Gestisce a menopausa in casa
A menopausa hè u più spessu un avvenimentu naturale chì si faci nurmalmente trà l'età di 45 è 55 anni. Dopu a ménopause, una donna ùn pò più esse incinta.
Per a maiò parte di e donne, i periodi menstruali cesseranu lentamente cù u tempu.
- Durante questu tempu, i vostri periodi ponu diventà più stretti o più spaziati. Stu mudellu pò durà da 1 à 3 anni.
- A menopausa hè cumpleta quandu ùn avete micca avutu un periodu per 1 annu. Prima di quellu tempu, e donne sò cunsiderate postmenopausal.
U vostru flussu menstruale pò esse fermatu subitu dopu interventi chirurgichi per rimuovere i vostri ovari, chimioterapia, o certi trattamenti ormonali per u cancheru di senu.
I sintomi di a menopausa varienu assai. Alcune donne ùn anu micca sintomi, mentre chì altri anu sintomi chì sò moderati à severi. Inoltre, alcune donne ponu avè sintomi da 1 à 2 anni, è altri ponu avè sintomi in corso.
I sintomi cumuni includenu:
- Vampate calde
- Disturbi d'umore
- Problemi sessuali
Parlate cù u vostru duttore se i sintomi di a menopausa sò assai pessimi. Tu è u vostru fornitore pudete ponderà u risicu è i vantaggi di a terapia di sostituzione ormonale (HRT) per vede se questa opzione sarebbe adatta per voi.
Se u vostru duttore di sanità hà prescrittu HRT per i sintomi di a menopausa, pigliate sti medicini cumu indicatu. Chiedite à u vostru fornitore ciò chì duvete fà se vi manca una dose.
Quandu si piglianu ormoni:
- Seguitate attentamente cù u vostru fornitore.
- Dumandate quandu avete bisognu di mammografie o di un test per verificà a vostra densità ossea.
- Ùn FUMATE. Fumà aumenterà a probabilità di coaguli di sangue in e vostre gambe o in i vostri pulmoni.
- Segnala ogni novu sanguinamentu vaginale subitu. Segnala ancu un sanguinamentu menstruale chì vene più spessu o hè più severu.
I seguenti trattamenti non ormonali ponu aiutà à gestisce e vampate di calore:
- Veste liggeru è in strati. Pruvate à mantene u vostru ambiente frescu.
- Praticate una respirazione lenta è prufonda ogni volta chì un focu caldu cumencia à accende. Pruvate à piglià sei fiati per minutu.
- Pruvate tecniche di rilassamentu cum'è yoga, tai chi, o meditazione.
Fighjendu ciò chì manghjate o beie pò migliurà i sintomi è aiutà à dorme:
- Manghjate à l'ora regulare ogni ghjornu. Manghjate una dieta sana chì hè bassa in grassu è include assai frutti è ligumi.
- U latte è altri prudutti lattichi cuntenenu triptofanu, chì pò aiutà à induce u sonnu.
- Se pudete, evite cafè, colas cù caffeina, è bevande energetiche cumpletamente. Se ùn li pudete micca evità, pruvate à ùn avè ne dopu a prima parte di u dopu meziornu.
- L'alcolu pò aggravà i vostri sintomi è spessu porta à un sonnu più disturbatu.
A nicotina stimula u corpu è farà più difficiule di addurmintassi. Ciò include sia sigarette sia tabacchi senza fumu. Allora se fumate, cunsiderate di abbandunà.
Una classa di medicinali antidepressivi chjamati SSRI hè statu dimustratu ancu per aiutà cù e vampate di calore.
A secchezza vaginale pò esse alleviata aduprendu un lubrificante vaginale solubile in acqua durante i rapporti sessuali. Ùn aduprate micca vaselina.
- E idratanti vaginali over the counter sò ancu dispunibili è ponu aiutà à migliurà a secchezza vaginale.
- Fate à u vostru duttore nantu à e creme vaginali di estrogeni.
Una volta chì ùn avete micca avutu un periodu per 1 annu, ùn site più à risicu di restà incinta. Prima di quessa, aduprate u cuntrollu di nascita per prevene a gravidanza. Ùn aduprate micca olii minerali o altri olii se aduprate preservativi, chì questi ponu dannà i preservativi in lattice o i diafragmi.
Esercizii Kegel ponu aiutà cù u tonu musculu vaginale è aiutanu à cuntrullà a fuga di urina.
Continuà à avè intimità sessuale hè impurtante per mantene a risposta sessuale normale.
Ghjunghje à l'altri populi. Truvate qualchissia di fiducia (cum'è un amicu, un membru di a famiglia, o un vicinu) chì vi ascolterà è offrirà supportu. Spessu, solu parlendu cun qualchissia aiuta à allevà una parte di l'ansietà è u stress di a menopausa.
Fate assai eserciziu. Pò aiutà vi sentite più sani è mantene e vostre ossa forti.
Avete bisognu di calciu è di vitamina D per prevene u diradamentu di l'osse (osteoporosi):
- Avete bisognu di circa 1.200 mg di calciu per ghjornu da fonti alimentari o supplementi. Manghjate cibi alti in calciu, cume u furmagliu, ligumi verdi à foglia, latte à pocu grassu è altri latticini, salmone, sardine è tofu, o pigliate un supplementu di calciu. Pudete fà un elencu di calciu cuntenutu in i vostri alimenti per scopre quantu calciu avete generalmente da a vostra dieta. Se cascate sottu à 1200 mg, aghjunghje un supplementu per cumpensà u restu.
- Avete bisognu di 800 à 1.000 IU di vitamina D à ghjornu. A dieta è a luz di u sole furnisce alcuni. Ma a maiò parte di e donne ménopause anu bisognu di piglià supplementi di vitamina D.
- I supplementi di calciu è di vitamina D ponu esse presi cum'è supplementi separati o cumbinati cum'è unu.
- Sì avete una storia di calcoli renali, parlate prima cù u vostru fornitore.
Dopu à a menopausa, u risicu di a donna per e malatie cardiache è u colpu cresce. Fate à u vostru duttore ciò chì duvete fà per cuntrullà a vostra pressione sanguigna, u colesterolu è altri fattori di risicu per e malatie cardiache.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se truvate chì ùn puderete micca gestisce i vostri sintomi di ménopause cù solu cura in casa.
Chjamate ancu sè avete qualchì sanguinamentu menstruale insolitu, o se avete qualchì spotting o sanguinamentu in tuttu 1 annu o più dopu u vostru ultimu periodu.
Perimenopause - autocura; Terapia di rimpiazzamentu ormonale - autocura; HRT- autocura
ACOG Practice Bulletin N ° 141: gestione di i sintomi di a menopausa. Obstet Gynecol. 2014; 123 (1): 202-216. PMID: 24463691 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24463691.
Lobo RA. Menopause è cura di a donna matura: endocrinologia, cunsequenze di carenza di estrogeni, effetti di a terapia ormonale, è altre opzioni di trattamentu. In: Lobo RA, Gershenson DM, Lentz GM, Valea FA, eds. Ginecologia cumpleta. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 14.
Skaznik-Wikiel ME, Traub ML, Santoro N. Ménopause. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 135.
U Pannellu di Cunsigliu di Dichjarazione di Posizione Terapia Ormonale NAMS 2017. A dichjarazione di pusizione di a terapia ormonale 2017 di a Società Nordamericana di Menopausa. Ménopause. 2017; 24 (7): 728-753. PMID: 28650869 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28650869.