Malatia emolitica di u neonatu
A malatia emolitica di u neonatu (HDN) hè un disordine di u sangue in un fetu o in un neonatu. In certi zitelli, pò esse fatale.
Normalmente, i globuli rossi (RBC) duranu circa 120 ghjorni in u corpu. In questu disordine, i RBC in u sangue sò distrutti rapidamente è cusì ùn duranu micca tantu.
Durante a gravidanza, i globuli rossi da u criaturu pò nasce in u sangue di a mamma attraversu a placenta. HDN si faci quandu u sistema immunitariu di a mamma vede i RBC di u zitellu cum'è stranieri. L'anticorpi si sviluppanu dopu contr'à i RBC di u zitellu. Sti anticorpi attaccanu i RBC in u sangue di u criaturu è li facenu falà troppu prestu.
HDN pò sviluppà quandu una mamma è u so criaturu anu avutu tippi di sangue diversi. I tippi sò basati nantu à piccule sostanze (antigeni) nantu à a superficie di e cellule sanguine.
Ci hè più di una manera chì u gruppu di sangue di u criaturu ùn pò micca currisponde à quellu di a mamma.
- A, B, AB è O sò i 4 antigeni o tippi principali di u sangue. Questa hè a forma più cumuna di una discordanza. In a maiò parte di i casi, questu ùn hè micca assai severu.
- Rh hè l'abbreviazione di l'antigenu "rhesus" o di u sangue. A ghjente hè pusitiva o negativa per questu antigenu. Se a mamma hè Rh-negativa è u zitellu in l'utru hà cellule Rh-positive, i so anticorpi per l'antigene Rh ponu attraversà a placenta è causà anemia assai grave in u zitellu. Pò esse prevenutu in a maiò parte di i casi.
- Ci sò altri, assai menu cumuni, tippi di disaccordu trà antigeni minori di i gruppi sanguini. Alcuni di questi ponu ancu causà gravi prublemi.
HDN pò distruisce e cellule sanguine di u neonatu assai prestu, chì pò causà sintomi cum'è:
- Edema (gonfiore sottu a superficia di a pelle)
- Ictericu neonatu chì si faci più prestu è hè più severu di u normale
I segni di HDN includenu:
- Anemia o bassa emucrazia
- Fegatu o milza ingrandata
- Hydrops (fluidu in tutti i tessuti di u corpu, ancu in i spazii chì cuntenenu i pulmoni, u core è l'organi addominali), chì ponu purtà à fallimentu cardiacu o fallimentu respiratoriu da troppu fluidu
Quali testi sò fatti dipende da u tippu di incompatibilità di u gruppu sanguinu è da a gravità di i sintomi, ma ponu include:
- Conti sanguini cumpleti è conti di globuli rossi immaturi (reticulociti)
- Livellu di bilirubina
- Dattilografia di sangue
I zitelli cù HDN ponu esse trattati cù:
- Alimentazione spessu è riceve fluidi in più.
- Terapia di luce (fototerapia) aduprendu luci turchini speciali per cunvertisce a bilirubina in una forma chì hè più faciule per u corpu di u zitellu da sbarrazzassi.
- Anticorpi (immunoglobulina intravenosa, o IVIG) per aiutà à prutege i globuli rossi di u zitellu da esse distrutti.
- Medicinali per elevà a pressione sanguigna se cala troppu bassu.
- In i casi severi, una trasfusione di scambiu pò esse necessaria. Questu implica a rimozione di una grande quantità di sangue di u zitellu, è cusì a bilirubina in più è l'anticorpi. U sangue di donatore frescu hè infusu.
- Trasfusione simplice (senza scambiu). Questa pò esse bisognu di ripetiri dopu chì u zitellu sia andatu in casa da l'uspidale.
A gravità di sta cundizione pò varià. Alcuni zitelli ùn anu sintomi. In altri casi, prublemi cum'è l'idrope ponu causà a morte di u zitellu prima o pocu dopu a nascita. U HDN severu pò esse trattatu prima di a nascita da trasfusioni di sangue intrauterine.
A forma più severa di sta malattia, chì hè causata da incompatibilità Rh, pò esse prevenuta se a mamma hè testata durante a gravidanza. Se hè necessariu, hè datu un colpu di una medicina chjamata RhoGAM in certi momenti durante è dopu a so gravidanza. Se avete avutu un criaturu cù sta malattia, parlate cù u vostru duttore di sanità se pensate d'avè un altru criaturu.
Malatia emolitica di u fetu è di u natuvutu (HDFN); Erythroblastosis fetalis; Anemia - HDN; Incumpatibilità di sangue - HDN; Incumpatibilità ABO - HDN; Incumpatibilità Rh - HDN
- Trasfusione intrauterina
- Anticorpi
Josephson CD, Sloan SR. Medicina trasfusionale pediatrica. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 121.
Niss O, Ware RE. Disturbi di u sangue. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 124.
Simmons PM, Magann EF. Hydrops fetalis immune è non immune. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Medicina Neonatal-Perinatal: Malatie di u Fetu è Infante. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 23.