Avvelenamentu da etilenglicol
L'etilenglicol hè un chimicu incolore, inodore, di gustu dolce. Hè velenoso se inghjuttitu.
L'etilenglicolu pò esse inghjuttitu accidentalmente, o pò esse presu deliberatamente in un tentativu di suicidiu o cum'è un sustitutu per bere alcolu (etanolu). A maiò parte di l'avvelenamenti da etilenglicol si producenu per via di l'ingestione di anticongelante.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di cuntrollu di velenu lucale pò esse ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) ) da ogni locu in i Stati Uniti.
Etilenglicol
L'etilenglicolu si trova in parechji prudutti di casa, cumpresi:
- Antifreeze
- Fluidi di lavatu di vittura
- Prudutti di sdegnu
- Detergenti
- Liquidi di frenu di u veiculu
- Solventi industriali
- Pittura
- Cusmetichi
Nota: Questa lista pò esse micca all-inclusive.
U primu sintimu di ingestione di etilenglicol hè simile à u sintimu causatu da u bevande alcolu (etanolu). In qualchì ora, più effetti tossichi diventanu evidenti. I sintomi ponu include nausea, vomitu, convulsioni, stupore (diminuitu u livellu di vigilanza), o ancu coma.
A tossicità à l'etilenglicolu deve esse suspettata in chiunque sia gravemente malatu dopu avè bevutu una sustanza scunnisciuta, soprattuttu s'elli parenu prima ubriachi è ùn si pò sente l'odore di l'alcolu.
Una sobredose di etilenglicol pò dannà u cervellu, i pulmoni, u fegatu è i reni. L'avvelenamentu provoca disturbi in a chimica di u corpu, cumpresa l'acidosi metabolica (acidi aumentati in u sangue è in i tessuti). I disturbi ponu esse abbastanza severi da causà scossa profonda, fallimentu d'organi è morte.
À pocu pressu 120 millilitri (circa 4 once fluide) di etilenglicol pò esse abbastanza per tumbà un omu di dimensioni medie.
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca una persona à lancià, à menu chì u centru di cuntrollu di velenu o un prufessiunale sanitariu li dicessi di fà.
Determinate l'infurmazioni seguenti:
- L'età, u pesu è a cundizione di a persona
- U nome di u pruduttu (ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè stata inghjuttita
- A quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Questa linea diretta vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna.
A diagnosi di tossicità à l'etilenglicol hè di solitu fatta per mezu di una cumbinazione di sangue, urina è altri testi cume:
- Analisi di gasu di sangue arteriale
- Pannelli di chimica è studii di funzione di u fegatu
- Radiografia di pettu (mostra fluidi in i pulmoni)
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- CT scan (mostra gonfiore cerebrale)
- EKG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Test di sangue di etilenglicol
- Chetoni - sangue
- Osmolalità
- Schernu di tossiculugia
- Analisi di urina
I test mostreranu livelli aumentati di etilenglicol, disturbi chimichi in u sangue, è possibili segni di insufficienza renale è danni musculari o epatici.
A maiò parte di e persone cun avvelenamentu à l'etilenglicol anu bisognu à esse ammessi à a unità di cure intensive (UCI) di un ospedale per un monitoru strettu. Una macchina respiratoria (respiratore) pò esse necessaria.
Quelli chì recentemente (in 30 à 60 minuti da a presentazione à u dipartimentu d'urgenza) anu inghjuttitu l'etilenglicol ponu avè u so stomacu pompatu (aspiratu). Questu pò aiutà à rimuovere alcuni di u velenu.
Altri trattamenti ponu include:
- Carbone attivatu
- Soluzione di bicarbonatu di sodiu data per una vena (IV) per riversà l'acidosi severa
- Un antidotu (fomepizole) chì rallenta a furmazione di i sottoprodotti velenosi in u corpu
In casi gravi, a dialisi (macchina di i reni) pò esse aduprata per rimuovere direttamente l'etilenglicol è altre sostanze velenose da u sangue. A dialisi riduce u tempu necessariu per u corpu per eliminà e tossine. A dialisi hè ancu necessaria da e persone chì sviluppanu una grave insufficienza renale per via di l'avvelenamentu. Pò esse necessariu per parechji mesi è forse anni, dopu.
Quantu hè bonu una persona dipende da a rapidità di u trattamentu, di a quantità inghjuttita, di l'organi affettati è di altri fattori. Quandu u trattamentu hè ritardatu, stu tippu di avvelenamentu pò esse mortale.
E cumplicazioni ponu include:
- Dannu cerebrale è nervu, cumprese crisi è cambiamenti di visione
- Fallimentu renale
- Scossa (pressione sanguigna bassa è funzione cori depressa)
- Coma
Intossicazione - etilenglicol
- Avvelenamenti
Aronson JK. Glicoli. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier; 2016: 567-570.
Nelson ME. Alcoli tossichi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 141.