Avvelenamentu di l'arechja d'elefanti
E piante di l'arechja di l'elefante sò piante d'interiore o all'aperto cù foglie assai grandi, in forma di freccia. L'avvelenamentu pò accade se manghjate parti di sta pianta.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
E sostanze dannose in e piante di l'arechja d'elefanti sò:
- Acidu ossalicu
- Asparagine, una proteina truvata in sta pianta
Nota: Foglie è steli sò i più periculosi quandu si manghjanu in grande quantità.
L'arechja d'elefante cresce naturalmente in e zone tropicali è subtropicali. Hè cumunu ancu in i climi sittintriunali.
I sintomi di avvelenamentu di l'ore di l'elefante sò:
- Veziche in bocca
- Arsu in bocca è in gola, aumentu di pruduzzione di saliva
- Dolore quandu si ingolle
- Voce ronca
- Diarrea
- Nausea è vomitu
- Rossu, dulore è brusgiata di l'ochji
- Gonfiore di a lingua, a bocca è l'ochji
Vampiche è gonfiore in bocca ponu esse abbastanza severi da impedisce parlà nurmale è inghjuttisce.
Sguassate a bocca cù un pannu fretu è bagnatu. Lavate ogni sapa vegetale nantu à a pelle. Risciacqua l'ochji.
Ùn fate micca chì a persona abbandunassi, a menu chì u cuntrollu di velenu o un duttore di sanità vi dicenu.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Una parte di a pianta inghjuttita, se cunnisciuta
- U tempu ingullitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Questa linea telefonica naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate a pianta cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi saranu trattati cum'è adatti. A persona pò riceve fluidi attraversu una vena (IV) è supportu di respirazione. U dannu corneale richiederà un trattamentu addizionale, forse da un oculista.
Se u cuntattu cù a bocca di a persona ùn hè micca severu, i sintomi si risolvenu di solitu in pochi ghjorni. Per e persone chì anu un cuntattu severu cù a pianta, un tempu di recuperu più longu pò esse necessariu.
In rari casi, l'acidu ossalicu provoca un gonfiore abbastanza severu da bluccà e vie aeree.
Ùn toccate nè manghjate micca una pianta chì ùn site micca familiarizatu. Lavate bè e mani dopu avè travagliatu in l'ortu o camminatu in i boschi.
Graeme KA. Ingerimenti tossichi di piante. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap 65.
Ryan ET, Hill DR, Solomon T, Aronson NE, Endy TP. Piante velenose è animali acquatichi. In: Ryan ET, Hill DR, Solomon T, Aronson NE, Endy TP, eds. Medicina Tropicale di Hunter è Malatie Infettive. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 139.