Zitellu di mamma diabetica
Un fetu (criaturu) di una mamma cun diabete pò esse espostu à livelli alti di zuccherinu in sangue (glucosiu), è alti livelli di altri nutrienti, durante a gravidanza.
Ci hè duie forme di diabete durante a gravidanza:
- Diabetes gestazionale - altu zuccherinu in sangue (diabete) chì inizia o hè rilevatu per a prima volta durante a gravidanza
- Diabete preesistente o pre-gestazionale - chì hà dighjà diabete prima di stà incinta
Se a diabetes ùn hè micca bè cuntrullata durante a gravidanza, u zitellu hè espostu à livelli alti di zuccaru in sangue. Questa pò influenzà u zitellu è a mamma durante a gravidanza, à u mumentu di a nascita, è dopu a nascita.
I zitelli di e mamme diabetiche (IDM) sò spessu più grandi di l'altri zitelli, soprattuttu se u diabete ùn hè micca bè cuntrullatu. Questu pò rende a nascita vaginale più dura è pò aumentà u risicu di ferite nervose è altri traumi durante a nascita. Inoltre, e nascite cesariane sò più probabili.
Un IDM hè più prubabile d'avè periodi di zuccherinu in sangue (ipoglicemia) pocu dopu a nascita, è durante i primi ghjorni di vita. Questu hè perchè u zitellu hè statu abituatu à uttene più zuccheru di u necessariu da a mamma. Anu un nivellu di insulina più altu ch'è necessariu dopu a nascita. L'insulina abbassa u zuccherinu in sangue. Pò piglià parechji ghjorni per chì i livelli d'insulina di i criaturi si adattinu dopu a nascita.
L'IDM sò più propensi à avè:
- Difficultà di respirazione per via di pulmoni menu maturi
- Conti elevati di globuli rossi (policitemia)
- Livellu altu di bilirubina (icterizia neonata)
- Spessimentu di u musculu di u core trà e grandi camere (ventriculi)
Se u diabete ùn hè micca cuntrullatu bè, e probabilità di abortu spurtivu o di figliolu mortu sò più alti.
Un IDM hà un risicu più altu di difetti di nascita se a mamma hà diabete preesistente chì ùn hè micca bè cuntrullata da u principiu.
U criaturu hè spessu più grande di l'abitudine per i criaturi nati dopu a listessa durata in u ventre di a mamma (grande per l'età gestazionale). In certi casi, u zitellu pò esse più chjucu (chjucu per l'età gestazionale).
Altri sintomi ponu include:
- Culore blu di a pelle, frequenza cardiaca rapida, respirazione rapida (segni di pulmoni immaturi o di insufficienza cardiaca)
- Poveru succhju, letargia, pienghje debule
- Cunvulsioni (segnu di siveru zuccherinu in sangue)
- Cattiva alimentazione
- Face gonfia
- Tremori o scossa pocu dopu a nascita
- Itterizia (culore giallu di a pelle)
Prima chì u zitellu nasca:
- L'ultrasu hè realizatu nantu à a mamma in l'ultimi mesi di gravidanza per vigilà a dimensione di u zitellu in quantu à l'apertura à u canali di nascita.
- E prove di maturità pulmonare ponu esse fatte nantu à u fluidu amnioticu. Questu hè raramente fattu, ma pò esse utile se a data di scadenza ùn hè micca stata determinata prima di a gravidanza.
Dopu a nascita di u zitellu:
- U zuccherinu in sangue di u criaturu serà verificatu in a prima o duie ore dopu à a nascita, è cuntrullatu di modu regulare finu à ch'ella sia di manera nurmale. Questu pò piglià un ghjornu o dui, o ancu più.
- U zitellu serà guardatu per i segni di prublemi cù u core o i pulmoni.
- A bilirubina di u criaturu serà cuntrullata prima di andà in casa da l'uspidale, è più prestu s'ellu ci sò segni di icterizia.
- Un ecocardiogramma pò esse fattu per guardà a dimensione di u core di u zitellu.
Tutti i zitelli chì sò nati da mamme cun diabete devenu esse testati per u zuccherinu in sangue, ancu s'elli ùn anu sintomi.
I sforzi sò fatti per assicurà chì u zitellu abbia abbastanza glucosiu in u sangue:
- L'alimentazione subitu dopu à a nascita pò prevene u zuccherinu in sangue in casi lievi. Ancu se u pianu hè di allattà, u zitellu pò avè bisognu di qualchì formula durante e prime 8 à 24 ore se u zuccherinu in sangue hè bassu.
- Parechji ospedali danu oramai gel di destrosiu (zuccheru) in a guancia di u zitellu invece di dà formula s'ellu ùn ci hè micca abbastanza latte maternu.
- U zuccherinu in sangue chì ùn migliurà micca cù l'alimentazione hè trattatu cù fluidu chì cuntene zuccheru (glucosiu) è acqua data per una vena (IV).
- In i casi severi, se u zitellu hà bisognu di grande quantità di zuccheru, u fluidu chì cuntene glucosiu deve esse datu per mezu di una vena ombelicale (ombelicale) per parechji ghjorni.
Raramente, u zitellu pò avè bisognu di sustegnu di respirazione o di medicinali per trattà altri effetti di a diabete. I livelli alti di bilirubina sò trattati cù terapia di luce (fototerapia).
In a maiò parte di i casi, i sintomi di un criaturu si ne vanu in poche ore, ghjorni, o qualchì settimana. Tuttavia, un core allargatu pò piglià parechji mesi per migliurà.
Raramente, u zuccherinu in sangue pò esse cusì bassu da causà danni cerebrali.
U risicu di nascita morta hè più altu in e donne cun diabete chì ùn hè micca bè cuntrullata. Ci hè ancu un risicu aumentatu per una serie di difetti di nascita o prublemi:
- Difetti di u cungenitu.
- Livellu altu di bilirubina (iperbilirubinemia).
- Pulmoni immaturi.
- Policitemia neonatale (più globuli rossi di u normale). Questu pò causà un bloccu in i vini sanguini o iperbilirubinemia.
- Sindrome di u colonu chjucu chjucu. Questu causa sintomi di bloccu intestinale.
Se site incinta è riceve una cura prenatale regulare, i testi di rutina mostranu se sviluppate diabete gestazionale.
Sè site incinta è avete diabete chì ùn hè micca sottu cuntrollu, chjamate u vostru fornitore subitu.
Sè site incinta è ùn riceve micca assistenza prenatale, chjamate un fornitore per un appuntamentu.
E donne cun diabete anu bisognu di cure particulari durante a gravidanza per prevene i prublemi. U cuntrollu di u zuccherinu in sangue pò prevene parechji prublemi.
Un seguitu currettu di u zitellu in e prime ore è ghjorni dopu a nascita pò prevene prublemi di salute per via di u zuccherinu in sangue.
IDM; Diabetes gestational - IDM; Cura neonatale - mamma diabetica
Garg M, Devaskar SU. Disturbi di u metabolismu di carboidrati in u neonatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine: Malatie di u Fetu è Infante. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 86.
Landon MB, Catalano PM, Gabbe SG. Diabetes mellitus cumplicendu a gravidanza. In: Landon MB, Galan HL, Jauniaux ERM, et al, eds. Obstetrizia di Gabbe: Gravidenze nurmale è prublema. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: chap 45.
Moore TR, Hauguel-De Mouzon S, Catalano P. Diabetes in gravidanza. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 59.
Sheanon NM, Muglia LJ. U sistema endocrinu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 127.