Vitamina D: à chì serve, quantu cunsumà è fonti principali
Cuntenutu
- Per chì serve a vitamina D?
- Fonti di vitamina D
- Quantità cutidiana di vitamina D
- Carenza di vitamina D
- Eccessu di vitamina D
A Vitamina D hè una vitamina liposolubile prodotta naturalmente in u corpu per via di l'esposizione di a pelle à a luce solare, è pò ancu esse ottenuta in quantità più grande cù u cunsumu di alcuni alimenti d'origine animale, cum'è pesci, tuorliu d'uovo è latte, per esempiu. esempiu.
Questa vitamina hà funzioni impurtanti in u corpu, principalmente in a regulazione di a concentrazione di calciu è di fosforu in u corpu, favurendu l'assorbimentu di questi minerali in l'intestinu è regulendu e cellule chì si degradanu è formanu l'osse, mantenendu i so livelli in u sangue.
A carenza di vitamina D puderia causà cambiamenti ossi, cum'è l'osteomalacia o l'osteoporosi in adulti, è u rachitismu in i zitelli. Inoltre, alcuni studii scientifichi anu ligatu a carenza di sta vitamina à un risicu aumentatu di sviluppà certi tipi di cancheru, diabete mellitus è ipertensione.
Per chì serve a vitamina D?
A vitamina D hè necessaria per parechji prucessi in u corpu è, dunque, hè impurtante chì a so concentrazione in u sangue sia à livelli adeguati. E funzioni principali di a vitamina D sò:
- Rinfurzamentu di l'osse è di i denti, perchè aumenta l'assorbimentu di calciu è di fosforu in l'intestinu è facilita l'entrata di sti minerali in l'osse, chì sò di primura per a so furmazione;
- Prevenzione di u diabete, perchè agisce per mantene a salute di u pancreas, chì hè l'urganu rispunsevule per a produzzione di insulina, l'ormone chì regule i livelli di glucosiu in sangue;
- Migliurà u sistema immunitariu, prevenendu infezioni batteriche è virali;
- Riduzzione di inflammazioni in u corpu, perchè riduce a produzzione di sostanze infiammatorie è aiuta à luttà contr'à e malatie autoimmune, cum'è a psoriasi, l'artrite reumatoide è u lupus, in quale casu hè necessariu l'usu di supplementazione secondu cunsiglii medichi;
- Prevenzione di e malatie cume a sclerosi multipla è certi tippi di cancheru, cume u senu, a prostata, u colonettale è u renale, postu chì participeghja à u cuntrollu di a morte di e cellule è diminuisce a furmazione è a proliferazione di cellule maligne;
- A salute cardiovasculare migliurata, cumu funziona abbassendu a pressione sanguigna è u risicu di ipertensione è altre malatie cardiovascolari;
- Rinfurzà u musculu, postu chì a vitamina D participeghja à u prucessu di furmazione musculare è hè ligata à una forza è agilità musculare più grande
Inoltre, per u so putere antioxidante, hè ancu in gradu di prevene l'invichimentu prematuru, perchè prevene i danni à e cellule causate da i radicali liberi.
Fonti di vitamina D
A fonte principale di vitamina D hè a so pruduzzione in a pelle da esposizione à u sole. Dunque, per pruduce quantità adeguate di vitamina D, e persone à a pelle chjara devenu stà à u sole per almenu 15 minuti à u ghjornu, mentre chì e persone à a pelle più scura devenu esse esposte à u sole per almenu 1 ora. L'ideale hè chì a mostra si svolga trà 10 ore è 12 ore o trà 15 ore è 16 ore 30, chì à quellu tempu ùn hè micca cusì intensa.
Oltre à l'esposizione à u sole, a vitamina D pò esse ottenuta da fonti dietetiche, cume oliu di fegatu di pesce, frutti di mare, latte è prudutti caseri.
Fighjate u video seguente è verificate chì alimenti sò ricchi di vitamina D:
Quantità cutidiana di vitamina D
A quantità necessaria di vitamina D per ghjornu varieghja secondu l'età è u stadiu di a vita, cumu indicatu in a seguente tabella:
Stage di vita | Raccomandazione cutidiana |
0-12 mesi | 400 IU |
Trà 1 annu è 70 anni | 600 IU |
Più di 70 anni | 800 UI |
Gravidanza | 600 IU |
Allattamentu | 600 IU |
U cunsumu di alimenti ricchi di vitamina D ùn hè micca abbastanza per soddisfà i bisogni quotidiani di sta vitamina è, dunque, hè impurtante chì a persona sia esposta ogni ghjornu à a luce solare per mantene una pruduzzione adeguata di sta vitamina in u corpu è, se micca abbastanza , cum'è in u casu di e persone chì campanu in paesi più freti o in u casu di e persone chì anu cambiatu in u prucessu di assorbimentu di grassu, u duttore per indicà l'assunzione di supplementi di vitamina D. Vede più nantu à i supplementi di vitamina D.
Carenza di vitamina D
I sintomi è i segni di carenza di vitamina D in u corpu sò diminuite quantità di calciu è fosforu in u sangue, dolore è debbulezza musculare, ossa indebolite, osteoporosi in l'anziani, rachitismu in i zitelli è osteomalacia in adulti. Sapete ricunnosce i segni di carenza di vitamina D.
L'assorbimentu è a produzzione di vitamina D ponu esse indebulite per via di alcune malatie cum'è insufficienza renale, lupus, malattia di Crohn è celiachia. A carenza di vitamina D in u corpu pò esse identificata per mezu di un test di sangue chjamatu 25 (OH) D è si verifica quandu sò identificati livelli inferiori a 30 ng / mL.
Eccessu di vitamina D
E cunsequenze di l'eccessu di vitamina D in u corpu indebuliscenu l'osse è l'elevazione di i livelli di calciu in u sangue, chì pò purtà à u sviluppu di calcoli renali è aritmia cardiaca.
I sintomi principali di l'eccessu di vitamina D sò mancanza di appetitu, nausea, vomitu, minzione aumentata, debolezza, pressione sanguigna alta, sete, prurito di a pelle è nervosità. Tuttavia, l'eccessu di vitamina D si verifica solu per l'usu eccessivu di supplementi di vitamina D.