Parainfluenza
A Parainfluenza si riferisce à un gruppu di virus chì portanu à infezioni respiratorii superiori è inferiori.
Ci hè quattru tippi di virus parainfluenza. Tutti ponu causà infezioni respiratorie inferiori o superiori in adulti è zitelli. U virus pò causà croup, bronchiolitis, bronchitis è certi tipi di pneumonia.
U numeru esattu di casi di parainfluenza hè scunnisciutu. U numeru hè suspettatu d'esse assai altu. E infezioni sò più cumuni in autunno è invernu. L'infezioni parainfluenza sò più gravi in i zitelli è diventanu menu gravi cù l'età. À l'età di a scola, a maiò parte di i zitelli sò stati esposti à u virus parainfluenza. A maiò parte di l'adulti anu anticorpi contr'à a parainfluenza, ancu se ponu ripiglià infezioni.
I sintomi varienu secondu u tipu d'infezzione. Sintomi cumuni à u fretu chì consistenu in un nasu chì scorri è una tosse dolce sò cumuni. Sintomi respiratorii minacciosi per a vita ponu esse vistu in i zitelli ghjovani cun bronchiolitis è quelli chì anu un sistema immunitariu debule.
In generale, i sintomi ponu include:
- Mal di gola
- Frebba
- Nasu scurrutu o stufatu
- Dolore à u pettu, mancanza di respiru, sibilante
- Tosse o croup
Un esame fisicu pò mustrà tenerezza sinusale, ghiandole gonfie, è una gola rossa. U fornitore di assistenza sanitaria ascolterà i pulmoni è u torace cù un stetoscopiu. Soni anormali, cume crackling o wheezing, ponu esse ascoltati.
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Gassi di sangue arteriali
- Sangue culture (per escludere altre cause di pneumonia)
- Radiografia di pettu
- CT scan di u pettu
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Tampone di nasu per una prova virale rapida
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per l'infezzione virale. Certi trattamenti sò dispunibuli per i sintomi di croup è bronchiolitis per fà a respirazione più faciule.
A maiò parte di e infezioni in l'adulti è in i zitelli maiò sò leve è a recuperazione si faci senza trattamentu, a menu chì a persona sia assai vechja o abbia un sistema immunitariu anormale. L'intervenzione medica pò esse necessaria se si sviluppanu difficoltà di respirazione.
Infezioni batteriche secondarie sò a complicazione più cumuna. L'ostruzzione di e vie aeree in u croup è a bronchiolite pò esse grave è ancu minacciosa per a vita, in particulare in i zitelli più chjucu.
Chjamate u vostru fornitore se:
- Tù o u to figliolu sviluppate crup, sibilante, o qualsiasi altru tipu di difficultà respiratoria.
- Un zitellu di menu di 18 mesi sviluppa ogni tipu di sintomu respiratoriu superiore.
Ùn ci hè micca vaccini dispunibili per a parainfluenza. Alcune misure preventive chì ponu aiutà includenu:
- Evite a folla per limità l'esposizione durante e foche di punta.
- Lavate e mani spessu.
- Limite l'esposizione à i centri di ghjornu è i viveri, se hè pussibule.
Virus parainfluenza umanu; HPIV
Ison MG. Virus parainfluenza. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 156.
Weinberg GA, Edwards KM. Malattia virale parainfluenza. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 339.
Welliver Sr RC. Virus parainfluenza. In: Cherry JD, Harrison GJ, Kaplan SL, Steinbach WJ, Hotez PJ, eds. Manuale di Feigin è Cherry di Malatie Infettive Pediatriche. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 179.