Omocistinuria
L'omocistinuria hè un disordine geneticu chì affetta u metabolismu di l'aminoacidu metionina. L'aminoacidi sò i blocchi di a vita.
L'omocistinuria hè ereditata in famiglie cum'è una caratteristica autosomica recessiva. Ciò significa chì u zitellu deve eredità una copia chì ùn funziona micca di u genu da ogni genitore per esse seriamente influenzatu.
L'omocistinuria hà parechje caratteristiche in cumunu cù u sindrome di Marfan, cumprese cambiamenti scheletrici è oculari.
I zitelli nascuti parenu sani. I primi sintomi, se prisenti, ùn sò micca evidenti.
I sintomi ponu accade cum'è sviluppu ligeramente ritardatu o fallimentu di prosperà. A crescita di i prublemi visivi pò purtà à u diagnosticu di sta cundizione.
Altri sintomi includenu:
- Deformità toraciche (pectus carinatum, pectus excavatum)
- Scorri à traversu e guance
- Archi alti di i pedi
- Discapacità intellettuale
- Fate ghjinochje
- Membri longhi
- Disturbi mentali
- Miopia
- Dita Spidery (arachnodattilia)
- Costruitu altu è magru
U sanitariu pò nutà chì u zitellu hè altu è magru.
Altri segni includenu:
- Spina curva (scoliosi)
- Deformità di u pettu
- Lente dislocata di l'ochju
Se ci hè una visione scarsa o doppia, un oculista (oculistu) hà da fà un esame oculare dilatatu per circà a dislocazione di a lente o a miopia.
Ci pò esse una storia di coaguli di sangue. A disabilità intellettuale o a malatia mentale hè ancu pussibule.
E prove chì ponu esse ordinate includenu unu di i seguenti:
- Amino acid screen di sangue è urina
- Pruvenzi genetichi
- Biopsia di u fegatu è analisi di enzimi
- Radiografia scheletrica
- Biopsia di a pelle cù una cultura di fibroblasti
- Esame oftalmicu standard
Ùn ci hè micca cura per l'omocistinuria. Circa a metà di e persone cun a malattia risponde à a vitamina B6 (cunnisciuta ancu cum'è piridossina).
Quelli chì rispondenu duveranu piglià vitamina B6, B9 (folatu), è supplementi B12 per u restu di a so vita. Quelli chì ùn rispondenu micca à i supplementi duveranu manghjà una dieta bassa in metionina. A maiò parte duveranu esse trattati cù trimetilglicina (una medicina cunnisciuta ancu cum'è betaina).
Nè una dieta à bassa metionina nè una medicina ùn miglioreranu a disabilità intellettuale esistente. A medicina è a dieta devenu esse attentamente monitorate da un duttore chì hà sperienza in trattamentu di l'omocistinuria.
Queste risorse ponu furnisce più informazioni nantu à l'omocistinuria:
- HCU Network America - hcunetworkamerica.org
- Riferimentu NIH / NLM Genetics Home - ghr.nlm.nih.gov/condition/homocystinuria
Ancu s'ellu ùn esiste alcuna cura per l'omocistinuria, a terapia di vitamina B pò aiutà circa a metà di e persone affette da a situazione.
Se u diagnosticu hè fattu in a zitiddina, inizià una dieta bassa in metionina pò prevene qualchì disabilità intellettuale è altre complicazioni di a malattia. Per questa ragione, alcuni stati schermanu l'omocistinuria in tutti i neonati.
E persone chì i livelli di omocisteina in sangue continuanu à cresce sò in più risicu di coaguli di sangue. I coaguli ponu causà gravi prublemi medichi è accurtà a vita.
A maiò parte di e cumplicazioni gravi accade per via di coaguli di sangue. Questi episodii ponu esse periculosi per a vita.
I lenti dislocati di l'ochji ponu danneghja seriamente a visione. A cirurgia di sustituzione di lenti pò esse necessaria.
A disabilità intellettuale hè un risultatu seriu di a malatia. Ma, pò esse riduttu se diagnosticatu prestu.
Chjamate u vostru fornitore se voi o un membru di a famiglia mostra sintomi di stu disordine, soprattuttu se avete una storia familiare di omocistinuria.
U cunsigliu geneticu hè raccomandatu per e persone cù una storia familiare di omocistinuria chì volenu avè figlioli. Diagnosticu prenatale di omocistinuria hè dispunibule. Ciò implica a cultura di cellule amniotiche o villi corioniche per testà a cistationina sintasi (l'enzima mancante in omocistinuria).
Se ci sò difetti genetichi cunnisciuti in i genitori o famiglia, campioni da campionamentu di villus corionica o amniocentesi ponu esse aduprati per testà questi difetti.
Carenza di Cystathionine beta-sintasa; Carenza CBS; HCY
- Pectus excavatum
Schiff M, Blom H. Homocystinuria è iperhomocisteinemia. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2020: chap 198.
Shchelochkov OA, Venditti CP. Metionina. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap 103.3.