Overdose lassativa
Un laxativu hè una medicina aduprata per pruduce e muvimenti intestinali. A sobredosi lassativa si verifica quandu qualchissia piglia più di a quantità normale o raccomandata di sta medicina. Questu pò esse per accidente o apposta.
A maiò parte di l'overdose lassative in i zitelli sò accidenti. Tuttavia, alcune persone piglianu regolarmente sovradosi di lassativi per pruvà à perde u pesu.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una sobredose reale. Se voi o qualchissia chì site cun overdoses, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'usu troppu di sti farmaci pò causà sintomi di una sovradosaggio lassativa:
- Bisacodyl
- Carbossimetilcellulosa
- Cascara sagrada
- Casanthranol
- Oliu di ricinu
- Àcitu Dehydrocholic
- Docusate
- Glicerina
- Lattulosa
- Citrate di magnesiu
- Idrossidu di magnesiu
- Ossidu di magnesiu
- Sulphate di magnesiu
- Strattu di minestra di maltu
- Metilcellulosa
- Latte di magnesia
- Oliu minerale
- Fenolftaleina
- Poloxamer 188
- Policarbofile
- Bitrate di potassiu è bicarbonatu di sodiu
- Psyllium
- Psilliu mucilloidu idrofilu
- Senna
- Senosidi
- Fosfatu di sodiu
Altri prudutti lassativi ponu ancu causà una sobredose.
Quì sottu sò droghe lassative specifiche, cù alcuni nomi di marche:
- Bisacodyl (Dulcolax)
- Cascara sagrada
- Oliu di ricinu
- Docusate (Colace)
- Docusatu è fenolftaleina (Correctol)
- Suppositori di glicerina
- Lactulosa (Duphalac)
- Citrate di magnesiu
- Strattu di minestra di maltu (Maltsupex)
- Metilcellulosa
- Latte di magnesia
- Oliu minerale
- Fenolftaleina (Ex-Lax)
- Psyllium
- Senna
Altri lassativi ponu ancu esse dispunibili.
Nausea, vomitu, crampi addominali è diarrea sò i sintomi più cumuni di una surdosi lassativa. A disidratazione è l'elettrolitu (chimichi è minerali di u corpu) sò più cumuni in i zitelli chè in l'adulti. Quì sottu sò sintomi specifici per u pruduttu propiu.
Bisacodile:
- Crampi
- Diarrea
Senna; Cascara sagrada:
- Dolore addominale
- Sgabelli sanguinosi
- Crollà
- Diarrea
Fenolftaleina:
- Dolore addominale
- Crollà
- Diarrea
- Sturdimentu
- Goccia di pressione sanguigna
- Pocu zuccheru in sangue
- Rash
Fosfat di sodiu:
- Dolore addominale
- Crollà
- Diarrea
- Debbulezza musculare
- Vumitu
Prudutti chì cuntenenu magnesiu:
- Dolore addominale
- Crollà
- Coma
- Morte
- Diarrea (acquosa)
- Goccia di pressione sanguigna
- Flushing
- Irritazione gastrointestinale
- Debbulezza musculare
- Intestinali dulurosi
- Urinazione dolorosa
- Rispira lenta
- Sete
- Vumitu
L'oliu di ricinu pò causà irritazione gastrointestinali.
L'oliu minerale pò causà pneumonia d'aspirazione, una cundizione induve u cuntenutu stomacu vomitatu hè inalatu in i pulmoni.
I prudutti chì cuntenenu metilcellulosa, carbossimetilcellulosa, policarbofili, o psyllium ponu causà soffocamentu o bloccamentu intestinale se ùn sò micca presi cun assai liquidi.
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca una persona à lancià, à menu chì u cuntrollu di velenu o un duttore di sanità vi dicenu.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- U nome di u pruduttu (ingredienti è forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- A quantità ingullita
- Se u medicamentu hè statu prescrittu per a persona
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà micca bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, inclusa a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria, a funzione cardiaca è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati. A persona pò riceve:
- Carbone attivatu
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumpresu ossigenu è (raramente) un tubu per a bocca in i pulmoni è a macchina respiratoria (ventilatore)
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi intravenosi (IV, o attraversu una vena)
Quantu hè bonu una persona dipende da u tippu di lassativu inghjuttitu, quantu hè statu inghjuttitu, è quantu tempu hè passatu prima chì u trattamentu sia ricevutu.
I overdosi lassativi per a prima volta sò raramente seri. I sintomi severi sò più prubabili in e persone chì abusanu di lassativi pigliendu grandi quantità per perde u pesu. Puderanu esse squilibri di fluidi è elettroliti. Incapacità di cuntrullà i muvimenti intestinali pò ancu sviluppassi.
I lassativi chì cuntenenu magnesiu ponu causà elettroliti gravi è disturbi di u ritmu cardiacu in e persone cù una funzione renale indebulita. Queste persone ponu richiede u supportu di respirazione in più annunziatu sopra.
Abusu lassativu
Aronson JK. Lassativi. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier; 2016: 488-494.
Meehan TJ. Avvicinamentu à u malatu avvelenatu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 139.