Vita dopu a chirurgia di perdita di pesu
![Un anno dopo l’operazione torna dal medico che non crede a...](https://i.ytimg.com/vi/s955QOGvc6k/hqdefault.jpg)
Puderete ghjustu avè principiatu à pensà à a chirurgia di perdita di pesu. O pudete avè dighjà pigliatu a decisione di fà una chirurgia. A chirurgia di perdita di pesu pò aiutà:
- Perde u pesu
- Migliurà o elimina parechji prublemi di salute
- Migliurà a vostra qualità di vita
- Campà più
Hè impurtante di capisce chì ci saranu assai altri cambiamenti in a vostra vita. Questi includenu u modu di manghjà, ciò chì manghjate, quandu manghjate, cumu si sente per voi stessu, è assai di più.
A chirurgia per a perdita di pesu ùn hè micca u modu più faciule. Duvete sempre fà u travagliu duru di manghjà cibi sani, cuntrullà e dimensioni di e porzioni, è esercitassi.
Cum'è perde u pesu rapidamente durante i primi 3 à 6 mesi, pudete sentite stanchi o freddi à volte. Pudete ancu avè:
- Dolori di corpu
- Pelle secca
- Perdita di capelli o diluizione di i capelli
- Mood cambia
Questi prublemi devenu sparisce quandu u vostru corpu si abituisce à a perdita di pesu è u vostru pesu diventa stabile. Hè impurtante chì seguite e raccomandazioni di u vostru duttore per manghjà abbastanza proteine è piglià vitamine.
Pudete diventà tristu dopu avè una chirurgia di perdita di pesu. A realtà di a vita dopu a chirurgia ùn pò micca currisponde esattamente à e vostre speranze o aspettative prima di a chirurgia. Pudete esse sorpresu chì certe abitudini, sentimenti, attitudini o preoccupazioni ponu sempre esse presenti, cume:
- Avete pensatu chì ùn mancerebbe più l'alimentu dopu a chirurgia, è a voglia di manghjà cibi ricchi di calorie sarebbe andata.
- Vi aspettavate chì l'amichi è a famiglia ti trattassinu di manera diversa dopu avè persu u pesu.
- Avete speratu chì i sentimenti tristi o nervosi chì avete avutu si ne vanu dopu a chirurgia è a perdita di pesu.
- Vi mancanu certi rituali suciali cume spartite cibu cù amichi o famiglia, manghjendu certi alimenti, o manghjendu fora cù l'amichi.
Cumplicazioni, o una lenta recuperazione da a cirurgia, o tutte e visite di seguitu ponu cunflittu cù a speranza chì tuttu andava à esse megliu è più faciule dopu.
Sarete nantu à una dieta di alimenti liquidi o purè per 2 o 3 settimane dopu a chirurgia. Aghjunghjerete pianu pianu cibi dolci è poi cibi regulari à a vostra dieta. Probabilmente manghjerete cibi regulari da 6 settimane.
À u primu, vi senterete pienu assai prestu, spessu dopu à pochi morsi di cibu solidu. U mutivu hè chì u vostru novu saccu di stomacu o manica gastrica tenerà solu una piccula quantità di alimentu subitu dopu a chirurgia. Ancu quandu a vostra sacchetta o manica hè più grande, ùn pò cuntene più di circa 1 tazza (240 millilitri) di cibu masticatu. Un stomacu normale pò cuntene finu à 4 tazze (1 litru) di cibu masticatu.
Una volta manghjatu cibu solidu, ogni morsu deve esse masticatu assai pianu è cumpletamente, finu à 20 o 30 volte. L'alimentu deve esse una struttura liscia o pureata prima di inghjuttì.
- L'apertura per u vostru novu saccu di stomacu serà assai chjuca. L'alimentu chì ùn hè micca masticatu bè pò bluccà questa apertura è pò causà voi vomitu o dolore sottu à u vostru pettu.
- Ogni manghjà durerà almenu 30 minuti.
- Averete bisognu di manghjà 6 picculi pasti tutta a ghjurnata invece di 3 grandi pasti.
- Duvete evità di spuntinu trà pasti.
- Alcuni alimenti ponu causà qualchì dolore o disagiu quandu i manghjate se ùn sò micca masticati bè. Questi includenu pasta, risu, pane, verdura cruda, o carne, è qualsiasi alimentu seccu, appiccicosu o filu.
Averete bisognu à beie sin'à 8 bichjeri d'acqua o altri liquidi chì ùn anu calorie ogni ghjornu.
- Evite di beie qualcosa mentre manghjate, è per 60 minuti prima o dopu à manghjà. Avè liquidu in a vostra sacchetta laverà l'alimentu fora di a vostra sacchetta è vi farà più fame.
- Cum'è cù l'alimentariu, duverete piglià picculi sorsi è micca inghiuttà.
- Ùn aduprate micca cannucce perchè portanu aria in u vostru stomacu.
A chirurgia di perdita di pesu pò aiutà à furmà vi à manghjà menu. Ma a cirurgia hè solu un strumentu. Duvete sempre fà e scelte culinarie giuste.
Dopu a cirurgia, u vostru duttore, infermiera o dietista vi insegnerà nantu à l'alimenti chì pudete manghjà è cibi da evità. Hè assai impurtante di seguità a vostra dieta. Manghjà soprattuttu proteine, frutti, ligumi è cereali integrali serà sempre u megliu modu per perde u pesu è tenelu luntanu.
Duvete sempre smette di manghjà quandu site soddisfattu. Manghjà finu à chì ti senti pienu tuttu u tempu pò allungà a to sacchetta è riduce a quantità di pesu chì perdi.
Averete ancu bisognu di evità l'alimenti chì sò ricchi di calorie. U vostru duttore o dietista probabilmente vi dirà:
- Ùn manghjate micca alimenti chì cuntenenu assai grassi, zuccheru o carboidrati.
- Ùn beie micca liquidi chì anu assai calorie o chì cuntenenu zuccheru, fruttosiu, o sciroppu di granu.
- Ùn beie micca bevande gassate (bevande cù bolle).
- Ùn beie alcolu. Contene assai calorie, è ùn furnisce micca nutrizione.
Hè impurtante uttene tutta a nutrizione chì avete bisognu senza manghjà troppu calorie. A causa di a perdita rapida di pesu, duverete esse attenti à uttene tutta a nutrizione è e vitamine chì avete bisognu mentre recuperate.
Se avete un bypass gastricu o una chirurgia verticale di manica, duverete piglià vitamine è minerali in più per u restu di a vostra vita.
Avete bisognu di cuntrolli regulari cù u vostru duttore per seguità a vostra perdita di pesu è assicurassi chì manghjate bè.
Dopu avè perdutu tantu pesu, pudete aspettà cambiamenti in a forma di u vostru corpu è in u so cuntour. Questi cambiamenti ponu includere una pelle eccessiva o saggy è a perdita di massa musculare. Più si perde pesu, più si averà una pelle eccessiva o saggia. A pelle eccessiva o saggia tende à mustrà u più intornu à u ventre, cosce, natiche, è bracci superiori. Si pò ancu vede in u vostru pettu, collu, faccia, è altre zone ancu. Parlate cù u vostru duttore nantu à e opzioni per riduce l'eccessu di pelle.
Situazione di a Società Americana per a Chirurgia Metabolica è Bariatrica. Vita dopu a chirurgia bariatrica. asmbs.org/patients/life-after-bariatric-surgery. Accessu à u 22 d'aprile, 2019.
Mechanick JI, Youdim A, Jones DB, et al. Linee guida di pratica clinica per u supportu nutrizionale, metabolicu è non chirurgicu perioperativu di u paziente di chirurgia bariatrica - aggiornamentu 2013: cosponsoratu da l'Associazione Americana di Endocrinologi Clinici, a Società di l'Obesità, è a Società Americana di Chirurgia Metabolica & Bariatrica. Obesità (Silver Spring). 2013; 21 Suppl 1: S1-S27. PMID: 23529939 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23529939.
Richards WO. Obesità morbosa. In: Townsend CM, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia: A Basa Biologica di a Pratica Chirurgica Moderna. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 47.