Retinopatia di prematurità
A retinopatia di prematurità (ROP) hè un sviluppu anormale di i vini sanguini in a retina di l'ochju. Succede in i zitelli chì sò nati troppu prestu (prematuri).
I vini sanguini di a retina (in u fondu di l'ochju) cumincianu à sviluppà circa 3 mesi in gravidanza. In a maiò parte di i casi, sò sviluppati cumpletamente à u mumentu di a nascita normale. L'ochji ùn si sviluppanu currettamente se un zitellu hè natu assai prestu. I navi ponu smette di cresce o crescenu in modu anormale da a retina in u fondu di l'ochju. Perchè i navi sò fragili, ponu fughje è causà sanguinamentu in l'ochju.
U tissutu cicatriziale pò sviluppà è tirà a retina da a superficia interna di l'ochju (staccamentu di a retina). In i casi severi, questu pò dà una perdita di visione.
In u passatu, l'usu di troppu ossigenu in u trattamentu di i zitelli prematuri hà fattu chì i navi crescinu di manera anormale. I metodi migliori sò avà dispunibuli per monitorà l'ossigenu. Di conseguenza, u prublema hè diventatu menu cumunu, in particulare in i paesi sviluppati. Tuttavia, ci hè ancu incertezza nantu à u livellu ghjustu di ossigenu per i zitelli prematuri à diverse età. I ricercatori studianu altri fattori oltre l'ossigenu chì parenu influenzà u risicu di ROP.
Oghje, u risicu di sviluppà ROP dipende da u gradu di prematurità. I zitelli più chjucu cù più prublemi medichi sò in più risicu.
Quasi tutti i zitelli chì sò nati prima di 30 settimane o pesanu menu di 3 libbre (1500 grammi o 1.5 chilogrammi) à a nascita sò esaminati per a situazione. Certi zitelli ad alto risicu chì pesanu da 3 à 4,5 liri (1,5 à 2 chilogrammi) o chì sò nati dopu à 30 settimane devenu ancu esse scrutinati.
In più di a prematurità, altri fattori di risicu ponu include:
- Brief stop in respirazione (apnea)
- Malatie cardiache
- High dioxide (CO2) in u sangue
- Infezzione
- Bassa acidità di u sangue (pH)
- Pocu ossigenu in sangue
- Distress respiratoriu
- Frequenza cardiaca lenta (bradicardia)
- Trasfusioni
U tassu di ROP in a maiò parte di i zitelli prematuri hè calatu assai in i paesi sviluppati in l'ultimi decennii per via di una migliore cura in a unità di cure intensive neonatali (NICU). Tuttavia, più zitelli nascuti assai prestu sò avà capaci di sopravvivere, è questi zitelli assai prematuri sò à u più altu risicu per ROP.
I cambiamenti di i vini sanguini ùn ponu micca esse vistu à ochju nudu. Un esame oculare da un oculistu hè necessariu per palisà tali prublemi.
Ci hè cinque tappe di ROP:
- Fase I: Ci hè una crescita ligeramente anormale di i vini sanguini.
- Tappa II: A crescita di i vini sanguini hè moderatamente anormale.
- Stadiu III: A crescita di i vini sanguini hè severamente anormale.
- Fase IV: A crescita di i vini sanguini hè severamente anormale è ci hè una retina parzialmente staccata.
- Tappa V: Ci hè un distaccamentu tutale di a retina.
Un criaturu cun ROP pò ancu esse classificatu cum'è "più malattia" se i vasi sanguini anormali currispondenu à e immagini aduprate per diagnosticà a cundizione.
I sintomi di ROP severi includenu:
- Movimenti anormali di l'ochji
- Ochji incruciati
- Miopia severa
- Pupille d'aspettu biancu (leukocoria)
I zitelli chì sò nati prima di 30 settimane, pesanu menu di 1.500 grammi (circa 3 libbre o 1.5 chilogrammi) à a nascita, o sò alti rischi per altre ragioni duverebbenu avè esami di retina.
In a maiò parte di i casi, u primu esame deve esse in 4 à 9 settimane dopu a nascita, secondu l'età gestazionale di u zitellu.
- I zitelli nati à 27 settimane o più tardi anu spessu u so esame à 4 settimane di età.
- Quelli nati prima anu spessu esami dopu.
L'esami di seguitu sò basati annantu à i risultati di u primu esame. I zitelli ùn anu micca bisognu di un altru esame se i vini sanguini in e duie retine anu compiu u sviluppu normale.
I genitori devenu sapè chì esami ocularii di seguitu sò necessarii prima chì u zitellu abbandoni u nursery.
U trattamentu precoce hè statu dimustratu per migliurà e probabilità di u zitellu per una visione normale. U trattamentu deve cumincià in 72 ore da l'esame oculare.
Alcuni criaturi cù a "malatia plus" necessitanu un trattamentu immediatu.
- A terapia laser (fotocoagulazione) pò esse aduprata per prevene cumplicazioni di ROP avanzatu.
- U laser ferma i vini sanguini anormali da cresce.
- U trattamentu pò esse fattu in a nursery cù apparecchiature portatili. Per travaglià bè, si deve fà prima chì a retina sviluppi cicatrici o si stacchi da u restu di l'ochju.
- Altri trattamenti, cume l'iniezione di un anticorpu chì blocca VEG-F (un fattore di crescita di i vasi sanguini) in l'ochju, sò sempre in studiu.
A chirurgia hè necessaria se a retina si stacca. A chirurgia ùn risulta micca sempre in una bona visione.
A maiò parte di i zitelli cun perdita di vista severa in relazione cù ROP anu altri prublemi in relazione à a nascita precoce. Hanu bisognu di parechji trattamenti diversi.
Circa 1 di 10 zitelli cù cambiamenti iniziali svilupperanu malatie retiniche più gravi. Un ROP severu pò purtà à prublemi di visione maiò o cecità. U fattore chjave in u risultatu hè a rilevazione precoce è u trattamentu.
E cumplicazioni ponu include severa miopia o cecità.
U megliu modu per prevene sta cundizione hè di piglià misure per evità a nascita prematura.A prevenzione di altri prublemi di prematurità pò ancu aiutà à prevene u ROP.
Fibroplasia Retrolentale; ROP
Fierson WM; Sezione Accademia Americana di Pediatria in Oftalmologia; Accademia Americana di Oftalmologia; Associu Americanu per Oftalmologia Pediatrica è Strabismu; Associu Americanu di Ortoptisti Certificati. Esaminazione di screening di zitelli prematuri per a retinopatia di prematurità. Pediatria. 2018; 142 (6): e20183061. Pediatria. 2019; 143 (3): 2018-3810. PMID: 30824604 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30824604.
Olitsky SE, Marsh JD. Disturbi di a retina è di u vitru. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 648.
Sun Y, Hellström A, Smith LEH. Retinopatia di prematurità. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap 96.
Thanos A, Drenser KA, Capone AC. Retinopatia di prematurità. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 6.21.