Dieta - malattia renale cronica
![Il ruolo della dieta nell’Insufficienza Renale Cronica](https://i.ytimg.com/vi/8Q0tmKXyUO0/hqdefault.jpg)
Puderete bisognu di fà cambiamenti à a vostra dieta quandu avete una malattia renale cronica (CKD). Questi cambiamenti ponu include limità di fluidi, manghjà una dieta bassa in proteine, limitendu u sale, u putassiu, u fosforu è altri elettroliti, è uttene calorie sufficienti se state perdendu pesu.
Puderete bisognu di cambià di più a vostra dieta se a vostra malattia renale s'aggrava, o se avete bisognu di dialisi.
U scopu di sta dieta hè di mantene i livelli di elettroliti, minerali è fluidi in u vostru corpu equilibrati quandu avete CKD o sì in dialisi.
E persone in dialisi anu bisognu di sta dieta speciale per limità l'accumulazione di prudutti di rifiutu in u corpu. Limità di i fluidi trà i trattamenti di dialisi hè assai impurtante perchè a maiò parte di e persone in dialisi urinanu pocu. Senza urinazione, u fluidu si accumulerà in u corpu è causerà troppu fluidu in u core è in i pulmoni.
Fate à u vostru duttore sanitariu di riferisce vi à un dietista registratu per aiutavvi cù a vostra dieta per malatie renali. Alcuni dietisti sò specializati in diete renali. U vostru dietista pò ancu aiutà à creà una dieta per adattassi à i vostri altri bisogni di salute.
A Fundazione di u Rene hà capituli in a maiò parte di i stati. Hè un bonu locu per e persone cun malatie renali è e so famiglie per truvà prugrammi è informazioni. Duvete piglià abbastanza calorie ogni ghjornu per mantene vi in bona salute è prevene a rottura di u tessutu corporeu. Chiedi à u vostru fornitore è dietista ciò chì deve esse u vostru pesu ideale. Pesa ti ogni mattina per assicurassi chì stai truvendu questu scopu.
CARBONIDRATI
Sì ùn avete micca un prublema per manghjà carboidrati, sti alimenti sò una bona fonte d'energia. Se u vostru fornitore hà raccomandatu una dieta bassa in proteine, pudete rimpiazzà e calorie da e proteine cù:
- Frutta, pani, cereali è ligumi. Questi alimenti furniscenu energia, è fibre, minerali è vitamine.
- Caramelle dure, zuccheru, meli è gelatina. In casu di necessità, pudete ancu manghjà dessert di alta caluria cum'è torte, torte, o biscotti, basta chì limitate i dessert fatti cù latticini, cicculata, noci o banane.
FATS
I grassi ponu esse una bona fonte di calorie. Assicuratevi di aduprà grassi monunsaturati è polinsaturati (oliu d'oliva, oliu di canola, oliu di cartamo) per prutege a salute di u vostru core. Parlate cù u vostru duttore o dietista nantu à i grassi è u colesterolu chì ponu aumentà u vostru risicu per prublemi cardiaci.
PROTEINA
E diete à bassa proteina ponu esse utili prima di inizià a dialisi. U vostru fornitore o dietista pò cunsiglià una dieta più bassa in proteine basata annantu à u vostru pesu, u stadiu di a malattia, quantu musculu avete, è altri fattori. Ma avete sempre bisognu di abbastanza proteine, allora travagliate cù u vostru fornitore per truvà a dieta adatta per voi.
Una volta iniziata a dialisi, duverete manghjà più proteine. Una dieta ricca di proteine cù pesci, pollame, porcu, o ova à ogni pastu pò esse raccomandata.
E persone in dialisi anu da manghjà da 8 à 10 once (225 à 280 grammi) di alimenti ricchi di proteine ogni ghjornu. U vostru fornitore o dietista pò suggerisce di aghjunghje bianchi d'uovo, polvere di albume d'uovo, o polvere di proteine.
CALCU È FOSFORU
I minerali calciu è fosforu seranu verificati spessu. Ancu in i primi stadii di CKD, i livelli di fosforu in u sangue ponu esse troppu alti. Questu pò causà:
- Pocu calciu. Questu face chì u corpu tira u calciu da e vostre ossa, chì pò rende i vostri ossi più debuli è più propensi à rompe.
- Pruritu.
Averete bisognu di limità a quantità di latticini chì manghjate, perchè cuntenenu grandi quantità di fosforu. Questu include u latte, iogurt è u furmagliu. Alcuni alimenti latticini sò più bassi in fosforu, cumpresu:
- Vasca di margarina
- Butirru
- Crema, ricotta, furmagliu brie
- Crema pisanti
- Sherbet
- Nondairy hà sbattutu e guarnizioni
Puderete bisognu di piglià supplementi di calciu per prevene a malattia ossea, è di vitamina D per cuntrullà l'equilibriu di calciu è fosforu in u vostru corpu. Chiedi à u vostru fornitore o dietista nantu à u megliu per uttene questi nutrienti.
U vostru duttore pò cunsiglià medicinali chjamati "liganti fosforosi" se a dieta cambia solu ùn funziona micca per cuntrullà l'equilibriu di stu minerale in u vostru corpu.
FLUIDI
In i primi stadii di fallimentu renale, ùn avete micca bisognu di limità u fluidu chì beie. Ma, quandu a vostra cundizione s'aggrava, o quandu site in dialisi, duverete guardà a quantità di liquidu chì pigliate.
Trà e sessioni di dialisi, u fluidu pò accumule in u corpu. Troppu fluidu porterà à mancanza di fiatu, un'emergenza chì necessita assistenza medica immediata.
U vostru fornitore è l'infermiera di dialisi vi faranu sapè quantu duverebbe beie ogni ghjornu. Mantene un numeru di alimenti chì cuntenenu assai acqua, cum'è zuppi, gelatina à gustu di frutta, ghiaccioli à gustu di frutta, ghjacciu, uva, meloni, lattuga, pumati è api.
Aduprate tazze o bichjeri più chjucu è girate a vostra tazza dopu avè finitu.
Cunsiglii per impedisce di diventà sete includenu:
- Evite l'alimenti salati
- Congelate un pocu di suchju in una bandiera di cubetti di ghiacciu è manghjatelu cum'è un ghiacciu à gustu di frutta (duvete cuntà questi cubi di ghiacciu in a vostra quantità di fluidi ogni ghjornu)
- Stà frescu in i ghjorni caldi
SALTU O SODIUM
Riduce u sodiu in a vostra dieta vi aiuta à cuntrullà a pressione alta. Vi impedisce ancu di avè sete, è impedisce à u vostru corpu di trattene un fluidu in più. Cerca queste parolle nantu à e etichette di l'alimentu:
- Pocu sodiu
- Nisun sale aghjuntu
- Senza Sodiu
- Riduttu in sodiu
- Unsalted
Verificate tutte e etichette per vede quantu cibu di sale o di sodiu cuntenenu per porzione. Inoltre, evite l'alimenti chì elencanu u sale vicinu à u principiu di l'ingredienti. Cercate prudutti cù menu di 100 milligrammi (mg) di sale per porzione.
Ùn aduprate micca u sali quandu coccia è pigliate a saletta da u tavulinu. A maiò parte di l'altre erbe sò sicure, è pudete aduprà per aromatizà i vostri alimenti invece di sale.
Ùn aduprate micca sustituti di sale perchè cuntenenu potassiu. E persone cun CKD anu ancu bisognu di limità u so putassiu.
POTASSIU
U nivellu nurmale di potassiu in u sangue aiuta à mantene u vostru core battendu fermu. Tuttavia, troppu putassiu si pò accumulà quandu i reni ùn funzionanu più bè. Puderanu risultà ritmi cardiaci periculosi, chì ponu purtà à a morte.
I frutti è ligumi cuntenenu una grande quantità di putassiu, è per questa ragione deve esse evitata per mantene un core sanu.
Sceglie l'articulu ghjustu da ogni gruppu alimentariu pò aiutà à cuntrullà i vostri livelli di potassiu.
Quandu manghjate frutti:
- Sceglite pesche, uva, pere, mele, bacche, ananas, prugne, mandarine è anguria
- Limite o evite arance è suchju d'aranciu, nettarine, kiwi, uva passa o altri frutti secchi, banane, melone, melata, prugne è nettarine
Quandu manghjate ligumi:
- Sceglite broccoli, col, carote, cavolfiore, sedano, cetriolu, melanzane, fasgioli verdi è di cera, lattuga, cipolla, peperoni, crescione, zucchine è zucca gialla
- Limite o evite asparagus, avocado, patate, tomate o salsa di tomate, zucca invernale, zucca, avocado, è spinaci cotti
FERRO
E persone cun fallimentu renale avanzatu anu ancu anemia è anu generalmente bisognu di ferru in più.
Parechji alimenti cuntenenu ferru in più (fegatu, manzo, porcu, pollu, fagioli di lima è di rene, cereali furtificati in ferru). Parlate cù u vostru duttore o dietista nantu à quali alimenti cun ferru pudete manghjà per via di a vostra malattia renale.
Malatia renale - dieta; Malatia renale - dieta
Fouque D, Mitch WE. Approccii dietetichi à e malatie renali. In: Skorecki K, Chertow GM, Marsden PA, Taal MW, Yu ASL, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 61.
Mitch WE. Malatia renale cronica. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 121.
Situ di l'Istitutu Naziunale di Diabete è Digestivu è Malatie Rene. Alimentazione è nutrizione per emodialisi. www.niddk.nih.gov/health-information/kidney-disease/kidney-failure/hemodialysis/eating-nutrition. Actualizatu di settembre 2016. Accessu u 26 di lugliu di u 2019.
Fundazione Naziunale di u Rene. Linee guida dietetiche per adulti chì cumincianu à emodialisi. www.kidney.org/atoz/content/dietary_hemodialysis. Actualizatu aprile 2019. Accessu u 26 lugliu 2019.