pò gonfà u pallone qualchì volta in più, ogni volta u riempie un pocu di più per allargà u passaghju.
Questu pò esse ripetutu in ogni situ bluccatu o restrittu.
U duttore pò ancu mette un stent, un scafalu metallicu reticulatu, in l'arteria coronaria per mantene aperta.
Una volta chì a compressione hè fatta, a tinta hè iniettata è una radiografia hè presa per verificà i cambiamenti in l'arterie.
Allora u cateteru hè eliminatu è a prucedura hè cumpleta.
- Angioplastia