Resistenza antibiotica
Aduprà antibiotici in modo incorrettu pò fà cambià alcune batterie o permettenu di cresce batteri resistenti. Questi cambiamenti rendenu i batteri più forti, cusì a maiò parte o tutti i medicinali antibiotici ùn funzionanu più per uccideli. Questu hè chjamatu resistenza à l'antibiotici. I batteri resistenti continuanu à cresce è multiplica, rendendu infezioni più difficili da curà.
L'antibiotici travaglianu uccidendu i batteri o impedenduli di cresce. I batteri resistenti crescenu, ancu quandu si usanu antibiotici. Stu prublema si vede u più spessu in ospedali è case di cura.
I novi antibiotici sò creati per travaglià contr'à qualchi batteri resistenti. Ma ci sò avà battìri chì nisun antibioticu cunnisciutu pò tumbà. Infezzioni cù tali batteri sò periculosi. Per via di questu, a resistenza à l'antibiotici hè diventata un prublema maiò per a salute.
L'abusu di antibiotici hè una causa principale di resistenza à l'antibiotici. Questu accade sia in l'omu sia in l'animali. Alcune pratiche aumentanu u risicu di batteri resistenti:
- Aduprà antibiotici quandu ùn hè micca necessariu. A maiò parte di i raffreddori, di u mal di gola, è di e infezioni à l'arechja è à i sinus sò causati da virus. L'antibiotici ùn funzionanu micca contr'à i virus. Parechje persone ùn capiscenu micca questu è spessu dumandanu antibiotici quandu ùn sò micca necessarii. Questu porta à un eccessu di antibiotici. U CDC stima chì 1 in 3 prescrizzioni d'antibiotici ùn sò micca necessarii.
- Ùn piglià antibiotici cum'è prescrittu. Ciò include micca piglià tutti i vostri antibiotici, mancà dosi, o aduprà antibiotici rimanenti. Fendu cusì aiuta i batteri à amparà à cresce malgradu l'antibioticu. Di conseguenza, l'infezzione pò micca risponde cumpletamente à u trattamentu a prossima volta chì l'antibioticu hè adupratu.
- Abusu di antibiotici. Ùn duverete mai cumprà antibiotici in ligna senza prescription o piglià l'antibiotici d'altru.
- Esposizione da fonti alimentari. L'antibiotici sò largamente usati in l'agricultura. Questu pò purtà à batteri resistenti in l'alimentu.
A resistenza à l'antibiotici causa una serie di prublemi:
- A necessità di antibiotici più forti cun effetti collaterali forse gravi
- Trattamentu più caru
- A malatia più difficiule da curà si sparghje da persona à persona
- Più ospedalizazioni è sughjorni più lunghi
- Gravi prublemi di salute, è ancu a morte
A resistenza à l'antibiotici pò sparghje da persona à persona o da l'animali à l'omu.
In e persone, pò sparghje da:
- Un paziente per altri pazienti o staff in una casa di cura, un centru di cura urgente o un ospedale
- Persunale sanitarii à altri persunali o à i pazienti
- Pazienti à altre persone chì venenu in cuntattu cù u paziente
I batteri resistenti à l'antibiotici ponu sparghje da l'animali à l'omu attraversu:
- Cibo spruzzatu cù acqua chì cuntene batteri resistenti à l'antibiotici da e feci di l'animali
Per prevene a resistenza antibiotica da sparghjera:
- L'antibiotici devenu esse aduprati solu secondu e indicazioni è quandu sò prescritti da un duttore.
- L'antibiotici inutilizati devenu esse scartati in modu sicuru.
- L'antibiotici ùn devenu micca esse prescritti o usati per infezioni virali.
Antimicrobiani - resistenza; Agenti antimicrobiali - resistenza; Batterie resistenti à i farmaci
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Circa a resistenza antimicrobiana. www.cdc.gov/drugresistance/about.html. Aghjurnatu u 13 di marzu di u 2020. Accessu u 7 di austu, 2020.
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. www.cdc.gov/drugresistance/index.html. Actualizatu u 20 di lugliu di u 2020. Accessu à u 7 di austu, 2020.
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Dumande è risposte di resistenza à l'antibiotici. www.cdc.gov/antibiotic-use/community/about/antibiotic-resistance-faqs.html. Actualizatu u 31 di ghjennaghju 2020. Accessu u 7 d'aostu 2020.
McAdam AJ, Milner DA, Sharpe AH. Malatie infettive. In: Kumar V, Abbas AK, Aster JC, eds. Robbins è Cotran Basi Patologichi di a Malattia. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 8.
Opal SM, Pop-Vicas A. Meccanismi moleculari di resistenza à antibiotici in batteri. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 18.