Sovrose di ossidu di zincu
L'ossidu di zincu hè un ingrediente in parechji prudutti.Alcune di queste sò certe creme è unguenti usati per prevene o trattà brusgiature minori è irritazioni di a pelle. A sobredose di ossidu di zincu si verifica quandu qualchissia manghja unu di sti prudutti. Questu pò esse per accidente o apposta.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una sobredose reale. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'ossidu di zincu pò causà sintomi s'ellu hè manghjatu, o se i so fumi si respiranu.
L'ossidu di zincu hè adupratu in parechji prudutti, cumpresi:
- Prufume di ossidu di zincu
- Medicini rash di pannolinu
- Medicinali per emorroidi
- Lozioni per a pelle
- Lozione Calamine
- Locione Caladryl
- Lozione di prutezzione solare
- Cusmetichi
- Pittura
- Beni in gomma
- Rivestimentu di carta
Altri prudutti ponu ancu cuntene ossidu di zincu.
L'avvelenamentu da l'ossidu di zincu pò causà sti sintomi:
- Febbre, brividi
- Tussa
- Diarrea
- Irritazione in bocca è in gola
- Nausea è vomitu
- Dolore di stomacu
- Ochji gialli è pelle
A maiò parte di l'effetti dannosi di l'ossidu di zincu venenu da a respirazione in a forma di gasu di l'ossidu di zincu in i siti industriali in l'industria chimica o di saldatura. Questu porta à una cundizione chjamata febbre di fumu metallicu. I sintomi di a frebba di fumu metallicu includenu un gustu metallicu in bocca, frebba, mal di testa, dolore toracicu è mancanza di respiru. I sintomi cumincianu circa 4 à 12 ore dopu a respirazione di i fumi è ponu causà ferite gravi à i pulmoni.
Sì qualchissia ingolle assai ossidu di zincu, dalli subitu acqua o latte. Ùn dà micca acqua o latte se a persona vomita o hà un livellu di vigilanza diminuitu.
Se u chimicu hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Se u chimicu hè inspiratu (inalatu), traslate a persona à l'aria fresca.
Chjamate u vostru duttore di salute o u centru di cuntrollu di velenu.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (cum'è l'ingredienti è a forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Questa linea telefonica naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati.
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Prove di sangue è urina
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
U trattamentu pò include:
- Carbone attivatu
- Supportu di respirazione, cumpresu u tubu attraversu a bocca in a gola è cunnessu à una macchina di respirazione se fumi di ossidu di zincu sò stati respirati
- Fluidi per via endovenosa (IV, dati per via di una vena)
- Lassativu
- Medicina per trattà i sintomi
- Lavatu di a pelle è di l'ochji se u pruduttu hà toccu questi tessuti è sò irritati o gonfi
L'ossidu di zincu ùn hè micca assai velenoso s'ellu hè manghjatu. A recuperazione à longu andà hè assai prubabile. Tuttavia, e persone chì anu avutu esposizione à longu andà à fumi di metallu ponu sviluppà malatie pulmonari gravi.
Desitin overdose; Calamine overdose di lozione
Aronson JK. Zinc. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier; 2016: 568-572.
Meehan TJ. Avvicinamentu à u malatu avvelenatu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 139.