Policitemia - neonatu
A policitemia pò accade quandu ci sò troppu globuli rossi (RBC) in u sangue di un criaturu.
U percentuale di RBC in u sangue di u criaturu hè chjamatu "ematocritu". Quandu questu hè più grande di 65%, a policitemia hè presente.
A policitemia pò risultà da e condizioni chì si sviluppanu prima di a nascita. Queste ponu include:
- Ritardu in a serratura di u cordone ombelicale
- Diabetes in a mamma di nascita di u zitellu
- Malatie ereditate è prublemi genetichi
- Troppu pocu ossigenu chì ghjunghje à i tessuti di u corpu (ipossia)
- Sindrome di trasfusione twin-twin (si verifica quandu u sangue si move da un gemellu à l'altru)
I RBC extra ponu rallentà o bluccà u flussu di sangue in i più picculi vini sanguini. Questu hè chjamatu iperviscosità. Questu pò purtà à a morte di i tessuti per mancanza di ossigenu. Stu flussu di sangue bluccatu pò influenzà tutti l'organi, inclusi i reni, i pulmoni è u cervellu.
I sintomi ponu include:
- Somnolenza estrema
- Problemi d'alimentazione
- Crisi
Ci ponu esse segni di prublemi respiratorii, insufficienza renale, bassu zuccaru in sangue, o icterizia neonata.
Se u zitellu hà sintomi d'iperviscosità, un test di sangue per contà u numeru di eritrociti sarà fattu. Questa prova hè chjamata ematocritu.
Altri testi ponu include:
- Gassi di sangue per verificà u livellu di ossigenu in u sangue
- Zuccaru in sangue (glucosiu) per verificà a presenza di zuccheru in sangue
- Azotu di urea in sangue (BUN), una sustanza chì si forma quandu a proteina si rompe
- Creatinina
- Analisi di urina
- Bilirubina
U zitellu serà monitoratu per e cumplicazioni di l'iperviscosità. I fluidi ponu esse dati attraversu a vena. Una trasfusione di scambiu di volume parziale hè qualchì volta sempre fatta in certi casi. Tuttavia, ci hè poca evidenza chì questu sia efficace. Hè u più impurtante per trattà a causa sottostante di a policitemia.
A prospettiva hè bona per i zitelli cun iperviscosità lieve. Boni risultati sò ancu pussibuli in i zitelli chì ricevenu trattamentu per l'iperviscosità severa. A prospettiva dipenderà largamente da a ragione di a situazione.
Alcuni zitelli ponu avè lievi cambiamenti di sviluppu. I genitori devenu cuntattà u so cumpagnu di a salute si pensanu chì u so figliolu mostra segni di sviluppu ritardatu.
E cumplicazioni ponu include:
- Morte di u tissutu intestinale (enterocolite necrotizante)
- Diminuitu u cuntrollu finu di u mutore
- Fallimentu renale
- Crisi
- I colpi
Policitemia neonatale; Hyperviscosità - neonatu
- Cellule sanguine
Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM. Disturbi di u sangue. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 124.
Letterio J, Pateva I, Petrosiute A, Ahuja S. Problemi ematologichi è oncologichi in u fetu è in u neonatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 79.
Tashi T, Prchal JT. Policitemia. In: Lanzkowsky P, Lipton JM, Fish JD, eds. Manuale di Lanzkowsky di Ematologia Pediatrica è Oncologia. 6a ed. Cambridge, MA: Elsevier Academic Press; 2016: chap 12.