Sviluppu di i zitelli in età sculare
U sviluppu di i zitelli in età scolastica descrive e capacità fisiche, emotive è mentali attese di i zitelli da 6 à 12 anni.
SVILUPPU FISICU
I zitelli in età sculare anu più spessu abilità motorie lisce è forti. Tuttavia, a so coordinazione (in particulare ochju-manu), resistenza, equilibriu è capacità fisiche varienu.
L'abilità motrici fini pò ancu varià assai. Queste cumpetenze ponu influenzà a capacità di un zitellu di scrive currettamente, di vestesi adeguatamente, è di fà certe faccende, cume fà letti o fà piatti.
Ci saranu grandi differenze in altezza, pesu è custruimentu trà i zitelli di sta fascia d'età. Hè impurtante di ricurdà chì u fondu geneticu, oltre à nutrizione è esercitazione, pò influenzà a crescita di un zitellu.
Un sensu di l'immagine di u corpu principia à sviluppassi versu l'età 6. L'abitudine sedentarie in i zitelli in età sculare sò ligate à un risicu per l'obesità è e malatie cardiache in adulti. I zitelli in questu gruppu d'età devenu uttene 1 ora di attività fisica per ghjornu.
Ci pò ancu esse una grande differenza in l'età à chì i zitelli cumincianu à sviluppà caratteristiche sessuale secondarie. Per e ragazze, e caratteristiche sessuale secondarie includenu:
- Sviluppu di u senu
- Crescita di i capelli ascellari è pubi
Per i masci, includenu:
- Crescita di ascelle, pettu è capelli pubichi
- Crescita di testiculi è pene
SCULE
À l'età di 5 anni, a maiò parte di i zitelli sò pronti à cumincià à amparà in una scola. I primi anni si concentranu nantu à l'apprendimentu di i fundamenti.
In terza scola, u focu diventa più cumplessu. A lettura diventa più nantu à u cuntenutu ch'è identificà lettere è parolle.
A capacità di fà attenzione hè impurtante per u successu sia in scola sia in casa. Un zitellu di 6 anni deve esse capace di fighjà nantu à un compitu per almenu 15 minuti. À l'età di 9 anni, un zitellu deve esse capace di focalizà l'attenzione per circa un'ora.
Hè impurtante per u zitellu di amparà à trattà cun fallimentu o frustrazione senza perde autostima. Ci sò parechje cause di fallimentu scolasticu, cumprese:
- Disabilità di apprendimentu, tale disabilità di lettura
- Stressori, cum'è l'intimidazioni
- Problemi di salute mentale, cum'è ansietà o depressione
Se suspettate qualcunu di queste in u vostru zitellu, parlate cù u maestru di u to figliolu o u fornitore di assistenza medica.
SVILUPPU DI LINGUA
I zitelli in età sculare debbenu pudè aduprà frasi semplici, ma cumplette, chì cuntenenu una media di 5 à 7 parolle. Quandu u zitellu passa per l'anni di scola elementaria, a grammatica è a pronuncia diventanu nurmali. I zitelli usanu frasi più cumplessi mentre crescenu.
I ritardi linguistichi ponu esse dovuti à prublemi di udizione o di intelligenza. Inoltre, i zitelli chì ùn sò micca capaci di spressione bè ponu esse più propensi à avè un comportamentu aggressivu o temperate.
Un zitellu di 6 anni pò seguità nurmalmente una seria di 3 cumandamenti di fila. À l'età di 10 anni, a maiò parte di i zitelli ponu seguità 5 cumandamenti di fila. I zitelli chì anu un prublema in questa zona ponu pruvà à coprila cù una conversazione o pagliacciu intornu. Raramente dumanderanu aiutu perchè anu paura di esse burlati.
COMPORTAMENTU
E lagnanze fisiche frequenti (cume u mal di gola, i mal di panza, o u dulore à u bracciu o à a gamba) ponu esse solu per via di a sensibilizazione di u corpu di u zitellu. Ancu s'ellu ùn ci hè spessu evidenze fisiche per tali lagnanze, e lagnanze devenu esse investigate per escludere eventuali condizioni di salute. Questu hà da assicurà ancu à u zitellu chì u genitore hè preoccupatu di u so benessere.
L'accettazione di i pari diventa più impurtante durante l'anni di scola. I zitelli ponu participà à certi cumpurtamenti per esse parte di "u gruppu". Parlà di sti cumpurtamenti cù u to figliolu permetterà à u zitellu di sentesi accettatu in u gruppu, senza francà e fruntiere di e norme di cumpurtamentu di a famiglia.
L'amicizie à questa età tendenu à esse principalmente cù membri di u listessu sessu. In realtà, i zitelli più ghjovani in età sculare parlanu spessu di membri di u sessu oppostu cum'è "strani" o "terribili". I zitelli diventanu menu negativi nantu à u sessu oppostu quandu si avvicinanu à l'adolescenza.
Mentir, ingannà, è arrubbà sò tutti esempi di cumpurtamenti chì i zitelli in età sculare ponu "pruvà" mentre amparanu à neguzià l'aspettative è e regule pusate nantu à elli da a famiglia, l'amichi, a scola è a sucietà. I genitori devenu trattà questi cumpurtamenti in privatu cù u so zitellu (per chì l'amichi di u zitellu ùn li stuzzichinu). I genitori devenu mustrà perdonu, è castigà in un modu chì hè ligatu à u cumpurtamentu.
Hè impurtante per u zitellu di amparà à trattà cun fallimentu o frustrazione senza perde autostima.
SICUREZZA
A sicurezza hè impurtante per i zitelli in età sculare.
- I zitelli in età sculare sò altamente attivi. Hanu bisognu di attività fisica è appruvazione di i pari, è volenu pruvà comportamenti più arditi è avventurosi.
- I zitelli devenu esse insegnati à fà sportu in spazii adatti, sicuri, survegliati, cù attrezzature è regule adatte. Biciclette, skateboards, pattini in linea, è altri tippi di attrezzature sportive ricreative devenu adattassi à u zitellu. Devenu esse aduprati solu mentre rispettanu e regule di u trafficu è di i pedoni, è mentre si utilizanu attrezzature di sicurezza cum'è ghjinochju, gomitu, è cuscinetti o bretelle da polso, è caschi. L'attrezzatura sportiva ùn deve esse aduprata di notte o in condizioni climatiche estreme.
- E lezioni di nuoto è di securità di l'acqua ponu aiutà à prevene l'affucamentu.
- L'istruzzioni di sicurezza in quantu à fiammiferi, accendini, barbecue, stufe, è fochi aperti ponu prevene brusgiature maiò.
- U portu di e cinture di sicurezza hè u modu più impurtante per prevene ferite maiò o morte da un accidente di vittura à motore.
CUNZUNI DI PARENTI
- Se u sviluppu fisicu di u to figliolu pare esse fora di a norma, parlate cù u vostru fornitore.
- Se e cumpetenze linguistiche parenu ritardate, dumandate un discorsu è una valutazione linguistica.
- Mantene una cumunicazione stretta cù i prufessori, altri impiegati di a scola, è i genitori di l'amichi di u to figliolu per chì siate cuscenti di i prublemi pussibuli.
- Incuraghjite i zitelli à sprimesi apertamente è parlà di primure senza paura di punizione.
- Mentre incuraghjite i zitelli à participà à una varietà di sperienze fisiche è suciali, attenti à ùn pianificà micca u tempu libaru. U ghjocu liberu o u tempu simplice è tranquillu hè impurtante per chì u zitellu ùn si senta micca sempre spintu per esecutà.
- I zitelli oghje sò esposti, attraversu i media è i so pari, à parechje questioni chì trattanu di violenza, sessualità è abusu di droghe. Discutite apertamente queste questioni cù i vostri figlioli per sparte preoccupazioni o correggere malintesi. Puderete bisognu di mette limiti per assicurà chì i zitelli sianu esposti à certi prublemi solu quandu sò pronti.
- Incuraghjite i zitelli à participà à attività costruttive cum'è sport, club, arti, musica, è scouts. Esse inattivu à questa età aumenta u risicu di l'obesità di a vita. Tuttavia, hè impurtante ùn troppu pianificà u vostru zitellu. Pruvate à truvà un equilibriu trà u tempu in famiglia, u travagliu sculare, u ghjocu libaru, è attività strutturate.
- I zitelli in età sculare devenu participà à e faccende di a famiglia, cum'è a messa à tavula è a pulizia.
- Limite u tempu di schermu (televisione è altri media) à 2 ore à ghjornu.
Bè zitellu - da 6 à 12 anni
- Sviluppu di u zitellu in età sculare
Situ di l'Accademia Americana di Pediatria. Raccomandazioni per l'assistenza sanitaria pediatrica preventiva. www.aap.org/en-us/Documents/periodicity_schedule.pdf. Actualizatu ferraghju 2017. Accessu u 14 di nuvembre di u 2018.
Feigelman S. Mezza zitiddina. In: Kliegman RM, Stanton BF, St. Geme JW, Schor NF, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 13.
Marcdante KJ, Kliegman RM. Sviluppu nurmale. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 7.