Pienghjendu in zitillina
I zitelli anu un riflessu di pianura chì hè una risposta normale à stimuli, cum'è u dolore o a fame. I criaturi prematuri ùn ponu micca avè un riflessu di pianura. Dunque, devenu esse monitorati da vicinu per i segni di fame è di dulore.
Un gridu hè a prima cumunicazione verbale di u zitellu. Hè un missaghju d'urgenza o d'angoscia. U sonu hè u modu di a natura per assicurà chì l'adulti assistenu à u zitellu u più prestu pussibule. Hè assai difficiule per a maiò parte di a ghjente à sente un zitellu chì pienghje.
Quasi tutti ricunnoscenu chì i zitelli pianghjenu per parechje ragioni è chì pienghje hè una risposta normale. Tuttavia, i genitori ponu sente una grande quantità di stress è ansietà quandu un zitellu pienghje spessu. U sonu hè percepitu cum'è una alarma. I genitori sò spessu frustrati à ùn esse capace di determinà a causa di u piantu è di calmà u zitellu. I genitori di a prima volta spessu si ponenu in discussione e so capacità parentali se un zitellu ùn pò esse cunsulatu.
PERCHÉ PIPIANU INFANTI
A volte, i zitelli pianghjenu senza ragione apparente. Tuttavia, a maiò parte di i piani hè in risposta à qualcosa. Pò esse difficiule à capì ciò chì interessa u zitellu à u mumentu. Alcune ragioni possibili includenu:
- A fame. I neonati volenu manghjà ghjornu è notte, spessu ogni 2 à 3 ore.
- Dolore causatu da gasi o spasmi intestinali dopu l'alimentazione. U dulore si sviluppa se u zitellu hè statu alimentatu troppu o micca abbastanza burpatu. L'alimenti chì una mamma chì allatta manghja pò causà gasu o dolore in u so zitellu.
- Colic. Parechji criaturi chì anu da 3 settimane à 3 mesi sviluppanu un mudellu di pienghje assuciatu à u còlicu. A colica hè una parte normale di u sviluppu chì pò esse attivata da parechji fattori. Di solitu si face à a fine di u dopu meziornu o à a sera.
- Disconfort, cum'è da un pannolinu bagnatu.
- Sensazione troppu calda o troppu fredda. I zitelli ponu ancu pienghje di sentesi troppu avvolti in a so manta, o di vulè esse accuppiati strettamente.
- Troppu rumore, luce o attività. Queste ponu lentamente o improvvisamente sopra u vostru zitellu.
Pienghje hè probabilmente parte di u sviluppu normale di u sistema nervosu centrale. Parechji genitori dicenu chì ponu sente una differenza di tonu trà un gridu per l'alimentazione è un gridu causatu da u dolore.
COSA FÀ QUANDU UN BABBU PIENA
Quandu ùn site micca sicuru perchè u vostru zitellu pienghje, pruvate prima di eliminà e fonti chì pudete piglià cura:
- Assicuratevi chì u zitellu respira faciule è chì e dite, i pedi è e labbra sò rosa è calde.
- Verificate per gonfiore, rossu, umidità, eruzioni cutanee, dita è dita fredde, bracci o gambe intrecciate, lobi di l'arechje piegati, o dita o dita pinzuti.
- Assicuratevi chì u zitellu ùn hà micca fame. Ùn ritardate tantu quandu u to zitellu mostra segni di fame.
- Assicuratevi chì alimentate u zitellu a quantità adatta è burpiate u zitellu in modu currettu.
- Verificate per vede chì u vostru criaturu ùn sia micca troppu fretu o troppu caldu.
- Verificate se u pannolinu deve esse cambiatu.
- Assicuratevi chì ùn ci sia troppu rumu, luce o ventu, o micca abbastanza stimolazione è interazione.
Eccu uni pochi di modi per calmà un zitellu chì pienghje:
- Pruvate à ghjucà musica dolce, dolce per cunfortu.
- Parlate à u to criaturu. U sonu di a vostra voce pò esse rassicurante. U vostru criaturu pò ancu esse calmatu da u roncu o u sonu di un ventilatore o un asciugatore di vestiti.
- Cambia a pusizione di u zitellu.
- Teni u to criaturu vicinu à u to pettu. A volte, i zitelli anu bisognu di sperienze sensazioni familiari, cum'è u sonu di a vostra voce in u vostru pettu, i battiti di u core, a sensazione di a vostra pelle, l'odore di u vostru fiatu, u muvimentu di u vostru corpu, è u cunfortu di u vostru abbracciu. In u passatu, i zitelli eranu tenuti constantemente è l'assenza di un genitore significava periculu da predatori o abbandunamentu. Ùn pudete micca arrubà un criaturu tenendulu durante a so zitellina.
Se u chiancimentu cuntinueghja più longu di l'abitudine è ùn pudete micca calmà u zitellu, chjamate un duttore di salute per cunsiglii.
Pruvate à ripusassi abbastanza. I genitori stanchi sò menu capaci di curà u so zitellu.
Aduprate e risorse di a famiglia, di l'amichi, o di i caregivers esterni per lasciarvi tempu per recuperà a vostra energia. Questu serà ancu utile per u vostru zitellu. Ùn significa micca chì sì un cattivu genitore o abbandunate u vostru zitellu. Finchè i caregivers piglianu precauzioni di sicurezza è cunsulanu u zitellu quandu hè necessariu, pudete esse sicuru chì u vostru zitellu sia bè curatu durante a vostra pausa.
Chjamate subitu à u vostru duttore se u chiancimentu di u to babbu si faci cù sintomi cum'è frebba, diarrea, vomitu, eruzione cutanea, difficultà respiratoria, o altri segni di malatia.
- Baby rumpendu a pusizione
Ditmar MF. Comportamentu è sviluppu. In: Polin RA, Ditmar MF, eds. Secreti Pediatrici. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 2.
Marcdante KJ, Kliegman RM. Pienghje è colic. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Elsevier; 2019: chap 11.
Taylor JA, Wright JA, Woodrum D. Cura di viveri neonati. In: Gleason CA, Juul SE, eds. Malatie di Avery di u Neunatu. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 26.