Avvelenamentu da alcolu isopropanolu
L'isopropanolu hè un tipu d'alcolu adupratu in certi prudutti di casa, medicinali è cusmetichi. Ùn hè micca pensatu per esse inghjuttitu. L'avvelenamentu da l'isopropanolu si face quandu qualchissia ingolle sta sustanza. Questu pò esse per accidente o apposta.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una sobredose reale. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'alcolu isopropilicu pò esse dannosu se hè inghjuttitu o si mette in l'ochji.
Questi prudutti cuntenenu isopropanolu:
- Tamponi d'alcol
- Forniture di pulizia
- Diluenti di vernici
- Perfumi
- Strofinendu alcolu
Altri prudutti ponu ancu cuntene isopropanolu.
I sintomi di un avvelenamentu da isopropanolu includenu:
- Agisce o si sente ubriacu
- Discorsu sfocatu
- Stupore
- Muvimentu senza cuurdinazione
- Coma (diminuitu livellu di cuscenza è mancanza di reattività)
- Incuscienza
- Muvimenti imparu di l'ochji
- Dolore di gola
- Dolore addominale
- Bruciori è danni à a cupertura chjara di a parte anteriore di l'ochju (cornea)
- Sturdimentu
- Mal di testa
- Bassa temperatura di u corpu
- Pressione sanguigna bassa
- Pocu zuccheru in sangue
- Nausea è vomitu (pò cuntene sangue)
- Frequenza cardiaca rapida
- Rossu è dulore di a pelle
- Rispira lenta
- Problemi d'urinazione (troppu o troppu poca urina)
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca a persona à lancià, à menu chì un cuntrollu di velenu o un prufessore di a salute vi dicenu di fà. Se l'isopropanol hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Se l'isopropanol hè statu inghjuttitu, date à a persona acqua o latte subitu, a menu chì un fornitore ùn vi dica micca. Ùn date nunda da beie se a persona hà sintomi chì rendenu difficiule à ingoiare. Questi includenu vomitu, attacchi, o un diminuitu livellu di vigilanza. Se a persona hà rispiratu in l'isopropanolu, trasfurmalla subitu à l'aria fresca.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (ingredienti è forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu à l'uspidale cun voi, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna.
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Prove di sangue è urina
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Fate u tubu attraversu u nasu in u stomacu per sviutà u stomacu, se a persona hà pigliatu più di una rondine è ghjunghje in 30 à 60 minuti dopu avè inghjuttitu (in particulare in i zitelli)
- Dialisi (macchina renale) (in casi rari)
- Supportu respiratoriu, cumprendu un tubu per a bocca in i pulmoni è cunnessu à una macchina respiratoria (ventilatore)
Quantu hè bonu qualcunu dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu. Più rapidu qualchissia riceve aiutu medicu, megliu serà a furtuna di ricuperazione.
Bevendu isopropanolu u più prubabile vi ferà assai ubriacu. A ricuperazione hè assai prubabile se una persona ùn ingolle una grande quantità.
Tuttavia, bere grandi quantità pò purtà à:
- Coma è possibbilmente danni cerebrali
- Sanguinamentu internu
- Difficultà di respirazione
- Fallimentu renale
Hè periculosu di dà à un zitellu un bagnu di spugna cun isopropanol per riduce a frebba. L'isopropanolu hè assurbutu attraversu a pelle, cusì pò fà i zitelli assai malati.
Strofinendu avvelenamentu da alcolu; Avvelenamentu da alcolu isopropilicu
Ling LJ. L'alcoli: etilenglicole, metanolu, alcolu isopropilicu è cumplicazioni alcoliche. In: Markovchick VJ, Pons PT, Bakes KM, Buchanan JA, eds. Sicreti di Medicina d'Emergenza. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 70.
Nelson ME. Alcoli tossichi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 141.