Epilepsia in i zitelli - alta
U vostru zitellu hà epilepsia. E persone cun epilessia anu attacchi. Un attaccamentu hè un breve cambiamentu improvisu di l'attività elettrica è chimica in u cervellu.
Dopu chì u to figliolu si ne và in casa da l'uspidale, seguitate l'istruzzioni di u duttore sanitariu nantu à a manera di curà u vostru zitellu. Aduprate l'infurmazioni sottu per ricurdà.
In l'uspidale, u duttore hà datu à u vostru zitellu un esame fisicu è di u sistema nervosu è hà fattu qualchì prova per scopre a causa di e crisi di u zitellu.
Se u duttore hà mandatu u vostru zitellu in casa cù i medicini, hè per aiutà à prevene più crisi chì si verificanu in u vostru zitellu. U medicamentu pò aiutà u vostru zitellu à evità di avè crisi, ma ùn garantisce micca chì e crisi ùn si verifichinu micca. U duttore pò avè bisognu di cambià a dosa di i medicinali per l'attaccamentu di u vostru zitellu o aduprà medicinali diversi se e crisi persistenu malgradu u vostru zitellu pigliendu i medicinali, o perchè u vostru zitellu hà effetti collaterali.
U vostru figliolu duveria dorme assai è pruvà à avè u più regulariu pussibule. Pruvate à evità troppu stress. Duvete ancu stabilisce regule è limiti, cù cunsequenze, per un zitellu cù epilessia.
Assicuratevi chì a vostra casa sia sicura per aiutà à prevene e ferite quandu si face una crisi:
- Mantene e porte di u bagnu è di a camara sbloccate. Mantene queste porte da esse bluccate.
- Assicuratevi chì u to figliolu stà sicuru in u bagnu.I zitelli più ghjovani ùn devenu micca fà u bagnu senza qualchissia presente. Ùn lasciate micca u bagnu senza piglià u vostru zitellu cun voi. I zitelli maiò anu da piglià solu dusce.
- Mette cuscinetti nantu à anguli taglienti di mobuli.
- Pone un screnu davanti à u fucone.
- Aduprate pavimenti antiscivoli o copre di pavimenti ammortizzati.
- Ùn aduprate micca riscaldatori autonomi.
- Evite di lascià dorme à un zitellu cù epilepsia nantu à a cima di u lettu.
- Rimpiazzate tutte e porte di vetru è tutte e finestre vicinu à a terra cun vetru di sicurezza o plastica.
- E cuppe di plasticu devenu esse aduprate invece di vetreria.
- L'usu di coltelli è forbici deve esse survegliatu.
- Supervise u vostru zitellu in cucina.
A maiò parte di i zitelli cun crisi pò guidà un modu di vita attivu. Duvete ancu pianificà in anticipu per i periculi pussibuli di certe attività. Queste attività devenu esse evitate se una perdita di cuscenza o di cuntrollu puderebbe causà una ferita.
- L'attività sicura include jogging, aerobica, sci di fondu moderatu, ballu, tennis, golf, escursioni è bowling. I ghjochi è ghjucà in a classe di palestra o in u campu di ghjocu sò generalmente OK.
- Supervise u vostru zitellu quandu si bagna.
- Per prevene u preghjudiziu à a testa, u vostru zitellu duverebbe purtà un cascu durante a bicicletta, u skateboard è attività simili.
- I zitelli duverianu avè qualchissia chì li aiutessi à cullà nantu à una palestra di a giungla o à fà ginnastica.
- Dumandate à u fornitore di u vostru zitellu nantu à u vostru zitellu chì participa à sport di cuntattu.
- Dumandate puru sì u vostru figliolu deve evità i lochi o situazioni chì espone u so zitellu à luci lampanti o à mudelli cuntrastanti cum'è cuntrolli o strisce. In alcune persone cun epilessia, i crisi ponu esse scatenati da lampi lampanti o mudelli.
Fate chì u to figliolu porti è piglii medicinali per a presa per a scola. Insegnanti è altri in e scole devenu cunnosce e crisi di i vostri figlioli è i medicinali per a crisi.
U to figliolu duveria purtà un braccialettu d'alerta medica. Dite à i membri di a famiglia, amichi, prufessori, infermieri di a scola, babysitter, istruttori di nuoto, bagnini, è allenatori di u disordine di a presa di u zitellu.
Ùn smette micca di dà à i zitelli medicinali per patturà senza parlà cù u duttore di u vostru zitellu.
Ùn smette micca di dà à u vostru zitellu medicinali per l'attaccamentu solu perchè e crisi anu cessatu.
Cunsiglii per piglià medicinali per attaccamentu:
- Ùn saltate micca una dosa.
- Uttenite ricariche prima chì a medicina scada.
- Mantene i medicinali per a presa in un locu sicuru, luntanu da i zitelli.
- Guardate i medicinali in un locu seccu, in a buttiglia chì sò entruti.
- Eliminate currettamente i medicinali scaduti. Verificate cù a vostra farmacia o in ligna per un locu di ripresa di medicina vicinu à voi.
Se u vostru figliolu manca una dosa:
- Ch'elli li piglinu subitu chì ti ricordi.
- S'ellu hè dighjà u tempu per a prossima dosa, saltate a dosa chì avete dimenticatu di dà à u vostru zitellu è vultate à a pianificazione. Ùn dà micca una doppia dosa.
- Se u vostru figliolu manca più di una dosi, parlate cù u fornitore di u zitellu.
Bere alcolu è piglià droghe illegali pò cambià u modu di travagliu di i medicinali sequestri. Esse cuscenti di stu prublema pussibule in l'adulescenti.
U fornitore pò avè bisognu di verificà u nivellu sanguinu di u zitellu di a droga di criscenza di modu regulare.
I medicinali sequestrali anu effetti collaterali. Se u vostru zitellu hà cuminciatu à piglià una nova droga recentemente, o u duttore hà cambiatu a dosa di u zitellu, sti effetti secondari ponu sparisce. Sempre dumandate à u duttore di u zitellu annantu à qualsiasi effetti secundari pussibuli. Inoltre, parlate cù u duttore di u to figliolu nantu à l'alimenti o altri medicini chì ponu cambià u nivellu di sangue di una droga anti-crisi.
Una volta chì una crisa inizia, i membri di a famiglia è i caregivers ponu aiutà à assicurà chì u zitellu sia prutettu da altre ferite è chjamà aiutu, se necessariu. U vostru duttore pò avè prescrittu un medicamentu chì pò esse datu durante un attaccu prolungatu per fà piantà più prestu. Seguite e struzzioni nantu à cumu dà a medicina à u zitellu.
Quandu si face un attaccu, u scopu principale hè di prutege u zitellu da e ferite è assicurassi chì u zitellu possi respirà bè. Pruvate per prevene una caduta. Aiutate u zitellu à a terra in una zona sicura. Sguassà a zona di i mobuli o altri oggetti taglienti. Girate u zitellu da u so latu per assicurassi chì e vie aeree di u zitellu ùn sianu micca ostaculate durante a presa.
- Ammucciate a testa di u zitellu.
- Allentate i vestiti stretti, in particulare intornu à u collu di u zitellu.
- Turnate u zitellu da u so latu. S'ellu si face u vomitu, girà u zitellu da u so latu aiuta à assicurassi chì ùn inalanu micca u vomitu in i so pulmoni.
- Stà cù u zitellu finu à chì si recuperanu, o l'aiutu medicale ghjunghje. Intantu, survegliate u polsu di u zitellu è u ritimu di respirazione (segni vitali).
Cose da evità:
- Ùn trattene micca (pruvate à tene pressu) u zitellu.
- Ùn piazzate nunda trà i denti di u zitellu durante una crisa (cumprese e dite).
- Ùn move micca u zitellu à menu ch'elli sianu in periculu o vicinu à qualcosa di periculosu.
- Ùn circate micca di fà chì u zitellu fermi di cunvulsione. Ùn anu micca cuntrollu nantu à a sequestrazione è ùn sò micca cuscenti di ciò chì accade à u mumentu.
- Ùn dà nunda à u zitellu per bocca finu à chì e cunvulsioni sianu piantate è chì u zitellu sia svegliu è attentu.
- Ùn inizià micca a RCP à menu chì u zitellu ùn abbia chjaramente cessatu d'avè a crisa è ùn respira ancu è ùn hà micca pulse.
Chjamate u duttore di u to figliolu se u vostru zitellu hà:
- Crizzioni chì sò accaduti più spessu
- Effetti secundarii da i medicini
- Comportamentu insolitu chì ùn era micca presente prima
- Debbulezza, prublemi di vede, o prublemi di equilibriu chì sò novi
Chjamate 911 se:
- Un attaccu dura più di 2 à 5 minuti.
- U vostru zitellu ùn si sveglieghja o ùn hà un cumpurtamentu nurmale in un tempu ragiunevule dopu una crisa.
- Un altru attaccu cumencia prima chì u vostru figliolu ritorni à a cuscenza dopu chì un attaccu finisce.
- U vostru zitellu hà avutu un attaccu in acqua o pare avè vomitu inalatu o qualsiasi altra sustanza.
- A persona hè ferita o hà diabete.
- Ci hè qualcosa di sfarente in questa criscia in paragone cù e crisi abituali di u zitellu.
Disordine di crisi in i zitelli - alta
Mikati MA, Tchapyjnikov D.Convulsioni in a zitiddina. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 611.
Pearl PL. Panoramica di crisi è epilessia in i zitelli. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 61.
- Riparazione di l'aneurisma cerebrale
- Chirurgia di u cervellu
- Epilessia
- Crisi
- Radiochirurgia stereotassica - CyberKnife
- Chirurgia di u cervellu - alta
- Epilepsia in i zitelli - chì dumandà à u vostru duttore
- Epilepsia o attacchi - scarica
- Prevenzione di e ferite à a testa in i zitelli
- Epilessia