Esposizione di a pianta di Poinsettia
E piante di Poinsettia, cumunemente aduprate durante e vacanze, ùn sò micca velenose. In a maiò parte di i casi, manghjà sta pianta ùn porta micca à un viaghju à l'uspidale.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Esteri di diterpene
Foglie, gambu, linfa di a pianta poinsettia
L'esposizione di a pianta Poinsettia pò influenzà parechje parti di u corpu.
OCCHI (SI CURSU U CUNTATTU DIRETTE)
- Brusgiata
- Rossu
STOMACU È INTESTINI (I SINTOMI SONU MALDI)
- Nausea è vomitu
- Pena in corpu
PELLE
- Eruzione cutanea è prurito
Fate i seguenti passi se una persona hè esposta à a pianta.
- Risciacquate a bocca cù l'acqua se foglie o steli sò stati manghjati.
- Risciacquate l'ochji cù l'acqua, se necessariu.
- Lavate a pelle di qualsiasi zona chì pare irritata da acqua è sapone.
Cercate aiutu medicu se a persona hà una reazione severa.
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà micca bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, inclusa a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati cumu necessariu.
A quantità di a persona dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu. U più veloce a persona riceve aiutu medicu, megliu serà a possibilità di recuperu.
Sta pianta ùn hè micca cunsiderata tossica. A ghjente face spessu una ripresa sana.
Ùn toccate nè manghjate una pianta scunnisciuta. Lavate e mani dopu avè travagliatu in u giardinu o camminatu in u boscu.
Avvelenamentu di i fiori di Natale; Avvelenamentu vegetale da l'aragosta; Avvelenamentu foglia dipinta
Auerbach PS. Avvelenamentu da piante salvatiche è funghi. In: Auerbach PS, ed. Medicina per l'aria aperta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: 374-404.
Lim CS, Aks SE. Piante, funghi, è medicazione à base di erbe. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 158.
McGovern TW. Dermatosi per via di e piante. In: Bolognia JL, Schaffer JV, Cerroni L, eds. Dermatologia. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 17.