Sintomi di Sclerosi Multipla (MS)
Cuntenutu
- Modelli di progressione
- Sindrome clinicamente isolatu
- Patrone di recidive-rimissione
- Patronu primariu-prugressivu
- Patrone secundariu-prugressivu
- Sintomi cumuni di MS
- Stanchezza
- Disfunzione di a vejiga è di l'intestinu
- Debbulezza
- Cambiamenti cugnitivi
- Dolore agutu è crònicu
- Spasticità musculare
- Depressione
Sintomi di sclerosi multipla
I sintomi di a sclerosi multipla (MS) ponu differisce da persona à persona. Puderanu esse leve o ponu esse debilitanti. I sintomi ponu esse costanti o ponu vene è vanu.
Ci hè quattru mudelli tipichi di progressione di a malatia.
Modelli di progressione
A progressione di MS seguita tipicamente unu di questi mudelli.
Sindrome clinicamente isolatu
Questu hè u primu mudellu, induve si verifica u primu episodiu di sintomi neurologichi causati da infiammazione è demielinizazione di i nervi. I sintomi ponu o ùn puderebbenu avè progressu versu altri mudelli associati à MS.
Patrone di recidive-rimissione
In u mudellu di recessione-rimissione di a progressione, i periodi di sintomi severi (esacerbazioni) sò seguiti da periodi di recuperu (rimesse). Quessi ponu esse sintomi novi o un peghju di i sintomi esistenti. E rimesse ponu durà mesi o ancu anni è ponu parte o cumpletamente via durante e rimesse. Esacerbazioni ponu accade cù o senza un trigger cum'è infezioni o stress.
Patronu primariu-prugressivu
A MS primaria-prugressiva avanza gradualmente è hè carattarizata da sintomi aggravati, senza rimissione precoce. Ci ponu esse periodi quandu i sintomi progressanu attivamente o restanu inattivi o invariati temporaneamente; in ogni casu, ci hè generalmente una progressione graduale di a malatia cù periodi di ricaduta improvvisa.A MS progressiva-recidivante hè un mudellu di recidive in u mudellu primariu-progressivu chì hè raru (conta per circa 5 per centu di i casi).
Patrone secundariu-prugressivu
Dopu un periodu iniziale di rimesse è recidive, u MS secondariu-prugressivu progresa gradualmente. Ci ponu esse volte chì progredisce attivamente o ùn progredisce. A differenza generale trà questa è a SM chì rimette a ricaduta hè chì l'accumulazione di disabilità continua.
Sintomi cumuni di MS
I primi sintomi più cumuni di MS sò:
- numbness è tingling in una o più estremità, in u troncu, o da un latu di a faccia
- debbulezza, tremore, o goffu in e gambe o in e mani
- perdita parziale di visione, visione doppia, dolore oculare, o zone di alterazione visuale
Altri sintomi cumuni includenu i seguenti.
Stanchezza
A fatigue hè un sintimu cumunu è spessu u più debilitante di a MS. Pò accade in parechje forme diverse:
- fatigue assuciata à l'attività
- fatigue per decondizionamentu (ùn esse in bona forma)
- diprissioni
- lassitude-cunnisciutu ancu "MS fatigue"
A fatigue assuciata à MS hè spessu peghju à a fine di u dopu meziornu.
Disfunzione di a vejiga è di l'intestinu
A disfunzione vesicale è intestinale pò esse prublemi in corso o intermittenti in MS. A frequenza di a vejiga, u svegliu di notte per annullà, è l'accidenti di a vescica ponu esse sintomi di stu prublema. A disfunzione intestinale pò causà stinzia, urgenza intestinale, perdita di cuntrollu, è abitudini intestinali irregulari.
Debbulezza
A debbulezza in a sclerosi multipla pò esse ligata à una esacerbazione o un flare-up, o pò esse un prublema continuu.
Cambiamenti cugnitivi
I cambiamenti cognitivi relativi à MS ponu esse evidenti o assai suttili. Puderanu cumprende a perdita di memoria, u giudiziu scarsu, a diminuzione di l'attenzione, è a difficultà à ragiunà è à risolve i prublemi.
Dolore agutu è crònicu
Cum'è i sintomi di debule, u dolore in MS pò esse agutu o crònicu. Sensazioni di bruciu è scossa elettrica cum'è u dolore ponu accade spontaneamente o in risposta à esse toccu.
Spasticità musculare
A spasticità di MS pò influenzà a vostra mobilità è cunfortu. A spasticità pò esse definita cum'è spasmi o rigidità è pò implicà dolore è disagiu.
Depressione
Sia a depressione clinica sia una angoscia emotiva simile, menu severa, sò cumuni in e persone cun MS. Circa e persone cun MS sperimentanu depressione in qualchì tempu durante a so malattia.