Vasculite necrotizante
A vasculite necrotizante hè un gruppu di disordini chì implicanu infiammazione di i muri di i vasi sanguini. A dimensione di i vini sanguini affettati aiuta à determinà i nomi di queste condizioni è cume u disordine causa a malattia.
A vasculite necrotizante pò esse a cundizione primaria cum'è a poliarterite nodosa o a granulomatosi cù a poliangiite (antica chjamata granulomatosi di Wegener). In altri casi, a vasculite pò accade cum'è parte di un altru disordine, cume u lupus eritematosu sistemicu o l'epatite C.
A causa di l'infiammazione hè scunnisciuta. Hè prubabilmente ligatu à fattori autoimmuni. U muru di u vasciu sanguinariu pò cicatrisà è ingrussà o more (diventà necroticu). U vasu di sangue pò chjude, interrompendu u flussu di sangue versu i tessuti chì furnisce. A mancanza di flussu di sangue farà chì i tessuti morenu. A volte u vasu di sangue pò rompe è sanguinà (rumpitura).
A vasculite necrotizante pò influenzà i vini sanguini in ogni parte di u corpu. Dunque, pò causà prublemi in a pelle, u cervellu, i pulmoni, l'intestini, i reni, u cervellu, e articolazioni o qualsiasi altru organu.
A febbra, i brividi, a fatigue, l'artrite o a perdita di pesu ponu esse i soli sintomi à u primu. Tuttavia, i sintomi ponu esse in quasi ogni parte di u corpu.
Pelle:
- Culpetti di culore rossu o viulettu nantu à e gambe, e mani o altre parte di u corpu
- Culore turchinu à e dite è i pedi
- Segni di morte tissutale per mancanza d'ossigenu cume u dolore, rossu è ulcere chì ùn guariscenu
Musculi è articulazioni:
- Dolore à l'articuli
- Dolore à a gamba
- Debbulezza musculare
Cervellu è sistema nervosu:
- Dolore, intorpidimentu, tingling in un bracciu, gamba, o altra zona di u corpu
- Debbulezza di un bracciu, di a gamba, o di un'altra zona di u corpu
- Sculari chì sò di diverse dimensioni
- Palpebra chì cascava
- Difficultà di ingullimentu
- Indebulimentu di a parolla
- Difficultà di u muvimentu
Pulmoni è vie respiratorie:
- Tussa
- Mancanza di fiatu
- Congestione sinusale è dolore
- Tussà sangue o sanguinà da u nasu
Altri sintomi includenu:
- Dolore addominale
- Sangue in l'urina o feci
- Rauca o voce cambiante
- Dolore di pettu da danni di l'arterie chì furniscenu u core (arterie coronarie)
U fornitore di assistenza sanitaria farà un esame fisicu cumpletu. Un esame di u sistema nervosu (neurologicu) pò presentà segni di danni à i nervi.
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Cumplimentu sanguinu cumpletu, pannellu di chimica cumpletu è analisi di urina
- Radiografia di pettu
- Test di proteine C-reattive
- Velocità di sedimentazione
- Test di sangue di epatite
- Test di sangue per anticorpi contra neutrofili (anticorpi ANCA) o antigeni nucleari (ANA)
- Test di sangue per crioglobuline
- Test di sangue per livelli di cumplementu
- Studii di imaging cum'è angiogram, ultrasound, tomografia computerizzata (CT) scan, o risonanza magnetica (MRI)
- Biopsia di a pelle, musculu, tissutu d'organu o nervu
I corticosteroidi sò dati in a maiò parte di i casi. A dosa dipenderà da a cattiva situazione.
Altre droghe chì sopprimenu u sistema immunitariu ponu riduce l'infiammazione di i vasi sanguini. Questi includenu azatioprina, metotrexatu è micofenolatu. Sti medicini sò spessu usati cun corticosteroidi. Sta cumbinazione permette di cuntrullà a malatia cù una dosi più bassa di corticosteroidi.
Per e malatie gravi, a ciclofosfamida (Cytoxan) hè aduprata dapoi parechji anni. Tuttavia, rituximab (Rituxan) hè altrettantu efficace è hè menu tossicu.
Ricertamenti, tocilizumab (Actemra) hè statu dimustratu per esse efficace per l'arterite di cellule giganti, dunque a dose di corticosteroidi puderia esse ridutta.
A vasculite necrotizante pò esse una malattia seria è periculosa per a vita. U risultatu dipende da a situazione di a vasculite è da a gravità di i danni tissuti. Cumplicazioni ponu accade da a malatia è da i medicinali. A maiò parte di e forme di vasculite necrotizante richiedenu un seguitu è un trattamentu à longu andà.
E cumplicazioni ponu include:
- Dannu permanente à a struttura o funzione di l'area affettata
- Infezioni secundarii di tessuti necrotici
- Effetti secundarii da i medicini usati
Chjamate u vostru duttore se avete sintomi di vasculite necrotizante.
I sintomi d'urgenza includenu:
- Prublemi in più di una parte di u corpu cum'è colpu, artrite, eruzione cutanea severa, dolore addominale o tossu di sangue
- Cambiamenti in dimensione di pupilla
- Perdita di a funzione di un bracciu, di a gamba, o di un'altra parte di u corpu
- Prublemi di parlà
- Difficultà di ingullimentu
- Debbulezza
- Dolore addominale severu
Ùn ci hè manera cunnisciuta per prevene stu disordine.
- Sistema circulatoriu
Jennette JC, Falk RJ. Vasculite renale è sistemica. In: Feehally J, Floege J, Tonelli M, Johnson RJ, eds. Nefrologia clinica cumpleta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 25.
Jennette JC, Weimer ET, Kidd J. Vasculitis. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 53.
Rhee RL, Hogan SL, Poulton CJ, et al. Tendenze in risultati à longu andà trà i pazienti cun vasculite associata à anticorpi citoplasmichi antineutrofili cun malattia renale. Artrite Reumatol. 2016; 68 (7): 1711-1720. PMID: 26814428 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26814428.
Specks U, Merkel PA, Seo P, et al. Efficacità di regimi di induzione di remissione per vasculite associata à ANCA. N Engl J Med. 2013; 369 (5): 417-427. PMID: 23902481 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23902481.
Stone JH, Klearman M, Collinson N. Pruvenza di tocilizumab in arterite di cellule giganti. N Engl J Med. 2017; 377 (15): 1494-1495. PMID: 29020600 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29020600.