Febbre di tick di Colorado
A frebba di tick di Colorado hè una infezzione virale. Hè spargugliatu da u morsu di a zecca di legnu di e Muntagne Rucciose (Dermacentor andersoni).
Sta malatia si vede di solitu trà marzu è settembre. A maiò parte di i casi si verificanu in aprile, maghju è ghjugnu.
A frebba di e tick di Colorado si vede u più spessu in i Stati Uniti occidentali è in Canada à altitudini più alti di 4.000 piedi (1.219 metri). Hè trasmessa da un morsu di tick o, in casi rari, da una trasfusione di sangue.
I sintomi di a frebba di tick di Colorado principianu spessu da 1 à 14 ghjorni dopu à u morsu di a tick. Una frebba improvvisa cuntinueghja per 3 ghjorni, si ne và, po torna 1 à 3 ghjorni dopu per altri ghjorni. Altri sintomi includenu:
- Sensazione debule in tuttu è dolori musculari
- Cefalea daretu à l'ochji (tipicamente durante a frebba)
- Letargia (sonnolenza) o cunfusione
- Nausea è vomitu
- Rash (pò esse di culore chjaru)
- Sensibilità à a luce (fotofobia)
- Dolore di a pelle
- Sudatu
U pruprietariu di a salute vi esaminerà è dumanderà i vostri segni è sintomi. Se u fornitore suspetta chì avete a malattia, vi sarà ancu dumandatu nantu à a vostra attività esterna.
E analisi di sangue sò generalmente ordinate. E prove di anticorpi ponu esse fatte per cunfirmà l'infezzione. Altri test di sangue ponu include:
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Pruvenzi di funzione epatica
Ùn ci hè trattamentu specificu per sta infezzione virale.
U fornitore assicurerà chì a zicca sia completamente cacciata da a pelle.
Pudete esse dichjaratu di piglià un analgésicu se ne avete bisognu. Ùn date micca l'aspirina à un zitellu chì hà a malatia. L'aspirina hè stata ligata cù u sindrome di Reye in i zitelli. Pò ancu causà altri prublemi in a febbre di tick di Colorado.
Se si sviluppanu complicazioni, u trattamentu serà destinatu à cuntrullà i sintomi.
A frebba di e tick di Colorado si ne và di solitu è ùn hè micca periculosa.
E cumplicazioni ponu include:
- Infezzione di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula spinale (meningite)
- Irritazione è gonfiore di u cervellu (encefalite)
- Episodi di sanguinamenti ripetuti senza alcuna causa apparente
Chjamate u vostru fornitore se voi o u vostru zitellu sviluppanu sintomi di sta malattia, se i sintomi aggravanu o ùn miglioranu micca cù u trattamentu, o sì sviluppanu nuovi sintomi.
Quandu camminate o camminate in zone infestate di tick:
- Purtate scarpi chjosi
- Purtate maniche lunghe
- Intruduce i pantaloni longi in calzette per prutege e ghjambe
Purtate un vistitu di culore chjaru, chì mostra zecche più faciule ch'è i culori più scuri. Questu li facilita a rimozione.
Verificate voi stessi è i vostri animali domestici spessu. Se truvate zecche, rimuovateli subitu aduprendu pinzette, tirendu cun cura è fermamente. U repellente per insetti pò esse utile.
A frebba di e zicche di muntagna; A frebba muntagnola; A frebba muntagnola americana
- Zecche
- Tick tick incrustatu in a pelle
- Anticorpi
- Zecche di cervu
Bolgiano EB, Sexton J. Malatie da carica. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 126.
Dinulos JGH. Infestazioni è morsi. In: Dinulos JGH, ed. Dermatologia Clinica di Habif. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: chap 15.
Naides SJ. Arbovirus chì causanu febbre è sindromi rash. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 358.