Crutches è zitelli - in piedi è camminendu
Aiutate u vostru zitellu à amparà à stà è marchjà in modu sicuru cù e stampelle.
U vostru zitellu deve esse in gradu di bilancià un pocu per stà cù e stampelle. Dite à u vostru figliolu di tene a testa alta è di guardà avanti, mantenendu e spalle indietro è u stomacu è e natiche inchjustrate. Fate chì u vostru zitellu stessi nantu à a so bona gamba. Mantene e stampelle leggermente avanti è aparti.
Questu significa chì u vostru zitellu ùn pò micca mette pesu nantu à u pede o a perna ferita. E bracce, e mani, e stampelle è u bonu pede sò aduprati per spustassi. Dite à u vostru zitellu chì:
- Stand nantu à u bonu pede. Mantene e stampelle contr'à u latu di u corpu. Stringli cù i bracci è u latu di u corpu.
- Move e stampelle circa un passu davanti, cù e stampelle fora un pocu più larghe di i so pedi. Avanzate a gamba ferita in avanti cù e stampelle.
- Spinghje nantu à e stampelle cù e mani nantu à e manopole. Stringhje e stampelle trà i bracci è i lati.
- Mettite u so pesu nantu à e manopole è avanzate.
- NON appughjassi nantu à e stampelle annantu à l'ascelle. Mette pesu nantu à l'ascelle pò fà male, è u to figliolu pò piglià un'eruzione è dannà i nervi è i vasi sanguini sottu à u so bracciu.
- Saltate in avanti cù u bonu pede solu un pocu davanti à e stampelle. Questu hè un passu.
- Inizià u prossimu passu muvendu e stampelle circa un passu davanti cù a gamba ferita.
- Fighjate avanti quandu cammina, micca à i pedi.
Ciò significa chì u vostru zitellu pò toccà a terra cù u so pede male per aiutà à l'equilibriu. Dite à u vostru zitellu chì:
- Stand nantu à u bonu pede.
- Move e stampelle circa un passu davanti.
- Mettite a cattiva gamba in avanti cù e punte di stampella. E dite ponu toccà a terra, o un pocu pesu pò esse messu nantu à u pede per equilibriu.
- Mettite a maiò parte di u pesu nantu à e manopole. Stringhje e stampelle trà u bracciu è u latu di u pettu.
- Fate un passu cù a bona gamba.
- Inizià u prossimu passu muvendu e stampelle circa un passu davanti cù a gamba ferita.
- Fighjate avanti quandu cammina, micca à i pedi.
Situ di l'Accademia Americana di Chirurghi Othopedici. Cume aduprà stampelle, canne è camminatori. orthoinfo.aaos.org/en/recovery/how-to-use-crutches-canes-and-walkers. Actualizatu ferraghju 2015. Accessu à u 18 di nuvembre di u 2018.
Edelstein J. Canne, stampelle, è camminatori. In: Webster JB, Murphy DP, eds. Atlas di Ortesi è Dispositivi Assistivi. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019 chap 36.
- Aiuti à a Mobilità