Contu di eosinofili - assolutu
Un conte assolutu di eosinofili hè un test di sangue chì misura u numeru di un tipu di globuli bianchi di u sangue chjamati eosinofili. Eosinofili diventanu attivi quandu avete certe malatie allergiche, infezioni, è altre condizioni mediche.
A maiò parte di u tempu, u sangue hè tiratu da una vena nantu à l'internu di u codu o da a manu. U situ hè pulitu cù un antisetticu. U pruprietariu di a salute avvolge una banda elastica intornu à u bracciu per fà chì a vena si gonfi di sangue.
Dopu, u fornitore inserisce delicatamente una agulla in a vena. U sangue si raccoglie in un tubu hermeticu attaccatu à l'agulla. A banda elastica hè cacciata da u to bracciu. L'agulla hè poi rimossa è u situ hè cupertu per piantà u sangu.
In i zitelli o zitelli, un strumentu acutu chjamatu lancetta pò esse adupratu per pichjà a pelle. U sangue si raccoglie in un picculu tubu di vetru, o nantu à una diapositiva o una striscia analitica. Una fascia hè messa à u locu per piantà u sangu.
In u laboratoriu, u sangue hè piazzatu nantu à una diapositiva di microscopiu. Una tacca hè aghjuntu à u campionu. Questu face chì eosinofili si presentanu cum'è granuli rossi-aranci. U tecnicu conta allora quanti eosinofili sò prisenti per 100 cellule. A percentuale di eosinofili hè multiplicata da u conte di globuli bianchi per dà u conte assolutu di eosinofili.
A maiò parte di u tempu, l'adulti ùn anu micca bisognu di piglià passi speciali prima di sta prova. Dìite à u vostru duttore i medicini chì pigliate, cumpresi quelli senza prescription. Alcune droghe ponu cambià i risultati di e prove.
I medicinali chì ponu causà un aumentu di eosinofili includenu:
- Anfetamine (suppressanti di l'appetitu)
- Certi lassativi chì cuntenenu psyllium
- Certi antibiotici
- Interferone
- Calmi
Puderete sente un ligeru dulore o una puntura quandu l'agulla hè inserita. Pudete ancu sente qualchì palpitante in u situ dopu chì u sangue sia tiratu.
Avarete stu test per vede se avete risultati anormali da un test di differenziale di sangue. Questa prova pò ancu esse fatta se u fornitore pensa chì pudete avè una malattia specifica.
Questa prova pò aiutà à diagnosticà:
- Sindrome ipereosinofilicu acutu (una situazione rara, ma qualchì volta fatale, simile à a leucemia)
- Una reazione allergica (pò ancu palisà a gravità di a reazione)
- Stadi iniziali di a malatia di Addison
- Infezzione da un parasite
U conte nurmale di eosinofili hè menu di 500 cellule per microlitru (cellule / mcL).
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
L'esempiu di sopra mostra e misurazioni cumuni per i risultati di sti testi. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi.
Un numeru altu di eosinofili (eosinofilia) sò spessu ligati à una varietà di disordini. Un altu conte di eosinofili pò esse da:
- Carenza di glandula surrenale
- Malatia allergica, inclusa a frebba di u fenu
- Astma
- Malatie autoimmune
- Eczema
- Infezzioni fungichi
- Sindrome ipereosinofilicu
- Leucemia è altri disordini di u sangue
- Limfoma
- Infezzione parassita, cum'è i vermi
Un conte di eosinofili inferiore à u normale pò esse da:
- Intossicazione alcolica
- Overproduction di certi steroidi in u corpu (cum'è cortisol)
I rischi di u sangue prelevatu sò minimi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
U conte di eosinofili hè adupratu per aiutà à cunfirmà un diagnosticu. U test ùn pò sapè se u numeru più altu di cellule hè causatu da allergie o infezioni parassite.
Eosinofili; Contu assolutu di eosinofili
- Cellule sanguine
Klion AD, Weller PF. Eosinofilia è disordini relativi à eosinofili. In: Adkinson NF, Bochner BS, Burks AW, et al, eds. Allergia di Middleton: Principii è Pràtica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2014: chap 75.
Roberts DJ. Aspetti ematologichi di e malatie parasitiche. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 158.
Rothenberg ME. Sindromi eosinofili. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 170.