Bulimia
A Bulimia hè un disordine alimentariu induve una persona hà episodi regulari di manghjà una quantità assai grande di cibo (bingeing) durante a quale a persona sente una perdita di cuntrollu nantu à manghjà. A persona utilizza tandu modi diversi, cum'è vomitu o lassativi (purgazione), per impedisce l'aumento di pesu.
Parechje persone cun bulimia anu ancu anorexia.
Parechje più donne chì omi anu bulimia. U disordine hè u più cumunu in e zitelle è e donne giovani. A persona sà di solitu chì u so mudellu alimentariu hè anormale. Pò sente a paura o a culpabilità cù l'episodii di purga binge.
A causa esatta di bulimia hè scunnisciuta. Fattori genetichi, psiculogichi, familiari, sucietà, o culturali ponu ghjucà un rolu. A bulimia hè probabilmente dovuta à più di un fattore.
Cù bulimia, manghjà binges pò accade spessu parechje volte à u ghjornu per parechji mesi. A persona manghja spessu una grande quantità di alimenti altamente calurichi, di solitu in secretu. Durante questi episodi, a persona sente una mancanza di cuntrollu nantu à l'alimentu.
E Binges portanu à l'auto-disgustu, chì face purgà per impedisce l'aumento di pesu. A purga pò include:
- Furzendusi à vomità
- Eserciziu eccessivu
- Usendu lassativi, enemas, o diuretici (pillole d'acqua)
A purga porta spessu un sensu di sollievu.
E persone cun bulimia sò spessu à un pesu normale, ma si ponu vede cum'è sovrappeso. Perchè u pesu di a persona hè spessu normale, altre persone ùn ponu micca nutà stu disordine alimentariu.
I sintomi chì altre persone ponu vede includenu:
- Spendendu assai tempu in eserciziu
- Sùbitu manghjendu grandi quantità di alimenti o cumprendu grandi quantità di alimenti chì spariscenu subitu
- Andendu regularmente à u bagnu subitu dopu à i pasti
- Gettà via pacchetti di lassativi, pilule dietetiche, emetiche (droghe chì causanu vomitu), o diuretici
Un esame dentale pò mostrà infezioni di cavità o di gomme (cume a gingivitis). L'esmalte di i denti pò esse purtatu o sfracicatu per via di troppu esposizione à l'acidu in u vomitu.
Un esame fisicu pò ancu mostrà:
- Vasi sanguini rotti in l'ochji (da a ceppa di vomitu)
- Bocca asciutta
- Aspettu simile à un saccu à e guance
- Erupzioni è brufoli
- Picculi tagli è calli attraversu e cime di l'articuli di i diti da furzà si à vomità
E analisi di sangue ponu vede un sbilanciu elettroliticu (cum'è u livellu di potassiu bassu) o una disidratazione.
E persone cun bulimia raramente anu da andà à l'uspidale, a menu chì:
- Anorexia
- Avete una depressione maiò
- Bisognu di medicinali per aiutalli à smette di purgà
A maiò spessu, un approcciu graduale hè adupratu per trattà a bulimia. U trattamentu dipende da quantu hè severa a bulimia, è da a risposta di a persona à i trattamenti:
- I gruppi di supportu ponu esse utili per bulimia lieve senza altri prublemi di salute.
- U cunsigliu, cum'è a terapia di discussione è a terapia nutrizionale sò i primi trattamenti per a bulimia chì ùn risponde micca à i gruppi di supportu.
- I medicinali chì trattanu dinò a depressione, cunnisciuti cum'è inibitori selettivi di ricaptazione di serotonina (SSRI) sò spessu usati per a bulimia. A cumminazione di a terapia di conversazione cù SSRI pò aiutà, se a terapia di conversazione sola ùn funziona.
A ghjente pò abbandunà i prugrammi s'elli anu speranze irrealiste di esse "guariti" da sola terapia. Prima di inizià un prugramma, a ghjente deve sapè chì:
- Diverse terapie seranu probabilmente necessarie per gestisce stu disordine.
- Hè cumunu per a bulimia di vultà (ricaduta), è questu ùn hè micca causa di disperazione.
- U prucessu hè dulurosu, è a persona è a so famiglia duveranu travaglià duramente.
U stress di a malattia pò esse allentatu unendu un gruppu di supportu. A spartera cù l'altri chì anu sperienze è prublemi cumuni pò aiutà à ùn sente micca solu.
A bulimia hè una malatia à longu andà. Parechje persone anu sempre qualchì sintomi, ancu cù trattamentu.
E persone cun menu cumplicazioni mediche di bulimia è quelli disposti è capaci di participà à a terapia anu una probabilità più bona di recuperu.
A bulimia pò esse periculosa. Pò purtà à prublemi di salute gravi cù u tempu. Per esempiu, vomitu più è più pò causà:
- Acidu stomacu in l'esofago (u tubu chì move l'alimentu da a bocca à u stomacu). Chistu pò purtà à danni permanenti in questa zona.
- Lacrime in l'esofago.
- Cavità dentale.
- Gonfiore di a gola.
U vomitu è l'overuse di enemas o lassativi pò purtà à:
- U vostru corpu ùn hà micca tanta acqua è fluidu cumu si deve
- Un livellu bassu di putassiu in u sangue, chì pò purtà à prublemi di ritmu cardiacu periculosu
- Sgabelli duri o stinzia
- Emorroidi
- Dannu di u pancreas
Chjamate per un appuntamentu cù u vostru duttore di salute se sè o u to figliolu avete sintomi di un disordine alimentariu.
Bulimia nervosa; Cumportamentu di purga binge; Disordine alimentariu - bulimia
- Sistema gastrointestinale superiore
Associazione Psichiatrica Americana. Alimentazione è disordini alimentari. In: Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali. 5a ed. Arlington, VA: Edizione Psichiatrica Americana. 2013: 329-354.
Kreipe RE, Starr TB. Disturbi alimentarii. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 41.
Lock J, La Via MC; Cumitatu di l'Accademia Americana di Psichiatria di i zitelli è di l'adulescenti (AACAP) nantu à i prublemi di qualità (CQI). Parametru di pratica per a valutazione è u trattamentu di i zitelli è l'adulescenti cun disordini alimentari. J Am Acad Psichiatria di l'adolescenza infantile. 2015; 54 (5): 412-425. PMID: 25901778 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25901778/.
Tanofsky-Kraff M. Disturbi alimentari. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 206.
Thomas JJ, Mickley DW, Derenne JL, Klibanski A, Murray HB, Eddy KT. Disturbi alimentarii: valutazione è gestione. In: Stern TA, Fava M, Wilens TE, Rosenbaum JF, eds. Psichiatria clinica cumpleta di u Massachusetts General Hospital. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 37.