Grassi Omega-3 - Bonu per u vostru core
L'acidi grassi Omega-3 sò un tipu di grassu polinsaturatu. Avemu bisognu di sti grassi per custruisce e cellule cerebrali è per altre funzioni impurtanti. Omega-3 aiutanu à mantene u vostru core sanu è prutettu da u colpu. Aiutanu ancu à migliurà a salute di u core se avete dighjà malatie cardiache.
U vostru corpu ùn face micca acidi grassi omega-3 da soli. Avete bisognu di uttene da a vostra dieta. Certi pesci sò e migliori fonti di omega-3. Pudete ancu ottene da l'alimenti vegetali.
L'acidi grassi Omega-3 devenu custituisce da 5% à 10% di e vostre calurie totali.
Omega-3 sò boni per u vostru core è i vini sanguini in parechje manere.
- Reducenu i trigliceridi, un tipu di grassu in u sangue.
- Reducenu u risicu di sviluppà un battitu irregulare di u core (arritmie).
- Rallentanu l'accumulazione di placca, una sustanza chì include grassu, colesterolu è calciu, chì indurisce è blocca e vostre arterie.
- Aiutanu à calà leggermente a vostra pressione sanguigna.
Queste grasse sane ponu ancu aiutà cù u cancheru, a depressione, l'infiammazione è u TDAH. L'esperti sanitarii scoprenu sempre tutti i benefizii pussibuli di l'acidi grassi omega-3.
L'American Heart Association (AHA) ricumanda di manghjà almenu 2 porzioni à a settimana di pesci ricchi in omega-3. Una porzione hè 3.5 once (100 grammi), chì hè leggermente più grande di un librettu di assegni. U pesciu grassu riccu in omega-3 include:
- Salmon
- Sgombri
- Thon albacore
- Truita
- Sardine
Alcuni pesci ponu esse contaminati cù mercuriu è altri chimichi. Manghjà pesci maculati pò pone risichi per a salute per i zitelli è e donne incinte.
Se site preoccupatu di u mercuriu, pudete riduce u risicu di esposizione manghjendu una varietà di pesci.
E donne incinte è i zitelli anu da evità i pesci cun alti livelli di mercuriu. Questi includenu:
- Pesce spada
- Squalu
- Sgruppu rè
- Tilefish
Se site di mezza età o più vechju, i vantaghji di manghjà pesci supereghjanu ogni risicu.
I pesci grassi, cum'è u salmone è u tonu, cuntenenu 2 tippi d'omega-3. Si tratta di EPA è DHA. Tramindui anu benefizii diretti per u vostru core.
Pudete uttene un altru tipu di omega-3, ALA, in certi olii, noci è piante. ALA beneficia u vostru core, ma micca direttamente cum'è EPA è DHA. Eppuru, manghjà noci, semi, è olii sani è ancu pesci pò aiutà à ottene una gamma completa di questi grassi sani.
E fonti vegetali di omega-3 includenu:
- Semi di lino macinati è oliu di lino
- Noci
- Semi di Chia
- Oliu di canola è oliu di soia
- Soia è tofu
Di tutti l'alimenti vegetali, i semi di lino macinati è l'oliu di lino anu u più altu quantità di ALA. Pudete manghjà i semi di lino macinati nantu à a granola o in frullati. L'oliu di lino va bè in insalata.
A maiò parte di l'esperti in salute accunsenu chì u megliu modu per coglie i benefici di l'omega-3 hè da l'alimentu. L'alimenti interi cuntenenu parechji nutrienti in più di l'omega-3. Quessi travaglianu tutti per mantene u vostru core sanu.
Se avete dighjà malatie cardiache o trigliceridi alti, puderete prufittà di cunsumà quantità più alte di acidi grassi omega-3. Pò esse difficiule d'ottene abbastanza omega-3 attraversu l'alimentu. Chiedi à u vostru duttore se piglià supplementi d'oliu di pesce pò esse una bona idea.
U colesterolu - omega-3; Aterosclerosi - omega-3; Indurimentu di l'arterie - omega-3; Malatie di l'arteria coronaria - omega-3; Malatie cardiache - omega-3
- Acidi grassi Omega-3
Agenzia per a Ricerca Sanitaria è u situ di qualità. Acidi grassi Omega-3 è malatie cardiovascolari: una revisione sistematica aggiornata. effectivehealthcare.ahrq.gov/products/fatty-acids-cardiovascular-disease/research. Actualizatu d'aprile 2018. Accessu à u 13 di ghjennaghju 2020.
Eckel RH, Jakicic JM, Ard JD, et al. Linea guida 2013 AHA / ACC nantu à a gestione di u stilu di vita per riduce u risicu cardiovascolare: un rapportu di u College Americanu di Cardiologia / American Heart Association Task Force nantu à e Linee di Pratica. J Am Coll Cardiol. 2014; 63 (25 Pt B): 2960-2984. PMID: 24239922 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24239922/.
Hensrud DD, Heimburger DC. Interfaccia di Nutrizione cù salute è malatie. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 202.
Mozaffarian D. Nutrizione è malatie cardiovascolari è metaboliche. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 49.
Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti è Dipartimentu di Salute è Servizii Umani di i Stati Uniti. Linee Guida Dietetiche per l'Americani, 2020-2025. 9a ed. www.dietaryguidelines.gov/sites/default/files/2020-12/Dietary_Guidelines_for_Americans_2020-2025.pdf. Actualizatu Dicembre 2020. Accessu à u 25 di Ghjennaghju 2021.
- Grassi dietetichi
- Cume Abbassà u Colesterolu cù Dieta
- Cumu prevene e malatie cardiache