Occlusione di l'arteria retiniana
L'oclusione di l'arteria retiniana hè un bloccu in una di e piccule arterie chì portanu u sangue à a retina. A retina hè un stratu di tissutu in u fondu di l'ochju chì hè capace di sente a luce.
L'arterie retiniche ponu esse bloccate quandu un coagulu di sangue o depositi di grassu si bloccanu in l'arterie. Questi blocchi sò più probabili se ci hè un indurimentu di l'arterie (aterosclerosi) in l'ochju.
I coaguli ponu viaghjà da altre parte di u corpu è bluccà un'arteria in a retina. E fonti più cumuni di coaguli sò u core è l'arteria carotide in u collu.
A maiò parte di i blocchi si producenu in e persone cun cundizioni cum'è:
- Malattia di l'arteria carotide, in cui i dui grandi vini sanguini in u collu si restringenu o bloccanu
- Diabetes
- Problema di ritmu cardiacu (fibrillazione atriale)
- Prublema di valvula cardiaca
- Elevati livelli di grassu in u sangue (iperlipidemia)
- Pressione sanguigna alta
- Abusu di droghe per via endovenosa
- Arterite temporale (danni à l'arterie per una risposta immune)
Se un ramu di l'arteria retiniana hè bluccatu, una parte di a retina ùn riceverà micca abbastanza sangue è ossigenu. S'ellu accade, pudete perde una parte di a vostra visione.
Un sfocatura improvvisa o una perdita di vista pò accade in:
- Tuttu un ochju (occlusione di l'arteria centrale di a retina o CRAO)
- Parte di un ochju (ramu occlusione di l'arteria retiniana o BRAO)
L'occlusione di l'arteria retiniana pò durà solu per pochi secondi o minuti, o pò esse permanente.
Un coagulu di sangue in l'ochju pò esse un segnu d'avvertimentu di coaguli in altrò. Un coagulu in u cervellu pò causà un colpu.
I test per valutà a retina ponu include:
- Esaminazione di a retina dopu a dilatazione di u pupulare
- Angiugrafia fluorescena
- Pressione intraoculare
- Risposta di riflessu pupulare
- Rifrazione
- Fotografia di Retina
- Esame di lampada à fessura
- Prove di visione laterale (esame di campu visuale)
- Agudezza visuale
I test generali duveranu cumprende:
- Pressione sanguigna
- Analisi di sangue, cumpresi i livelli di colesterolu è trigliceridi è u tassu di sedimentazione di eritrociti
- Esame fisicu
Prove per identificà a fonte di un coagulu da un'altra parte di u corpu:
- Ecocardiogramma
- Elettrocardiogramma
- Monitor di u core per un ritmu anormale di u core
- Ultrasound Doppler Doppler di l'arterie carotidi
Ùn ci hè micca trattamentu pruvatu per a perdita di vista chì implica l'ochju sanu, salvu chì sia causatu da un'altra malattia chì pò esse trattata.
Parechji trattamenti ponu esse pruvati. Per esse utili, questi trattamenti devenu esse dati in 2 à 4 ore dopu à l'iniziu di i sintomi. Tuttavia, u benefiziu di sti trattamenti ùn hè mai statu dimustratu, è sò raramente aduprati.
- Respirazione (inalazione) di una miscela diossidu di carbonu-ossigenu. Stu trattamentu face chì l'arterie di a retina si allarghe (dilate).
- Massaggio di l'ochju.
- Eliminazione di u fluidu da l'ochju. U duttore usa una agulla per drenà una piccula quantità di fluidu da a parte anteriore di l'ochju. Questu causa una caduta improvvisa di a pressione oculare, chì pò causà qualchì volta chì u coagulu si sposti in una arteria di ramu più chjuca induve causerà menu danni.
- A droga chì coaguleghja, attivatore di tissutu plasminogenu (tPA).
U fornitore di assistenza sanitaria deve circà a causa di u bloccu. I blocchi ponu esse segni di un prublema medicu chì mette in periculu a vita.
E persone cun blocchi di l'arteria retinica ùn ponu micca recuperà a so visione.
E cumplicazioni ponu include:
- Glaucoma (solu CRAO)
- Perdita parziale o cumpleta di a visione in l'ochju toccu
- Ictus (per via di i stessi fattori chì cuntribuiscenu à l'oclusione di l'arteria retiniana, micca per l'occlusione stessa)
Chjamate u vostru fornitore se avete sfocatura improvvisa o perdita di visione.
E misure aduprate per prevene altre malatie di vasi sanguigni (vascolari), cume a malattia coronaria, ponu diminuisce u risicu di occlusione di l'arteria retiniana. Questi includenu:
- Manghjà una dieta bassa in grassu
- Eserciziu
- Smette di fumà
- Perde u pesu se site in sovrappesu
A volte, i diluenti di sangue ponu esse aduprati per impedisce chì l'arteria sia torna bloccata. L'aspirina o altre droghe anti-coagulazione sò aduprate se u prublema hè in l'artere carotide. A warfarina o altri diluenti di sangue più potenti sò aduprati se u prublema hè in core.
Occlusione di l'arteria centrale di a retina; CRAO; Branch occlusion artery retiniana; BRAO; Perdita di vista - occlusione di l'arteria retiniana; Visione sfocata - occlusione di l'arteria retiniana
- Retina
Cioffi GA, Liebmann JM. Malatie di u sistema visuale. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 395.
Crouch ER, Crouch ER, Grant TR. Oftalmologia. In: Rakel RE, Rakel DP, eds. Manuale di Medicina di Famiglia. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 17.
Duker JS, Duker JS. Ostruzione arteriale di a retina. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: cap. 6.19.
Patel PS, Sadda SR. Occlusione di l'arteria retiniana. In: Schachat AP, Sadda SR, Hinton DR, Wilkinson CP, Wiedemann P, eds. Retina di Ryan. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 54.
Salmon JF. Malatia vascular retiniana. In: Salmon JF, ed. Oftalmologia Clinica di Kanski. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 13.