Disordine di personalità antisociale
U disordine di a personalità antisociale hè una cundizione mentale in cui una persona hà un mudellu à longu andà di manipulazione, sfruttamentu o violazione di i diritti di l'altri senza alcun rimorsu. Stu cumpurtamentu pò causà prublemi in relazioni o in u travagliu è hè spessu criminale.
A causa di stu disordine hè scunnisciuta. I geni di una persona è altri fattori, cum'è l'abusu di i zitelli, ponu cuntribuisce à sviluppà sta cundizione. E persone cun un genitore antisociale o alcolicu sò in più risicu. Molti più omi chè donne sò influenzati. A cundizione hè cumuna trà e persone chì sò in prigiò.
U focu è a crudeltà cù l'animali durante a zitiddina sò spessu vistu in u sviluppu di a personalità antisociale.
Certi duttori credenu chì a personalità psicopatica (psicopatia) sia u listessu disordine. Altri credenu chì a personalità psicopatica hè un disordine simile, ma più severu.
Una persona cun disordine di personalità antisociale pò:
- Esse capace di agisce scherzosu è affascinante
- Esse bè in lusinghi è manipulendu l'emozioni di l'altri
- Viola a legge ripetutamente
- Ignora a sicurezza di sè è di l'altri
- Avè prublemi cù l'abusu di sostanze
- Mentite, arrubate, è cummattite spessu
- Ùn mostra micca culpabilità o rimorsu
- Spessu sia arrabiatu o arrogante
U disordine di a personalità antisociale hè diagnosticatu basatu annantu à una valutazione psicologica. U pruprietariu di a salute hà da cunsiderà quantu sò è quantu sò i sintomi di a persona. Per esse diagnosticatu cun disordine di personalità antisociale, una persona deve avè avutu prublemi emotivi è comportamentali (disordine di comportamentu) durante a zitiddina.
U disordine di a personalità antisociale hè unu di i disordini di a personalità più duri da trattà. E persone cun sta cundizione di solitu ùn cercanu trattamentu da soli. Puderanu inizià a terapia solu quandu un tribunale li richiede.
I trattamenti cumportamentali, cum'è quelli chì premianu u cumpurtamentu adattatu è anu cunsequenze negative per u comportamentu illegale, ponu travaglià in alcune persone. A terapia di parlà pò ancu aiutà.
E persone cù una persunalità antisociale chì anu altri disordini, cum'è un disordine di l'umore o di l'usu di e sostanze, sò spessu trattati ancu per questi prublemi.
I sintomi tendenu à u piccu durante a fine di l'adulescenza è i primi anni 20. A volte si migliuranu da per elli quandu una persona hà 40 anni.
E cumplicazioni ponu include prigione, usu di droghe, alcolu, violenza è suicidiu.
Vede un fornitore o un prufessiunale di salute mentale se voi o qualcunu chì sapete hà sintomi di disordine di personalità antisociale.
Personalità sociopatica; Sociopatia; Disordine di personalità - antisociale
Associazione Psichiatrica Americana. Disordine di personalità antisociale. Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali. 5a ed. Arlington, VA: Edizione Psichiatrica Americana. 2013; 659-663.
Blais MA, Smallwood P, Groves JE, Rivas-Vazquez RA, Hopwood CJ. Personalità è disordini di a personalità. In: Stern TA, Fava M, Wilens TE, Rosenbaum JF, eds. Psichiatria clinica cumpleta di u Massachusetts General Hospital. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 39.