Facelift
Un lifting hè una prucedura chirurgica per riparà a pelle affannata, caduta è arrugata di a faccia è di u collu.
Un lifting hè pussibule di fà solu o cù una rifurmazione di u nasu, un sollevamentu di a fronte, o chirurgia di a palpebra.
Mentre site dormitu (sedatu) è senza dulore (anestesia locale), o addurmintatu è senza dulore (anestesia generale), u chirurgu plasticu farà tagli chirurgichi chì cumincianu sopra a linea di i capelli à e tempie, si stendenu daretu à u lombu di l'arechja, è à u scalp inferiore. Spessu, questu hè un tagliu. Un incisione pò esse fatta sottu à u to mentone.
Esistenu parechje tecniche sfarente. I risultati per ognunu sò simili ma quantu dura u miglioramentu pò varià.
Durante un lifting, u chirurgu pò:
- Eliminà è "alzà" una parte di u grassu è di u musculu sottu à a pelle (chjamatu stratu SMAS; questa hè a parte principale di elevazione di u lifting)
- Elimina o move a pelle sciolta
- Stringhje i musculi
- Eseguite a liposuzione di u collu è di i falchi
- Aduprate punti (suture) per chjude i tagli
A pelle flaccida o arrugata si faci di manera naturale à misura chì invechjate. Pieghe è depositi di grassu cumpariscenu intornu à u collu. E pieghe profonde si formanu trà u nasu è a bocca. A linea di mandibula cresce "ghjallinosa" è lenta. I geni, una dieta scarsa, fumà, o obesità ponu fà chì i prublemi di a pelle cumincianu prima o peghju più prestu.
Un lifting si pò aiutà à riparà alcuni di i segni visibili di l'anzianu. A riparazione di i danni à a pelle, u grassu è i musculi pò ristabilisce un aspettu "più ghjovanu", più rinfriscatu è menu stancu.
E persone anu un lifting perchè ùn sò micca soddisfatti di i segni di invecchiamento in faccia, ma sò altrimenti in bona salute.
I rischi di anestesia è chirurgia in generale sò:
- Reazzioni à i medicini
- Prublemi di respirazione
- Sanguinamentu, coaguli di sangue, o infezzione
I risichi di a cirugia di lifting face include:
- Una stacca di sangue sottu à a pelle (ematoma) chì pò avè bisognu à esse sguttatu chirurgicamente
- Dannu à i nervi chì cuntrolanu i musculi di a faccia (questu hè di solitu temporariu, ma pò esse permanente)
- Ferite chì ùn guariscenu micca bè
- Dolore chì ùn si ne và
- Numbness o altri cambiamenti in a sensazione di a pelle
Ancu se a maiò parte di a ghjente hè cuntenta di i risultati, i risultati cusmetichi poveri chì ponu avè bisognu di più chirurgia includenu:
- Cicatrici sgradevuli
- Disigualità di u visu
- Fluidu chì si raccoglie sottu à a pelle (seroma)
- Forma di a pelle irregulare (contornu)
- Cambiamenti in u culore di a pelle
- Suture chì sò nutevuli o causanu irritazione
Prima di a vostra chirurgia, averete una cunsultazione per i pazienti. Questu includerà una storia, esame fisicu, è una valutazione psicologica. Pudete vulete portà qualcunu (cum'è u vostru maritu) cun voi durante a visita.
Sentitevi liberi di fà dumande. Assicuratevi di capisce e risposte à e vostre dumande. Duvete capisce pienamente i preparativi preoperatori, a procedura di lifting, u miglioramentu chì si pò aspettà, è a cura dopu a chirurgia.
Una settimana prima di a chirurgia, vi pò esse dumandatu di smette di piglià diluenti di sangue. Queste medicine ponu causà un sanguinamentu aumentatu durante a chirurgia.
- Alcuni di sti medicinali sò l'aspirina, l'ibuprofene (Advil, Motrin), è u naproxen (Aleve, Naprosyn).
- Sì pigliate warfarina (Coumadin, Jantoven), dabigatran (Pradaxa), apixaban (Eliquis), rivaroxaban (Xarelto), o clopidogrel (Plavix), parlate cù u vostru chirurgu prima di piantà o di cambià a manera di piglià questi medicinali.
Durante i ghjorni prima di a vostra chirurgia:
- Chiedi chì medicinali duvete sempre piglià u ghjornu di a vostra chirurgia.
- Fate sempre sapè à u vostru duttore sanitariu se avete un raffreddore, influenza, febbre, eruzione di l'herpes, o qualsiasi altra malattia in u tempu chì precede a vostra chirurgia.
U ghjornu di a vostra chirurgia:
- Vi sarà probabilmente dumandatu di ùn beie nè manghjà nunda dopu mezzanotte a notte prima di a chirurgia. Ciò include l'usu di gomme da masticà è di zecche di soffiu. Risciacquate a bocca cù l'acqua si sente secca. Attenti à ùn ingolle.
- Pigliate i medicinali chì vi anu dettu di piglià cù un picculu sippu d'acqua.
- Arrive à tempu per a cirurgia.
Assicuratevi di seguità qualsiasi altre struzzioni specifiche da u vostru chirurgu.
U chirurgu pò mette temporaneamente un picculu tubu di drenaggiu finu sottu à a pelle daretu à l'arechja per drenà ogni sangue chì puderebbe raccoglie quì. A vostra testa serà impannillata in fasce per riduce e contusioni è u gonfiore.
Ùn duverete micca avè assai disagiu dopu a chirurgia. Pudete alleviare ogni disconfortu chì senti cù a medicina per u dolore chì u chirurgu prescrive. Qualchì annuritu di a pelle hè nurmale è spariscerà in qualchì settimana o mesi.
A vostra testa deve esse alzata nantu à 2 cuscini (o à un angolo di 30 gradi) per un paiu di ghjorni dopu a chirurgia per tene u gonfiore. U tubu di drenaggiu serà eliminatu da 1 à 2 ghjorni dopu a chirurgia se unu hè statu inseritu. I fasci sò generalmente rimossi dopu à 1 à 5 ghjorni. U to visu sarà pallidu, brusgiatu è gonfiu, ma in 4 à 6 settimane vi pare normale.
Alcuni di i punti saranu rimossi in 5 ghjorni. I punti o clip di metallu in a linea di capelli puderebbenu esse lasciati per uni pochi di ghjorni in più, se u cuoio capi richiede più tempu per guarisce.
Duvete evità:
- Pigliate qualsiasi aspirina, ibuprofene, o altri antiinflamatori non-steroidali (AINE) per i primi ghjorni
- Fumà è esse esposti à u fumu secondariu
- Straining, flessione, è elevazione subitu dopu a chirurgia
Seguitate l'istruzzioni nantu à l'usu di u truccu nascondente dopu a prima settimana. Un gonfiore leve pò cuntinuà per parechje settimane. Pudete ancu avè intorpidimentu di a faccia finu à parechji mesi.
A maiò parte di a ghjente hè cuntenta di i risultati.
Averete gonfiore, contusioni, decolorazione di a pelle, tenerezza è intorpidimentu per 10 à 14 ghjorni o più dopu a chirurgia. A maiò parte di e cicatrici chirurgiche sò piatte in a linea di i capelli o in e linee naturali di u visu è svanisceranu cù u tempu. U vostru chirurgu ti cunsiglierà probabilmente di limità a vostra esposizione à u sole.
Ritidectomia; Facialplasty; Chirurgia estetica di u visu
- Facelift - serie
Niamtu J. Chirurgia facelift (ritidectomia cervicofaciale). In: Niamtu J, ed. Chirurgia Facciale Cusmetica. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 3.
Warren RJ. Facelift: principii è approcci chirurgichi à u lifting. In: Rubin JP, Neligan PC, eds. Chirurgia Plastica: Volume 2: Chirurgia Estetica. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 6.2.