Sindrome di Iperviscosità

Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di u sindromu di l'iperviscosità?
- Chì causa a sindrome di iperviscosità?
- Quale hè à risicu per u sindrome d'iperviscosità?
- Cumu hè diagnosticatu u sindromu di l'iperviscosità?
- Cumu hè trattatu u sindromu di l'iperviscosità?
- Chì hè a prospettiva à longu andà?
Chì hè u sindromu di l'iperviscosità?
U sindromu di l'iperviscosità hè una cundizione induve u sangue ùn hè micca capace di circulà liberamente per e vostre arterie.
In questa sindrome, i blocchi arteriali ponu accadere per via di troppu globuli rossi, globuli bianchi, o proteine in u sangue. Pò accade ancu cù qualsiasi globuli rossi di forma anormale, cum'è cù l'anemia falciforme.
L'iperviscosità accade sia in zitelli sia in adulti. In i zitelli, pò influenzà a so crescita riducendu u flussu di sangue in organi vitali, cum'è u core, l'intestini, i reni è u cervellu.
In adulti, pò accade cù malatie autoimmune cum'è l'artrite reumatoide o lupus sistemicu. Pò dinò sviluppassi cun cancri di sangue cum'è limfoma è leucemia.
Chì sò i sintomi di u sindromu di l'iperviscosità?
I sintomi associati à sta situazione includenu mal di testa, crisi, è un tonu rossu à a pelle.
Se u vostru criaturu hè insolitamente sonnulente o ùn vole micca manghjà nurmalmente, questu hè un indicazione chì qualcosa ùn va micca.
Generalmente, i sintomi associati à sta situazione sò u risultatu di cumplicazioni chì si verificanu quandu l'organi vitali ùn ricevenu micca abbastanza ossigenu attraversu u sangue.
Altri sintomi di u sindromu di l'iperviscosità includenu:
- sanguinamentu anormale
- disturbi visuale
- vertu
- dulore di pettu
- mancanza di fiatu
- sequestru
- coma
- difficultà à marchjà
Chì causa a sindrome di iperviscosità?
Stu sindromu hè diagnosticatu in i zitelli quandu u livellu di globuli rossi totali hè sopra u 65 per centu. Questu pò esse causatu da numerose condizioni chì si sviluppanu durante a gestazione o à u mumentu di a nascita. Queste ponu include:
- clamping tardu di u cordone umbilicale
- malatie ereditate da i genitori
- cundizioni genetiche, cum'è u sindrome di Down
- diabete gestational
Pò esse ancu causatu da situazioni in cui ùn ci hè abbastanza ossigenu consegnatu à i tessuti in u corpu di u to figliolu. U sindromu di trasfusione twin-to-twin, una cundizione in quale i gemelli spartenu inugualmente u sangue trà elli in l'utru, pò esse un'altra causa.
U sindromu di l'iperviscosità pò ancu esse causatu da e condizioni chì influenzanu a produzzione di cellule sanguine, tra cui:
- leucemia, un cancheru di u sangue chì si traduce in troppu globuli bianchi
- policitemia vera, un cancheru di u sangue chì si traduce in troppu globuli rossi
- trombocitosi essenziale, una cundizione di sangue chì si verifica quandu a medula ossea produce troppu piastrine di sangue
- disordini mielodisplastichi, un gruppu di disordini di u sangue chì causanu numeri anormali di certe cellule di u sangue, affullendu e cellule sane in a midula ossea è spessu cunducendu à anemia grave
In adulti, a sindrome di iperviscosità tipicamente causa sintomi quandu a viscosità di u sangue hè trà 6 è 7, misurata relativamente à a salina, ma pò esse più bassa. I valori nurmali sò generalmente trà 1.6 è 1.9.
Durante u trattamentu, u scopu hè di calà a viscosità à u livellu necessariu per risolve i sintomi di un individuu.
Quale hè à risicu per u sindrome d'iperviscosità?
Sta cundizione affetta spessu i zitelli, ma si pò ancu sviluppà à l'età adulta. U corsu di sta cundizione dipende da a so causa:
- U vostru zitellu hè in un risicu più altu di sviluppà stu sindrome se ne avete una storia familiare.
- Inoltre, quelli chì anu una storia di gravi condizioni di midollo osseu sò in un risicu più grande di sviluppà sindrome di iperviscosità.
Cumu hè diagnosticatu u sindromu di l'iperviscosità?
Se u vostru duttore suspetta chì u vostru zitellu hà sta sindrome, urdineranu un test di sangue per determinà a quantità di globuli rossi in u sangue di u vostru zitellu.
Altre prove ponu esse necessarie per ghjunghje à un diagnosticu. Queste ponu include:
- numeru di sangue cumpletu (CBC) per guardà tutti i cumpunenti di sangue
- test di bilirubina per verificà u livellu di bilirubina in u corpu
- analisi di urina per misurà u glucosiu, u sangue è e proteine in l'urina
- test di zuccheru in sangue per verificà i livelli di zuccheru in sangue
- test di creatinina per misurà a funzione renale
- test di gas sangue per verificà i livelli di ossigenu in u sangue
- test di funzione di u fegatu per verificà u livellu di e proteine di u fegatu
- test di chimica di u sangue per verificà u bilanciu chimicu di u sangue
Inoltre, u vostru duttore pò truvà chì u vostru zitellu travaglia cose cum'è itterizia, insufficienza renale, o prublemi di respirazione per via di u sindrome.
Cumu hè trattatu u sindromu di l'iperviscosità?
Se u duttore di u to babbu stabilisce chì u so zitellu hà u sindromu di l'iperviscosità, u vostru zitellu serà monitoratu per e pussibuli cumplicazioni.
Se a cundizione hè grave, u vostru duttore pò raccomandà una trasfusione di scambiu parziale. Durante questa prucedura, una piccula quantità di sangue hè lentamente eliminata. In listessu tempu, a quantità presa hè rimpiazzata da una soluzione salina. Què riduce u numeru tutale di globuli rossi, rende u sangue menu spessore, senza perde u vulume di sangue.
U vostru duttore pò cunsiglià ancu alimentazioni più frequenti per u vostru zitellu per migliurà l'idratazione è riduce u spessore di u sangue. Sì u vostru zitellu ùn risponde micca à l'alimentazione, pò avè bisognu di piglià fluidi per via endovenosa.
In adulti, u sindromu di l'iperviscosità hè spessu causatu da una situazione sottostante cum'è a leucemia. A cundizione deve esse trattata currettamente prima per vede s'ellu migliora l'iperviscosità. In situazioni gravi, a plasmaferesi pò esse aduprata.
Chì hè a prospettiva à longu andà?
Se u vostru zitellu hà un casu lieve di sindrome d'iperviscosità è senza sintomi, ùn anu micca bisognu di trattamentu immediata. Ci hè una bona furtuna per una sana recuperazione, soprattuttu se a causa pare temporanea.
Se a causa hè in relazione cù una cundizione genetica o ereditaria, pò richiede un trattamentu à longu andà.
Alcuni zitelli chì sò stati diagnosticati cun sta sindrome anu prublemi di sviluppu o neurologichi dopu. Questu hè generalmente u risultatu di una mancanza di flussu di sangue è ossigenu in u cervellu è in altri organi vitali.
Cuntattate u duttore di u to criaturu sè avete rimarcatu cambiamenti in u cumpurtamentu di u to criaturu, i mudelli d'alimentazione, o i mudelli di sonnu.
Cumplicazioni ponu accade se a cundizione hè più grave o se u vostru zitellu ùn risponde micca à u trattamentu. Queste complicazioni ponu include:
- colpu
- fallimentu renale
- diminuitu u cuntrollu di u mutore
- perdita di muvimentu
- a morte di u tissutu intestinale
- attacchi ricurrenti
Assicuratevi di segnalà qualsiasi sintomi chì u zitellu hà avutu à u so duttore subitu.
In adulti, u sindromu di l'iperviscosità hè spessu ligatu à un prublema medicu sottostante.
A gestione curretta di e malatie in corsu, inseme cù l'input da un spezialistu di sangue, sò i migliori modi per limità e cumplicazioni di sta cundizione.