Avvelenamentu cù spray bug
Questu articulu discute l'effetti dannosi da respirà o inghjuttà spray spray (repellente).
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
A maiò parte di i repellenti di bug cuntenenu DEET (N, N-dietil-meta-toluamide) cum'è ingrediente attivu. DEET hè unu di i pochi spruzzi d'insetti chì travaglianu per respinghje i bug. Hè cunsigliatu per prevene e malatie chì e zanzare si sparghjenu. Alcuni di questi sò malaria, febbre dengue, è virus di u Nilu Occidentale.
Altri spruzzi d'insetti menu efficaci cuntenenu piretrine. E piretrine sò un pesticida fattu da u fiore di crisantemu. Hè generalmente cunsideratu micca tossicu, ma pò causà prublemi di respirazione se respira in quantità grandi.
I spray di bug sò venduti sottu vari nomi di marche.
I sintomi di l'usu di u spray spray di bug varienu, secondu u tippu di spray.
I sintomi di deglutizione spray chì cuntenenu piretrine sò:
- Difficultà di respirazione
- Tussendu
- Perdita di vigilanza (stupore), da u livellu di ossigenu in sangue chì hè fora di equilibriu
- Tremori (se una grande quantità hè inghjuttita)
- Crisi (se una grande quantità hè inghjuttita)
- Stomacu disturbatu, cumprese crampi, dolore di stomacu è nausea
- Vumitu
Di seguito sò i sintomi di l'usu di spray chì cuntenenu DEET in diverse parti di u corpu.
OCCHI, ARICCHI, NASU, È GOLA
- Brusgiata temporanea è rossu, se DEET hè spruzzatu in queste parti di u corpu. Lavà a zona di solitu farà sparisce i sintomi. Bruciate à l'ochju pò necessità di medicina.
CORE È SANGUE (SI UNA GRANTA CANTITÀ DI DEETE SI INGHIRU)
- Pressione sanguigna bassa
- Battimentu di core assai lentu
SISTEMA NERVUOSU
- Goffa quandu si cammina.
- Coma (mancanza di reattività).
- Disorientazione.
- Insonnia è cambiamenti d'umore. Questi sintomi ponu accade cù l'usu à longu andà di grandi quantità di DEET (più di 50% di concentrazione).
- Morte.
- Crisi.
DEET hè specialmente periculosu per i zitelli. E crisi ponu accade in zitelli chì anu regularmente DEET nantu à a so pelle per lunghi periodi di tempu. Si deve fà casu à aduprà solu prudutti chì anu quantità più chjuche di DEET. Questi prudutti devenu esse aduprati solu per brevi periodi di tempu. I prudutti chì cuntenenu DEET ùn devenu micca esse aduprati annantu à i zitelli.
PELLE
- Urticaria o dulce rossu è irritazione di a pelle. Sti sintomi sò generalmente lieve è si ne vanu quandu u pruduttu hè lavatu da a pelle.
- Reazzioni cutanei più severi chì includenu fiamme, ardenti è cicatrici permanenti di a pelle. Questi sintomi ponu accade quandu qualcunu utilizza prudutti chì cuntenenu una grande quantità di DEET per un longu periodu di tempu. U persunale militare o i guardiani di ghjocu ponu aduprà sti tippi di prudutti.
STOMACU È INTESTINI (Sì QUALCUNU INGULERA UN PICCU CANTU DI DEET)
- Irritazione di stomacu moderata à severa
- Nausea è vomitu
Da luntanu, a complicazione più seria di l'avvelenamenti DEET hè u dannu à u sistema nervosu. A morte hè pussibule per e persone chì sviluppanu danni à u sistema nervosu da DEET.
Ùn fate micca a persona à lancià, à menu chì un cuntrollu di velenu o un prufessore di a salute vi dicenu di fà. Se u pruduttu hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Se a persona hà inghjuttitu u pruduttu, dalli subitu acqua o latte, a menu chì un fornitore ùn vi dica micca. Ùn date nunda da beie se a persona hà sintomi chì rendenu difficiule à ingoiare. Questi includenu vomitu, cunvulsioni, o un diminuitu livellu di vigilanza. Se a persona hà rispiratu in u pruduttu, trasladatela subitu à l'aria fresca.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (ingredienti è forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè stata inghjuttita o inalata
- Quantità inghjuttita o inalata
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati.
A persona pò riceve:
- Prove di sangue è urina
- Supportu di respirazione, cumpresu l'ossigenu datu da un tubu per a bocca in i pulmoni, è una macchina di respirazione (ventilatore)
- Bronchoscopia: fotocamera posta in gola per vede brusgiature in e vie aeree è in i pulmoni
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (IV)
- Medicina per trattà l'effetti di u velenu
- Lavatu di a pelle (irrigazione), forse ogni poche ore per parechji ghjorni
Per spray chì cuntenenu piretrine:
- Per una esposizione simplice o inalazione di picculi quantità, a recuperazione duveria accade.
- A difficultà respiratoria severa pò diventà rapidamente periculosa per a vita.
Per spray chì cuntenenu DEET:
Quandu s'utilice cum'è indicatu in piccule quantità, DEET ùn hè micca assai dannusu. Hè u repellente di bug preferitu per prevene e malatie chì i zanzari si sparghjenu. Hè di solitu a scelta sensata di aduprà DEET per respinghje i zanzari, paragunatu à u periculu di una di quelle malatie, ancu per e donne incinte.
Problemi gravi ponu accade se qualcunu ingolle una grande quantità di un pruduttu DEET chì hè assai forte. Quantu hè bonu a persona dipende da a quantità chì hà ingoiatu, di quantu hè forte, è di quantu rapidu ricevenu trattamentu medicu. E crisi ponu purtà à danni cerebrali permanenti è possibbilmente à morte.
Cullen MR. Principii di medicina di u travagliu è di l'ambiente. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 16.
Tekulve K, Tormoehlen LM, Walsh L. Avvelenamentu è malatie neurologiche indotte da droga. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Elsevier; 2017: chap 156.
Welker K, Thompson TM. Pesticidi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 157.