Lavatu intestinale: cumu si face, benefici è rischi possibili
Cuntenutu
- Chì sò i benefici
- Cumu fà un lavatu intestinale
- Possibili rischi è effetti collaterali
- Cunsiglii per un lavatu intestinale sicuru
U lavatu intestinale hè un metudu naturale chì cunsiste à inserisce fluidi in l'intestinu per eliminà i rifiuti. Questa prucedura deve esse eseguita da un prufessiunale sanitariu, tuttavia si pò ancu fà in casa cun grande cura, postu chì presenta alcuni rischi, è serve da prucedura d'evacuazione o metudu di diagnosticu.
Alcune persone lavanu l'intestinali per eliminà e tossine, resultanti da l'alimentu, chì pò causà stanchezza, mal di testa, guadagnu di pesu è diminuzione di energia è vitalità. Tuttavia, pò ancu esse adupratu per fà testi, cum'è una colonoscopia, per esempiu.
Chì sò i benefici
Benchì ùn ci sia ancu studii per dimustralla, e persone chì ricorrenu à u lavatu intestinale anu intenzione di perde pesu, eliminà e tossine è equilibrà a flora intestinale per prumove miglioramenti in a digestione è u sistema immunitariu, riduce u risicu di u cancheru di u colon è aumentanu a vitalità.
Inoltre, u lavatu intestinale pò ancu esse raccomandatu per e persone chì anu bisognu di esaminazioni intestinali, cume colonoscopie o rettoscopie.
Cumu fà un lavatu intestinale
U lavatu intestinale pò esse fattu da un prufessiunale sanitariu in un ospedale o in casa cù un clistere o un kit. Amparate à fà un clistere in casa passo per passu.
Generalmente, u lavatu intestinale hè fattu cù prudutti specifici chì sò venduti in farmacia, cume enemas cun medicina, già pronti per l'usu o dispositivi in forma di pera induve l'acqua calda, per esempiu, pò esse inserita. Quandu questi prudutti sò inseriti in l'anu, dopu à pochi minuti sò torna eliminati assemi à i residui è u cuntenutu prisenti in u rettu è in a parte finale di u grossu intestinu. Eccu cumu aduprà un clistere in casa.
L'idrocolontoterapia hè un tipu di lavatu intestinale in cui l'acqua calda filtrata è purificata hè inserita attraversu l'anu, permettendu l'eliminazione di e feci accumulate è di e tossine intestinali, chì hè spessu usata per cumbatte a stinzia, è hè ancu spessu indicata in preparazione per e chirurgie. Questa prucedura hè diversa da l'enema, postu chì l'enema elimina solu e feci da a parte iniziale di l'intestinu, mentre chì l'idrocolonoterapia face una pulizia intestinale cumpleta.
Possibili rischi è effetti collaterali
U lavatu intestinale presenta alcuni rischi, cum'è:
- Disidratazione, perchè a rimozione di i rifiuti vene cun fluidi, chì ponu causà, in casi estremi, insufficienza renale;
- Disequilibriu elettroliticu, postu chì u lavatu di l'intestinu pò causà cambiamenti in l'elettroliti in u corpu, cum'è u putassiu è u sodiu, chì ponu purtà a perdita di a cuscenza è a fallimentu renale;
- Infezzione, perchè u lavatu intestinale pò facilità l'entrata di i batteri attraversu u materiale adupratu è perchè pò caccià i boni batteri da l'intestinu, chì ponu causà un sbilanciu di a flora intestinale;
- A perforazione di l'intestinu, chì pò causà sintomi cum'è febbre, dolore, brividi è nausea è ancu causà a morte, dunque, à i primi segni hè assai impurtante cercà emergenza medica.
A causa di u fattu chì ùn ci hè abbastanza evidenze per pruvà i supposti benefici di u lavatu intestinale senza scopu diagnosticu o terapeuticu, hè sempre raccomandatu d'andà à u duttore per valutà a necessità di eseguisce sta procedura. Alcuni di l'effetti secondari di stu metudu sò diarrea, crampi, vomitu, sintimentu malatu è assorbimentu alteratu di alcuni medicinali.
Cunsiglii per un lavatu intestinale sicuru
Per esse capace di fà un lavatu intestinale sicuru, duvete parlà cù u duttore, chì pò spiegà cumu fà a procedura o riferisce a persona à un prufessiunale sanitariu chì face, beie assai liquidi per evità a disidratazione.
Inoltre, hè ancu assai impurtante di aduprà preferibilmente materiale novu o sterile, di mette guanti è, à a fine di a procedura, di pulì u paziente.
U lavatu intestinale hè contraindicatu per e persone chì anu malatie anorettali o chì anu subitu una chirurgia recente in a regione.