Avvelenamentu bisulfatu di sodiu
U bisulfatu di sodiu hè un acidu seccu chì pò esse dannusu se inghjuttitu in quantità grandi. Questu articulu discute l'avvelenamentu da ingoio di bisulfatu di sodiu.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Bisulfatu di sodiu
U bisulfatu di sodiu si trova in:
- Pulitori di casa
- Certi detergenti liquidi
- Finitura metallica
- Additivi pH di piscina
Nota: Questa lista pò esse micca tuttu cumpresu.
I sintomi da inghjuttinu più di una cucchiaia (15 millilitri) di questu acidu ponu include:
- Difficultà di respirazione
- Dolore ardente in bocca
- Dolore à u pettu da brusgiature di l'esofago (tubu di deglutizione)
- Diarrea
- Bava
- Sensazione di stuzzicatura
- Vumitu, à volte insanguinatu
- A pressione bassa severa (shock) causando debolezza
Se u chimicu tocca a vostra pelle, i sintomi ponu include:
- Veziche
- Brucia
- Dolore, pelle rossa
S'ellu vi entre in l'ochji, pudete avè:
- Diminuzione di a visione
- Dolore à l'ochji
- Rossu d'ochji è strappatura
Cercà aiutu medicu subitu. Ùn fate micca una persona à lancià a menu chì ùn sia micca dettu di fà lu da Poison Control o da un prufessiunale sanitariu.
Se u chimicu hè inghjuttitu, date immediatamente à a persona acqua o latte, a menu chì ùn sia micca altrimente urdinatu da un prufessore sanitariu. NON DÀ acqua o latte se a persona hà sintomi (cume vomitu, cunvulsioni, o un livellu diminuitu di vigilanza) chì rendenu difficiule à ingoiare.
Se a chimica hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua (almenu 2 litri [1,9 litri]) per almenu 15 minuti.
Se a persona hà rispiratu in u velenu, trasladalla subitu à l'aria fresca.
L'infurmazioni seguenti sò utili per l'assistenza d'urgenza:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
Tuttavia, NON ritardate micca di chjamà aiutu se queste informazioni ùn sò micca immediatamente dispunibili.
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Questa linea telefonica naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi saranu trattati cum'è adatti. A persona pò riceve:
- Supportu di e vie aeree, cumpresu ossigenu, tubu di respirazione per a bocca (intubazione), è ventilatore (macchina di respirazione)
- Prove di sangue è urina
- Camera sottu a gola per vede brusgiature in l'esofago (pipa alimentaria) è in u stomacu (endoscopia)
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu a vena (intravenosa o IV)
- Medici per trattà i sintomi
Per l'esposizione di a pelle, u trattamentu pò include:
- Irrigazione (lavatu di a pelle), forse ogni poche ore per parechji ghjorni
- Debridement di a pelle (rimozione chirurgica di a pelle brusgiata)
- Trasferimentu in un ospedale specializatu in cura di brusgi
L'ingressu in l'uspidale pò esse necessariu per continuà u trattamentu. A cirurgia pò esse necessaria se l'esofago, u stomacu o l'intestinu anu sviluppatu fori (perforazione) da esposizione à l'acidu.
Quantu hè bonu una persona dipende da quantu rapidu hè statu diluitu è neutralizatu u bisulfatu di sodiu. Ci hè una bona probabilità di ricuperazione se u trattamentu currettu hè datu subitu dopu chì u velenu hè statu ingullitu. Senza trattamentu prontu, sò pussibuli danni estensivi à a bocca, a gola, l'ochji, i pulmoni, l'esofago, u nasu è u stomacu, secondu cumu si sia verificata l'esposizione. I buchi (perforazione) in l'esofago è in u stomacu ponu causà infezioni gravi in u pettu è in e cavità addominali, chì ponu causà a morte.
U dannu à l'esofago pò accade finu à 2 o 3 settimane dopu avè inghjuttitu u velenu. A morte pò accade finu à 1 mese o più dopu avè ingullitu u velenu. Quelli chì si recuperanu ponu avè continuatu prublemi di stomacu o esofago.
Hoyte C. Caustics. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 148.
Biblioteca Naziunale di Medicina di i Stati Uniti; Servizii d'Infurmazioni Spezializati; Situ di a Rete di Dati Tossicologichi. Bisulfatu di sodiu. toxnet.nlm.nih.gov. Accessu à u 14 di ferraghju, 2019.