Molluscum contagiosum
![Molluscum Contagiosum (“Papules with Belly Buttons”): Risk factors, Symptoms, Diagnosis, Treatment](https://i.ytimg.com/vi/F-dmnqj193E/hqdefault.jpg)
U Molluscum contagiosum hè una infezzione virale di a pelle chì provoca papule o noduli rilivati, cum'è perle, nantu à a pelle.
U Molluscum contagiosum hè causatu da un virus chì face parte di a famiglia di u poxvirus. Pudete cuntene l'infezzione in modi diversi.
Questa hè una infezzione cumuna in i zitelli è si verifica quandu un zitellu entra in cuntattu direttu cù una lesione cutanea o un oggettu chì hà u virus. (Una lesione cutanea hè una zona anormale di a pelle.) L'infezzione hè più spessu vista nantu à a faccia, u collu, l'ascella, i bracci è e mani. Tuttavia, pò accade in ogni locu di u corpu, eccettu chì si vede raramente nantu à e palme è e piante.
U virus si pò spannà attraversu u cuntattu cù oggetti contaminati, cum'è asciugamani, vestiti o ghjoculi.
U virus si sparghje ancu per cuntattu sessuale. I primi preghjudizii nantu à i genitali ponu esse cunfunditi cù l'herpes o verruche. A differenza di l'herpes, queste lesioni sò indolore.
E persone cun un sistema immunitariu indebolitu (per via di cundizioni cum'è HIV / AIDS) o eczema severu ponu avè un casu chì si diffonde rapidamente di molluscum contagiosum.
L'infezzione nantu à a pelle principia cum'è una piccula papula indolore, o bump. Pò diventà alzatu à un nodulu perlatu, di culore carne. A papula hà spessu una fossetta in u centru. U scratching o altra irritazione face chì u virus si sparghji in una linea o in gruppi, chjamati culturi.
E papule anu larghezza di circa 2 à 5 millimetri. Di solitu, ùn ci hè nè infiammazione (gonfiore è rossu) nè rossu à menu chì ùn sianu irritati da u frottu o da u grattachju.
In adulti, e lesioni sò comunemente viste nantu à i genitali, l'addome è a coscia interna.
U pruprietariu di a salute esaminerà a vostra pelle è dumanderà i vostri sintomi. U diagnosticu hè basatu annantu à l'apparizione di a lesione.
In casu di necessità, u diagnosticu pò esse cunfirmatu eliminendu una di e lesioni per verificà u virus sottu un microscopiu.
In e persone cun un sistema immunitariu sanu, u disordine di solitu si ne va da per sè in mesi o anni. Ma e lesioni ponu sparghje prima ch'elli si ne vanu. Ancu s'ellu ùn hè micca necessariu per un zitellu per esse trattatu, e scole o i criatori ponu dumandà à i genitori chì u zitellu sia trattatu per impedisce a diffusione in altri zitelli.
E lesioni individuali ponu esse rimosse cù una chirurgia minore. Questu hè fattu cù raschiatura, decentramentu, congelazione, o attraversu l'elettrochirurgia à aghi. U trattamentu laser pò ancu esse adupratu. A rimozione chirurgica di e lesioni individuali pò volte risultà in cicatrici.
I medicinali, cume i preparati à l'acidu salicilicu aduprati per eliminà e verruche, ponu esse utili. Cantharidin hè a soluzione più cumuna aduprata per trattà e lesioni in l'uffiziu di u fornitore. A crema di tretinoina o a crema imiquimod ponu ancu esse prescritti.
E lesioni di Molluscum contagiosum ponu persiste da pochi mesi à pochi anni. Finalmente spariscenu senza cicatrici, a menu chì ùn ci sia stata una gratta eccessiva, chì pò lascià segni.
U disordine pò persiste in e persone cun un sistema immunitariu indebolitu.
I prublemi chì ponu accade includenu unu di i seguenti:
- Persistenza, diffusione, o ricurrenza di e lesione
- Infezioni batteriche secondarie di a pelle (rare)
Chjama per un appuntamentu cù u vostru fornitore se:
- Avete un prublema di pelle chì s'assumiglia à molluscum contagiosum
- E lesioni di u Molluscum contagiosum persistenu o si sparghjenu, o s'elli si presentanu novi sintomi
Evite u cuntattu direttu cù e lesioni cutanee di e persone chì anu molluscum contagiosum. Ùn sparte micca i tovaglioli o altri articuli persunali, cum'è rasature è trucco, cù altre persone.
U preservativu maschile è femminile ùn pò micca prutege vi cumpletamente da u molluscum contagiosum da un cumpagnu, chì u virus pò esse nantu à e zone micca coperte da u preservativu. Ancu cusì, i preservativi devenu sempre esse aduprati ogni volta chì u statu di a malatia di un cumpagnu sessuale hè scunnisciutu. I preservativi riducenu e vostre possibilità di uttene o di sparghje molluscum contagiosum è altre ETS.
Molluscum contagiosum - close-up
Molluscum contagiosum - close-up di u pettu
Molluscum nantu à u pettu
Molluscum - aspettu microscòpicu
Molluscum contagiosum in faccia
Coulson IH, Ahad T. Molluscum contagiosum. In: Lebwohl MG, Heymann WR, Berth-Jones J, Coulson IH, eds. Trattamentu di e malatie di a pelle: Strategie Terapeutiche Cumprese. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 155.
James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM, eds. Malatie virali. Malatie di a Pelle d’Andrews. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2020: chap 19.