Presbiopia
A presbiopia hè una cundizione in quale a lente di l'ochju perde a so capacità di focalizà. Questu rende difficiule di vede l'uggetti da vicinu.
L'obiettivu di l'ochju hà bisognu di cambià forma per fucalizza nantu à l'uggetti chì sò vicinu. A capacità di a lente di cambià forma hè per l'elasticità di a lente. Questa elasticità diminuisce pianu pianu cù l'età. U risultatu hè una perdita lenta in a capacità di l'ochju di fucalizza nantu à l'uggetti vicini.
A ghjente principia à spessu à custattà a cundizione versu l'età di 45 anni, quand'elli si rendenu contu ch'elli anu bisognu di tene materiale di lettura più luntanu per pudè fighjà nantu à elli. A presbiopia hè una parte naturale di u prucessu di invichjamentu è tocca à tutti.
I sintomi includenu:
- Diminuta capacità di messa à focu per l'uggetti vicini
- Eyestrain
- Mal di testa
U fornitore di assistenza sanitaria farà un esame generale di l'ochji. Ciò includerà misure per determinà una prescrizione per occhiali o lenti di cuntattu.
E prove ponu include:
- Esame di a retina
- Test di integrità musculare
- Test di rifrazione
- Test di lampada à fessura
- Agudezza visuale
Ùn ci hè micca cura per a presbiopia. In a prima presbiopia, pudete truvà chì tene i materiali di lettura più luntanu o aduprà una stampa più grande o più luce per a lettura pò esse abbastanza. Quandu a presbiopia s'aggrava, avete bisognu di occhiali o lenti di cuntattu per leghje. In certi casi, l'aggiunta di bifocali à una prescrizione di lenti esistente hè a soluzione migliore. I bichjeri di lettura o a prescrizzione bifocale duveranu esse rinfurzati à misura chì invechjate è perde più capacità di fighjà da vicinu.
À l'età di 65 anni, a maiò parte di l'elasticità di e lente hè persa per chì a prescrizione di i vetru di lettura ùn cuntinuessi à diventà più forti.
E persone chì ùn anu micca bisognu d'occhiali per a visione à distanza ponu solu bisognu di mezu occhiali o di lettura.
E persone chì sò miope ponu esse capaci di caccià i so bichjeri à distanza per leghje.
Cù l'usu di lenti di cuntattu, alcune persone scelenu di corregge un ochju per a visione vicinu è un ochju per a visione luntana. Questu hè chjamatu "monovision". A tecnica elimina a necessità di bifocali o occhiali di lettura, ma pò influenzà a percezione di a profondità.
A volte, a monovisione pò esse prodotta per mezu di a correzione di a visione laser. Ci hè ancu lenti di cuntattu bifocali chì ponu curregge sia a visione vicina sia a luntana in i dui ochji.
E nuove procedure chirurgiche sò state valutate chì ponu ancu furnisce soluzioni per e persone chì ùn volenu micca portà occhiali o contatti. Dui prucessi promettenti implicanu impiantà una lente o una membrana pinhole in a córnea. Quessi spessu ponu esse invertiti, se necessariu.
Ci hè dui novi classi di gocce d'ochji in u sviluppu chì puderanu esse capaci di aiutà e persone cun presbiopia.
- Un tippu face a pupilla più chjuca, ciò chì aumenta a prufundità di u focu, simile à una fotocamera stenopica. Un inconveniente di queste gocce hè chì e cose parenu leggermente più tenue. Inoltre, e gocce si usanu in u corsu di a ghjurnata, è pudete avè un tempu più difficiule per vede quandu si passa da luce intensa à scuru.
- L'altru tipu di gocce funziona ammollendu a lente naturale, chì diventa inflessibile in presbiopia. Questu permette à l'obiettivu di cambià di forma cum'è quandu era ghjovanu. L'effetti à longu andà di queste gocce sò scunnisciuti.
E persone chì si sottuponenu à una chirurgia di cataratta ponu sceglie di avè un tippu speciale di impianti di lenti chì li permettenu di vede chjaramente à distanza è da vicinu.
A visione pò esse curretta cù occhiali o lenti di cuntattu.
A difficoltà di vista chì s'aggrava cù u tempu è ùn hè micca corretta pò causà prublemi cù a guida, u modu di vita, o u travagliu.
Chjamate u vostru duttore o oculista se avete fatica oculistica o avete difficultà à fighjà nantu à l'uggetti vicini.
Ùn ci hè micca una prevenzione pruvata per a presbiopia.
- Presbiopia
Crouch ER, Crouch ER, Grant TR. Oftalmologia. In: Rakel RE, Rakel DP, eds. Manuale di Medicina di Famiglia. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 17.
Donahue SP, Longmuir RA. Presbiopia è perdita di alloghju. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 9.21.
Fragoso VV, Alio JL. Currezzione chirurgica di a presbiopia. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 3.10.
CD Reilly, Waring GO. Decisioni in chirurgia refrattiva. In: Mannis MJ, Holland EJ, eds. Cornea. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap. 161.