Avvelenamentu anticongelante
Antifreeze hè un liquidu adupratu per rinfriscà i motori. Hè ancu chjamatu refrigerante di u mutore. Questu articulu discute l'avvelenamentu causatu da ingoio di antigel.
Questu hè solu per l'infurmazione è micca per l'usu in u trattamentu o a gestione di una vera esposizione à velenu. Se avete una esposizione, duvete chjamà u vostru numeru d'emergenza lucale (cum'è 911) o u Centru Naziunale di Cuntrollu d'Avvelenamentu à 1-800-222-1222.
L'ingredienti velenosi in antigel sò:
- Etilenglicol
- Metanolu
- Propilenglicol
L'ingredienti sopra si trovanu in vari antigel. Puderanu ancu esse usati in altri prudutti.
Quì sottu sò sintomi di avvelenamentu anticongelante in diverse parti di u corpu.
AIRWAYS E LUNGS
- Respirazione rapida
- Mancu rispiru
VESICA E RENI
- Sangue in urina
- Nisuna pruduzzione d'urina o diminuzione di l'urina
OCCHI, ARICCHI, NASU, È GOLA
- Visione sfocata
- Cecceccu
CORU È SANGUE
- Battimentu di core rapidu
- Pressione sanguigna bassa
MUSCULI È ARTICULI
- Crampi di ghjambe
SISTEMA NERVUOSU
- Coma
- Cunvulsioni
- Sturdimentu
- Stanchezza
- Mal di testa
- Discorsu sfocatu
- Stupor (mancanza di vigilanza)
- Incuscienza
- Spassighjata instabile
- Debbulezza
PELLE
- Labbri turchini è unghie
STOMACU È TRATTU GASTROINTESTINALE
- Nausea è vomitu
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca una persona à lancià, à menu chì u cuntrollu di velenu o un duttore di sanità vi dicenu.
Aduprate i primi aiuti standard è CPR per i segni di scossa o nisun battimentu di u core (arrestu cardiacu). Chjamate u vostru centru di cuntrollu di velenu locale o 911 per più aiutu.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (cum'è l'ingredienti, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. A persona pò riceve:
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumpresu ossigenu, tubu per a bocca in a gola, è macchina respiratoria
- Radiografia di pettu
- CT scan (imaging cerebrale avanzatu)
- ECG (elettrocardiograma o traccia di u core)
- Fluidi intravenosi (attraversu una vena)
- Medici per riversà l'effetti di u velenu
- Tubu postu in u nasu è in u stomacu (à volte)
U trattamentu di dialisi (macchina renale) pò esse necessariu durante a recuperazione. Questa necessità pò esse permanente se u dannu renale hè grave.
Per etilenglicol: A morte pò accade in e prime 24 ore. Se u paziente sopravvive, ci pò esse pocu o micca uscita d'urina per parechje settimane prima chì i reni si recuperanu. U dannu renale pò esse permanente. Ogni dannu cerebrale chì si verifica pò ancu esse permanente.
Per u metanolu: U metanolu hè estremamente tossicu. Quant'è 2 cucchiai (1 once o 30 millilitri) ponu tumbà un zitellu, è 4 à 16 cucchiai (2 à 8 once o 60 à 240 millilitri) ponu esse mortali per un adultu. U risultatu dipende da quantu hè statu inghjuttitu è da quantu prestu hè stata prestata a cura adatta. A perdita di vista o a cecità pò esse permanente
Puderanu danni permanenti à u sistema nervosu. Questu pò causà cecità, diminuzione di u funziunamentu mentale, è una situazione simile à a malattia di Parkinson.
Mantene tutti i chimichi, pulitori, è prudutti industriali in i so contenitori originali è marcati cum'è velenu, è fora di a portata di i zitelli. Questu hà da riduce u risicu di avvelenamentu è di sovradosaggio.
Avvelenamentu di u refrigerante di u mutore
Nelson ME. Alcoli tossichi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 141.
Thomas SHL. Avvelenamentu. In: Ralston SH, Penman ID, Strachan MWJ, Hobson RP, eds. Principi è Pratica di Medicina di Davidson. 23 ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 7.