Avvelenamentu da batterie à cellule secche
E batterie à cellule secche sò un tippu cumunu di fonte di energia. E piccule batterie à cellule secche sò qualchì volta chjamate batterie à buttoni.
Questu articulu discute l'effetti dannosi da inghjuttà una batteria à cellula secca (cumprese batterie à bottoni) o da respirà una grande quantità di polvere o fumu da e batterie in fiamme.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Batterie à cellule secche acidiche cuntenenu:
- Diossidu di manganese
- Ammonium chloride
E batterie alcaline à cellule secche cuntenenu:
- Idrossidu di sodiu
- Idrossidu di potassiu
E batterie à cellule secche di diossidu di litiu cuntenenu:
- Diossidu di manganese
E batterie à cellule secche sò aduprate per alimentà una varietà di elementi diversi. E piccule batterie à cellule secche ponu esse aduprate per alimentà i rilogi è e calculatrici, mentre chì e più grandi (per esempiu, batterie "D" di dimensione) ponu esse aduprate in elementi cum'è torce.
I sintomi dipendenu da chì tippu di batteria hè inghjuttita.
I sintomi di avvelenamentu à batteria à cellule secche àcide includenu:
- Diminuta capacità mentale
- Irritazione o brusgiature in bocca
- Crampi musculari
- Discorsu sfocatu
- Gonfiore di e ghjambe, di e cavichje o di i pedi
- Spassighjata spassighjata
- Tremore
- Debbulezza
I sintomi chì ponu risultà da a respirazione di una grande quantità di batteria acidica, o di cuntenutu, polvere è fumu da batterie ardenti includenu:
- Irritazione bronchiale è tosse
- Diminuta capacità mentale
- Difficultà à dorme
- Mal di testa
- Crampi musculari
- Numbness di i diti o di i pedi
- Prurite di a pelle
- Pneumonia (da irritazione è bloccu di e vie aeree)
- Discorsu sfocatu
- Spassighjata spassighjata
- Debbulezza in i ghjambi
I sintomi di avvelenamentu di batterie alcaline ponu include:
- Dolore addominale
- Difficultà di respirazione da u gonfiore di a gola
- Diarrea
- Bava
- Goccia rapida di pressione sanguigna (scossa)
- Dolore di gola
- Vumitu
Un trattamentu d'urgenza immediata hè necessariu dopu à una batteria ingullita.
Uttenite subitu assistenza medica. Ùn fate micca una persona à lancià, à menu chì ùn li dicenu di fà lu cù un cuntrollu di velenu o da un fornitore di assistenza sanitaria. Immediatamente dà à a persona acqua o latte, salvu chì un fornitore ùn li istruzzioni altrimenti.
Se a persona hà rispiratu in i fumi da a batteria, trasladalli immediatamente à l'aria fresca.
Se a batteria si hè rotta è u cuntenutu hà toccu l'ochji o a pelle, lavate a zona cù l'acqua per 15 minuti.
Uttenite l'infurmazioni seguenti:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Tipu di batteria
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
A Linea Naziunale di Ingestione di Batterie www.poison.org/battery pò esse ghjunta in 202-625-3333. Chjamate subitu se pensate chì una batteria di qualsiasi dimensione o forma sia stata inghjuttita.
Pigliate a batteria cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna.
A persona averà bisognu di raggi X immediati per assicurassi chì a batteria ùn sia bluccata in l'esofago. A maiò parte di e batterie inghjuttite chì passanu per l'esofago passanu in e feci senza cumplicazione. Tuttavia, se una batteria si blocca in l'esofago, pò causà un foru in l'esofago assai prestu.
A persona pò riceve:
- Prove di sangue è urina
- Supportu di respirazione, cumpresu l'ossigenu attraversu un tubu da a bocca in i pulmoni, è una macchina di respirazione (ventilatore)
- Bronchoscopia - fotocamera è tubu posti in a gola in i pulmoni è e vie aeree per rimuovere una batteria chì hè bluccata in e vie respiratorie
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Medicina per riversà l'effettu di u velenu è trattà i sintomi
- Endoscopia superiore - un tubu è una fotocamera attraversu a bocca in l'esofago è u stomacu per rimuovere una batteria attaccata in u tubu di deglutizione (esofago)
- Radiografie per circà a batteria
I sintomi saranu trattati cum'è adatti.
Quantu hè bonu una persona dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu hè statu ricevutu. Più prestu una persona riceve aiutu medicu, megliu serà a pussibilità di ricuperazione. A recuperazione cumpleta hè spessu pussibule se trattata rapidamente.
I prublemi seri si vedenu u più spessu dopu à accidenti industriali. A maiò parte di l'esposizioni domestiche (cume leccà qualchì liquidu da una batteria chì perde o ingolle una batteria buttone) sò minori. Se una grande batteria ùn passa micca per e vie intestinali in un periudu limitatu di tempu è causa un ostaculu intestinale o minaccia di fughje, una procedura chirurgica cun anestesia generale pò esse necessaria.
Batterie - cellula secca
Bregstein JS, Roskind CG, Sonnett FM. Medicina d'urgenza. In: Polin RA, Ditmar MF, eds. Secreti Pediatrici. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 5.
Situ web di u National Poison Center. NBIH buttone triage d'ingestione di batteria è guida di trattamentu. www.poison.org/battery/guideline. Actualizatu di ghjugnu 2018. Accessu u 9 di nuvembre di u 2019.
Pfau PR, Hancock SM. Corpi stranieri, bezoars, è ingestioni caustiche. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. Sleisenger and Fordtran's Gastrointestinal and Liver Disease: Fisiopatologia / Diagnosi / Gestione. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 27.
Thomas SH, Goodloe JM. Corpi Stranieri. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 53.